Bliver AMD-processorer varmere end Intel??
Redaktør: Moderators
Bliver AMD-processorer varmere end Intel??
Har været ude og kigge på bærbar forskellige steder, og fik i den forbindelse at vide at en AMD bliver varemere end en intel, og derfor ikke er at anbefale i en bærbar.... nogen som kan be eller afkræfte dette??
Ejlemos..
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Tjae... umiddelbart ville mit svar være nej.
AMD's processorer kører generelt med en lavere clockfrekvens end Intels og har dermed et lavere strømforbrug med deraf følgende mindre varmeudvikling.
Intel har dog udviklet de særlige Centrino modeller hvor processoren er specielt udviklet til bærbare computere, denne udvikler ikke ret meget varme, men det koster til gengæld på ydelsen.
Jeg ved ikke om AMD har en tilsvarende bærbar model og er i det hele taget langt fra sikker på det hele, men det er bare hvad min sunde fornuft siger mig.
AMD's processorer kører generelt med en lavere clockfrekvens end Intels og har dermed et lavere strømforbrug med deraf følgende mindre varmeudvikling.
Intel har dog udviklet de særlige Centrino modeller hvor processoren er specielt udviklet til bærbare computere, denne udvikler ikke ret meget varme, men det koster til gengæld på ydelsen.
Jeg ved ikke om AMD har en tilsvarende bærbar model og er i det hele taget langt fra sikker på det hele, men det er bare hvad min sunde fornuft siger mig.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_