Bærbare's min. holdbarhed af batteri?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Bærbare's min. holdbarhed af batteri?

Indlæg af amh »

Nu har jeg en Toshiba Satelite bærbar PC. Den er nok ved og være 1 - 2 år gammel efterhånden, men kan det passe når batteriet er ladt helt op, den kun kan holde på det i 18 min.? Det står der når man kører musen hen over batteriet der nede, og ja, den holder ikke længe på batteriet. Hvad kan man gøre i dette tilfælde? Er det batteriet som er ved og være slidt op, eller er der andet galt ved computeren?
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Batteriet...
Kan ikke lige se hvad computerens alder har at gøre med batterilevetiden.
Men du må nok se dig om efter et nyt batteri hvis du vil køre uden lader i over 18 min :wink:
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Ja, det er røv irriterende. Men ellers må garantien træde i kraft. Må se om jeg kan finde kvitteringen på den. Sådan et batteri koster klejner så vidt jeg husker :)
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Min laver samme nummer.. har også ca. 2 år på bagen nu.

Lader fint til 100% men når den når ned omkring 56% så forsvinder der pludselig 45-50% og den melder lavt batteri. Kører dog stadig i over en time inden den når de 56%, men ikke noget i forhold til de 4 timer den kunne da jeg købte den.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Bakko
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

Indlæg af Bakko »

Det er kun fordi batteriet er ved at være fuckt, bare ned og hent et nyt, eller smid bærbaren på gulvet og sig du vil ha en ny :P
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

mimic skrev:Batteriet...
Kan ikke lige se hvad computerens alder har at gøre med batterilevetiden.
Men du må nok se dig om efter et nyt batteri hvis du vil køre uden lader i over 18 min :wink:
computerens levetid har betydning fordi i de 1-2 år den nu er ved at være gammel har det batteri der har sidet i computeren været i brug, ladet op og afladet det samme som med en tlf jo længere tid den har været i brug jo mindre er batteriet værd.. så det er nok en god ide at få skiftet det batteri..
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Mit Acer-batteri som sidder i den bærbare jeg købte i starten af denne måned (altså UNDER en måned gammelt) kan kun holde ca. 1t 20min på "Word Processing"-indstillingen? Er det normalt?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Tja, jeg må ned i EL Giganten og brokke mig igen... Det er bare røv irriterende når skole-bærbaren snildt holder 3-4 timer uden opladning.... :)
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Min Packard Bell, som er 1 år gammel, kan kun holde ca. 10 min.
Det er surt, men bruger den faktisk ikke rigtigt uden at der er strøm.. Af gode grunde åbenbart. ;)
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Har en HP-bærbar.. Efter ca et år var batteriet helt dødt.. Kender et par stykker andre der har oplevet noget lignende, både med HP, Dell og IBM..

Gik ind i Expert og fik dem til at sende det ind til HP.. De gav mig et nyt..
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

mikkel_hansen_99 skrev:Mit Acer-batteri som sidder i den bærbare jeg købte i starten af denne måned (altså UNDER en måned gammelt) kan kun holde ca. 1t 20min på "Word Processing"-indstillingen? Er det normalt?
er det en Centrino du har eller bruger den bare max kraft? for så kan det vel måske godt lade sig gøre at det ikke holder i mere en 1½ time.. det er jo det Centrino er kendt for, at den vurdere hastigheden ud for hvor meget cpu'en arbejder.. og drosler selv ned hvis der ikke bliver lavet så meget og dermed længere batteri levetid før opladning..
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Hoopstar skrev:
mikkel_hansen_99 skrev:Mit Acer-batteri som sidder i den bærbare jeg købte i starten af denne måned (altså UNDER en måned gammelt) kan kun holde ca. 1t 20min på "Word Processing"-indstillingen? Er det normalt?
er det en Centrino du har eller bruger den bare max kraft? for så kan det vel måske godt lade sig gøre at det ikke holder i mere en 1½ time.. det er jo det Centrino er kendt for, at den vurdere hastigheden ud for hvor meget cpu'en arbejder.. og drosler selv ned hvis der ikke bliver lavet så meget og dermed længere batteri levetid før opladning..
Det er en Intel Celeron M 410-processor. Men både CPU-hastigheden og skærmlysstyrken er sat på minimum, og den kommer alligevel ikke meget over 1½ time.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Acer er "berømte" for deres dårlige batterier, hvis man ser i reklamer med batteritid på Acer siger de meget sjældent over 2 timer.
Så det er som sådan korrekt nok at den ikke kan køre længere, sådan er det bare med Acers standardbatterier.

Man kan overveje at smutte ud og købe et bedre til dem, for det burde ikek være noget andet i maskinen der gjorde dem så dårlige.

I øvrigt kan det lige siges at generelt bør man ikke have strøm til en bærbar hele tiden, den skal aflade og lade batteriet op for at "holde dem i form", på den måde holder det bedre batteritiden.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Har en IBM T41 som er nu 6 eller 7 år gammel. Den går 1½ time på spil og let 2-3 timer word-processing. Har aldrig skiftet batteri.

Men hvis en bærbar holder under en time på batteri og den kun er en måned gammel, så kan man stille spørgsmåltegn ved, hvor acceptabelt det er fra producentens side.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Drud skrev:I øvrigt kan det lige siges at generelt bør man ikke have strøm til en bærbar hele tiden, den skal aflade og lade batteriet op for at "holde dem i form", på den måde holder det bedre batteritiden.
Lige prøcis det der læste jeg om den anden dag - tror det var i Søndagsavisen eller anden ugeavis.

Det passer ikke længere. Den nye batteriteknologi har tilgodeset, at man ikke behøver fuld afladning for at lade det op igen.
Zivago

Indlæg af Zivago »

amh skrev:Ja, det er røv irriterende. Men ellers må garantien træde i kraft. Må se om jeg kan finde kvitteringen på den. Sådan et batteri koster klejner så vidt jeg husker :)
Hvis din maskine er så gammel, er der ikke noget der dækker.

Du har 2 års reklamationsret iflg. købeloven - ikke garanti. Du har kun en form for garanti (undtagelsesreglen) - inden for det første ½ år.

Iøvrigt er et batteri en "slid del" hvorfor det meget sjældent kan blive dækket af undtagelsesreglen / reklamationsretten.

Enkelte fabrikater, har dog en udvidet garanti - hvori de garantere for et vis antal op og afladninger. Men jeg tror faktisk, at du får problemer med at overbevise forretningen om, at give dig et andet batteri.

Zivago
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Zivago skrev:
amh skrev:Ja, det er røv irriterende. Men ellers må garantien træde i kraft. Må se om jeg kan finde kvitteringen på den. Sådan et batteri koster klejner så vidt jeg husker :)
Hvis din maskine er så gammel, er der ikke noget der dækker.

Du har 2 års reklamationsret iflg. købeloven - ikke garanti. Du har kun en form for garanti (undtagelsesreglen) - inden for det første ½ år.

Iøvrigt er et batteri en "slid del" hvorfor det meget sjældent kan blive dækket af undtagelsesreglen / reklamationsretten.

Enkelte fabrikater, har dog en udvidet garanti - hvori de garantere for et vis antal op og afladninger. Men jeg tror faktisk, at du får problemer med at overbevise forretningen om, at give dig et andet batteri.

Zivago
Ja, det rigtigt nok. Tror heller ikke selv på jeg kan. Men gør da et forsøg. Sådan et nyt batteri koster alligevel min. 900.-
Besvar