Hvordan kommer man unden om en firewall ?
Redaktør: Moderators
Hvordan kommer man unden om en firewall ?
Hej går på et tekniks gym, med en super internet forbindelse og ville egenlig godt kunne dl. der, men det er ikke muligt da de har lukket for portene som programmerne bruger. kan se at i nogle programmer kan man ændre porten men ved ikke hvordan jeg skal kunne se hvad for nogle der er åbne på skolens firewall
Nogle der kan hjælpe ?
Hakilo
Nogle der kan hjælpe ?
Hakilo
-
Dj FreeLoad
- Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
- Kontakt:
Du kan ikke ændre nogle ting på firewallen (så vi på hack delen)
Du kan prøv at find nogle andre download programmer som bruger andre port. Typisk har teknisk gym slået kazza fra som den mest populær.
Søg på google.com, hvis det kazza du bruger. Hvorfor nogle andre port du kan brug så kan det være du er heldig at de ikke har slået det fra. Den helt klar nem vil være at download via ftp som de helt sikkert ik slår fra.
Du kan prøv at find nogle andre download programmer som bruger andre port. Typisk har teknisk gym slået kazza fra som den mest populær.
Søg på google.com, hvis det kazza du bruger. Hvorfor nogle andre port du kan brug så kan det være du er heldig at de ikke har slået det fra. Den helt klar nem vil være at download via ftp som de helt sikkert ik slår fra.
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Helt enig.. Og når det bliver opdaget ville du risikere alt lige fra en reprimande til bortvisning fra skolen og politianmeldelse.. Så lad hellere være..DjMail skrev:Jeg ville bare lade den linie stå i fred.
Kan godt være din lokale sys admin ikke er for smart. Men han har programmer som logger det lort og på et tidspunkt skal han nok opdage at en med dit login laver noget fis.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Jeg sidder jævnligt og henter fra min egen ftp på handelsskolen, og det har jeg gjort i lidt over et år nu. Og er stadig ik blevet "opdaget" men der er jo nok forskel på hvordan de ser på det på de forskellige skoler kunne jeg forestille mig
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Nu siger du jo ftp.. De tager ikke ftp så alvorligt, da man også kan hente fra mailservere osv som ftp.. Deriblandt home.no osv..SimonThaMan skrev:Jeg sidder jævnligt og henter fra min egen ftp på handelsskolen, og det har jeg gjort i lidt over et år nu. Og er stadig ik blevet "opdaget" men der er jo nok forskel på hvordan de ser på det på de forskellige skoler kunne jeg forestille mig
Derudover så vil jeg anbefale at hvis man endelig vil hente fra ftp på en offentlig institution, sørg for at køre auth ssl, så de ikke kan se hvad det er du henter. Det kan jo lige så nemt være skolearbejde du henter til din computer.. Det kan de jo ikke vide.
Der er p2p programmer langt nemmere, da folk sjældent har deres skolearbejde på kazaa, emule, edonkey og hvad de nu ellers hedder. Derudover har de jo specifikt nogle bestemte ting de kan gå efter i logfilen, og finder de det gentagne gange over en periode, ja så falder hammeren.
Mit råd er, at man ikke skal røre sådan noget med en ildtang fra andet end derhjemme, for man kan altså risikere at blive smidt ud af skolen, hvilket jeg tror de færreste ønsker, for så kunne de jo lige så godt droppe ud.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Du kan prøve med en Proxy Client, eller med et "HTTP Tunnel" program som sender alt trafik gennem Browser porten.....
http://www.brothersoft.com/Internet_Ser ... 10820.html
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
Den firewall er der nok af en årsag skal du se.
Lad lortet være i fred... Der er ikke noget værre end folk, der ikke fatter, at sikkerhed ikke kun er der, for at irriterer dem...
Hvis du vil bryde love, så gør det fra din egen internetforbindelse. I det du forsøger at omgå firewallen bryder du loven to gange.
1. Kopibeskyttet materiale
2. Brud af sikkerhed i ond tro (hermed refereret til bonus pater)
Bliver det opdaget, så kommer skolen til at betale det hele, men derefter kan du være sikker på, at de søger regres med krav om erstatning for alle udgifter med adækvens til sagen.
