P4 eller Amd

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

P4 eller Amd

Indlæg af Renow »

Hey jeg skal til at have ny kom men kan ikke helt finde ud af om det skal være en p4 eller en amd.

den skal bruge til lidt af hvert både se film rippe film gå på nettet og sådan. Den bliver ikke den vilde spille maskine, men må sdelf også gerne kunne det.

nogen der kan komme med fordele og ulemper ved begge dele?
chart.dk@efnet
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Jeg har altid lært dette ordsprog

amd til spille maskiner

p4 til alt andet hehe

meb begge lever gode processore. så det er nok meste hvad man er til eller prisen
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Ja enhver fornuftig computermand ville jo sværge til Intel, og se AMD som discount mærket. :) (den får jeg at hørefor :) )

MEN nu har jeg sgu efterhånden samlet en del PCer og fulgt dem gennem livet... Og så længe det ikke er de vildt krævende computere vi snakker om, ja så er det en skid hvad du køber.

Så jeg vil snakke YaKuZa_MaB efter munden, og lade prisen bestemme.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

LunaPark skrev:Ja enhver fornuftig computermand ville jo sværge til Intel, og se AMD som discount mærket. :) (den får jeg at hørefor :) )

MEN nu har jeg sgu efterhånden samlet en del PCer og fulgt dem gennem livet... Og så længe det ikke er de vildt krævende computere vi snakker om, ja så er det en skid hvad du køber.

Så jeg vil snakke YaKuZa_MaB efter munden, og lade prisen bestemme.
* Zlinky slaps LunaPark around a bit with a large trout

Jeg ville personligt foretrække A64 :)
Billede
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Jeg vil vælge AMD

Da jeg skiftet fra P4 til AMD64 spare jeg 1000 kr om året i strøm
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg hører også til dem som efter flere års sværgen til P4 nu har kastet mig i sandet og indset at AMD 64 nok er vejen frem for tiden.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

Bare ærgeligt at AMD ikke har HT ..
<center>Billede
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

Jeg ville sgu ikke gide kaste mig ud i 64bit versioner endnu.
Det giver ikke andet end software problems.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Lunapark.... En 64bit CPU giver dig skam ingen problemer. Sådan en har jeg selv. Det er kun Windows XP x64 du ikke skal have, da det understøtter bjælde og en skid for tiden.

Lige til at lægge ud med, så hedder det ikke P4, men Intel, da P4 bare er en af deres modeller.

Det kommer meget an på hvad du skal med den og hvilken mængde penge du har tænkt dig at lægge i den.

Intel har en tendens til at være betydeligt dyrere end AMD.

Hvis du er støj- og varmebevidst angående din maskine, så er der slet ikke diskussion, da AMD udvikler langt mindre varme end Intel.
AMD yder "penge i forhold til ydelse" bedre end Intel, men hvis du regner med at skulle bruge din maskine til virkelig at knokle - så som film-encoding, så skal du have en Intel, da den vil yde bedre.

Alt det lettere arbejde vil du ikke kunne mærke en reel forskel på. I spil vil du med en AMD få et lille boost.

Umiddelbart som du kan se, så er det store spørgsmål om den virkelig skal knokle. Jeg bestemte mig for at min sgu nok ikke knoklede så meget som jeg troede og skiftede så til AMD64 og jeg har på ingen måde fortrudt det.

Iøvrigt så er AMD Intel suverænt overlegne på markedet for tiden - på alle områder.

Hvis du vil have State of the art, så køb dig enten en AMD X2 5200+ eller en AMD-FX60.. (mellem 7.000,- og 11.000,- i prisklasse)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

Weel skrev

Da jeg skiftet fra P4 til AMD64 spare jeg 1000 kr om året i strøm

fuck det bor hjemme hehe

Intel p4 3,2 1671 kr http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117204

Athlon 64 3700+ 1644 kr http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177640

så det er ikke prisen der skal bestemme
chart.dk@efnet
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

For at du skal kunne sammenligne de to priser skal du vel op og have en Intel Processor på 3700 mhz?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Nemlig ja....

Fidussen i strømbesparelsen ligger jo netop i at en AMD 3700 yder det samme som en INTEL processor ved 3700 mhz UDEN at køre ved 3700 mhz (sådan rundt regnet).
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Zivago

Indlæg af Zivago »

Tja - det med at AMD kører ligeså hurtigt som Intel - afhænger af hvilke programmer / spil du kører. Prøv at køre Autocad 3D, OrCad pcb, Alias Maya eller 3D studio på en AMD og Intel. Til den type programmer, er Intel langt overlegen da den er hurtigere til udregninger. Men til spil er AMD oftest at foretrække.

Jeg har haft mange AMD processorer igennem tiden, men har en Intel pt. da jeg bruger mange tekniske programmer.

Men kig i det nye "privat computer" blad (er måske ikke i butikkerne endnu - men dem som har abonnement har fået det). Der er en omtale af 38 processorer , og hvad de er gode til.Det kan nok hjælpe dig med at finde den processer, der er bedst til dit behov.

En anden ting, som også har stor betydning for den færdige computers hastighed, er bundkort / chipset.
Det hjælper ikke at proppe en hurtig processer i et "sløvt" bundkort.
Så find ud af hvilken processor du gerne vil have, og finde så nogle test af bundkort på nettet, så du kan vurdere om tingene kører godt sammen.

Zivago
Besvar