Bliver AMD-processorer varmere end Intel??

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Ejlemos
Geografisk sted: ON THE EDGE!

Bliver AMD-processorer varmere end Intel??

Indlæg af Ejlemos »

Har været ude og kigge på bærbar forskellige steder, og fik i den forbindelse at vide at en AMD bliver varemere end en intel, og derfor ikke er at anbefale i en bærbar.... nogen som kan be eller afkræfte dette??
Ejlemos..

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Tjae... umiddelbart ville mit svar være nej.

AMD's processorer kører generelt med en lavere clockfrekvens end Intels og har dermed et lavere strømforbrug med deraf følgende mindre varmeudvikling.

Intel har dog udviklet de særlige Centrino modeller hvor processoren er specielt udviklet til bærbare computere, denne udvikler ikke ret meget varme, men det koster til gengæld på ydelsen.

Jeg ved ikke om AMD har en tilsvarende bærbar model og er i det hele taget langt fra sikker på det hele, men det er bare hvad min sunde fornuft siger mig.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

Har selv amd i min bærbar, og kan kun sige den bliver da varm nedenunder, men kan ikk mærke forskel på andres bærbar som sidder med en intel.. Så for mit vedkommende, så jeg vil sige at uanset hvorfor en bærbar man vælger så bliver de varme..
Ejlemos
Geografisk sted: ON THE EDGE!

Indlæg af Ejlemos »

Okay... jamen tak til UnitedPublic og Infected!!
Ejlemos..

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Den bærbar jeg fik af skolen (en Dell Latitude D620) Kører med Intel Centrino Duo processor. Vil sige den holder godt nok på batteriet i lang tid, i forhold til min egen Toshiba Satelite, med en Celeron processor.
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

UnitedPublic skrev: Jeg ved ikke om AMD har en tilsvarende bærbar model og er i det hele taget langt fra sikker på det hele, men det er bare hvad min sunde fornuft siger mig.
Jeg er ret sikker på at AMD Turion er AMD's svar på Centrino
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Sådan var det da i gamle dage. Men ved ikke om AMD er blevet bedre.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Besvar