(sensei kommer sikkert og retter i min udtalelse.... den lille jura-tøs!
)
Lad lortet være i fred... Der er ikke noget værre end folk, der ikke fatter, at sikkerhed ikke kun er der, for at irriterer dem...
Hvis du vil bryde love, så gør det fra din egen internetforbindelse. I det du forsøger at omgå firewallen bryder du loven to gange.
1. Kopibeskyttet materiale
2. Brud af sikkerhed i ond tro (hermed refereret til bonus pater)
Bliver det opdaget, så kommer skolen til at betale det hele, men derefter kan du være sikker på, at de søger regres med krav om erstatning for alle udgifter med adækvens til sagen.
(sensei kommer sikkert og retter i min udtalelse.... den lille jura-tøs!
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Dwr det var fandme den klammeste tråd nogensinde.
Lige haft erhevrsret i dag ?
Men du har ganske sikkert også skrevet under på brugen af IT på din skole og dette vil så blive et kontraktbrud og så kan vi vel se væk fra punkt 2 hos dwr ? eftersom det forekommer af kontrakten at man ikke må anvende p2p, filetransfer ting osv sov.
Og derfor er mindre vigtigt om det er gjort i ond tro, da man må antage at Bonus pater "skoleelev" læser sin kontrakt for af IT brug inden han skriver under og derved at bekendt med både regler og evt. konsekvenser. Men dette kan selvfølelig også ses som at være ond tro da man er bevidende om regler......
....hehe så fik jeg forvirret mig selv
men anyway for lang tid siden jeg har haft hoved i en stor fed gul karnov bog.
Lige haft erhevrsret i dag ?
Men du har ganske sikkert også skrevet under på brugen af IT på din skole og dette vil så blive et kontraktbrud og så kan vi vel se væk fra punkt 2 hos dwr ? eftersom det forekommer af kontrakten at man ikke må anvende p2p, filetransfer ting osv sov.
Og derfor er mindre vigtigt om det er gjort i ond tro, da man må antage at Bonus pater "skoleelev" læser sin kontrakt for af IT brug inden han skriver under og derved at bekendt med både regler og evt. konsekvenser. Men dette kan selvfølelig også ses som at være ond tro da man er bevidende om regler......
....hehe så fik jeg forvirret mig selv
men anyway for lang tid siden jeg har haft hoved i en stor fed gul karnov bog.
Jeg kan sagtens hente frit på vores 6mbit forbindelse på skolen
dog ikke fra skolens pc'er, men når jeg smider min bærbar til kan jeg frit surfe og downloade som det passer mig
Vi har også trådløsnet på hele skolen, så det passer mig fint, men ja det er sgu dumt at kaste sig ud i at gå uden om en firewall.
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Vi har skrevet under på vi ikke vil Dl ting, såsom piratkopier o.lig. Men de har netop i sidste uge lukket for portnene! Har kunne bruge FTP servere fra min bærbar, men nu vil den ikke connecte til FTP serverene. Såe, tror portne er blevet lukket. Men kan man bruge andre til FTP, eller hva gør man?? For nu kan jeg slet ikke hente noget.Down1 skrev:De logger alt..Og finder de ud at du suger warez (når de finder ud af det) ja så skal du nok til en lille samtale
Kode: Vælg alt
Transfer channel can't be opened. Reason: Et forbindelsesforsøg mislykkedes, fordi den, der tilsluttede, ikke svarede korrekt efter en periode, eller forbindelsen mislykkedes, fordi den tilsluttede vært ikke svarede.
Could not retrieve directory listing
Senest rettet af amh 22 nov 2005, 11:32, rettet i alt 1 gang.
Så skal du jo have adgang til netværkets router, hvilket du nok ikke har.izzolol skrev:Hey kunne nogen hjælpe mig med at åbne en port, det er fordi jeg bor på et kollegiet som åbner engang i mellem for download men andre gange virker det ikke.. så ville høre om i kendte noget til det... har prøvet den der HTTP tunnel virker ikke
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Ehm.. hvordan virker den der så?Acid skrev:Du kan prøve med en Proxy Client, eller med et "HTTP Tunnel" program som sender alt trafik gennem Browser porten.....
hvordan gør man..?
Der er en udførlig guide på deres side... (http-tunnel).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright