netværk

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

netværk

Indlæg af Feffe »

nogen der har erfaring med at man har en bærbar med trådløs net, hvor nettet virker... så har man en stationær som er i netværk med den bærbar.. kan man så komme på nettet via det?
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Ja
nesia

Indlæg af nesia »

Ja du skal bare opsætte din bærbar som en simpel gateway, du kan så eventuelt udvide med en dhcp server, så du bliver fri for at rode med ip konfigurering, kræver dog du har et netkort udover det trådløse i den bærbare.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Forstår jeg det korrekt at den stationære og den bærbare er kablet sammen?

Så kan du lave en bridge mellem de to netværksforbindelser, men umiddelbart tror jeg så at den bærbare mister sin forbindelse, men hæng mig ikke op på det.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: netværk

Indlæg af FrZ »

Feffe skrev:nogen der har erfaring med at man har en bærbar med trådløs net, hvor nettet virker... så har man en stationær som er i netværk med den bærbar.. kan man så komme på nettet via det?
Som jeg forstå det har du en bærbar med to netkort, et trådløst og et til kabel. Det trådløse er på nettet, og den stationære er forbundet qua kablet. Du skal blot i xp vælge - lav bro, og så laver den resten selv. Det er mega nemt, har sågar haft et helt netværk kørende på den måde sidste vinter :) [bro til bro til bro..] skide smart. [vi sad i et rum uden netstik - og kun en trådløs forb.]
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Re: netværk

Indlæg af Feffe »

FrZ skrev:
Feffe skrev:nogen der har erfaring med at man har en bærbar med trådløs net, hvor nettet virker... så har man en stationær som er i netværk med den bærbar.. kan man så komme på nettet via det?
Som jeg forstå det har du en bærbar med to netkort, et trådløst og et til kabel. Det trådløse er på nettet, og den stationære er forbundet qua kablet. Du skal blot i xp vælge - lav bro, og så laver den resten selv. Det er mega nemt, har sågar haft et helt netværk kørende på den måde sidste vinter :) [bro til bro til bro..] skide smart. [vi sad i et rum uden netstik - og kun en trådløs forb.]
vi snakker så krydset kabler??? kan man også putte en switch på så??
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

ja
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar