mister data når jeg billedredigere
Redaktør: Moderators
-
mikeman dk
- Kontakt:
mister data når jeg billedredigere
når jeg redigere mine digital billeder via Paint shop Pro mister jag data når jeg gemmer dem. kan dette ikke undgåes da disse data er ret vigtige for mig det er bla info om kamera, iso, blænde, optage dato mm jeg mister
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
De data du omhandler hedder EXIF og giver, som du også nævner, oplysninger om optagetidspunkt, blænde, lukketid o.s.v.
Hvis du åbner billedet i Photoshop, redigerer i det, og gemmer igen ved hjælp af "Save" eller "Save As", så vil dataene blive bevaret.. også selv om du ligger et eller flere lag ind...
Men vælger du at klippe en del af billedet ud, og lægge det over i et nyt tomt dokument, så mister du EXIF-dataene..
Det samme sker hvis du vælger "Save for web".
Regards
TheJackal
Hvis du åbner billedet i Photoshop, redigerer i det, og gemmer igen ved hjælp af "Save" eller "Save As", så vil dataene blive bevaret.. også selv om du ligger et eller flere lag ind...
Men vælger du at klippe en del af billedet ud, og lægge det over i et nyt tomt dokument, så mister du EXIF-dataene..
Det samme sker hvis du vælger "Save for web".
Regards
TheJackal
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!