Sang ned fra en hjemmeside
Redaktør: Moderators
Sang ned fra en hjemmeside
Halløj,
Håber der er en som kan hjælpe mig med at få en sang ned på min computer som jeg kun kan høre på en hjemmeside. :/ Jeg har hørt den på my music men den kan ikke downloades, det lidt træls at skulle åbne den side hele tiden for at høre sangen.
Nogle gode ideer? (Også til myspace, og andet hvis i har (:)
Håber der er en som kan hjælpe mig med at få en sang ned på min computer som jeg kun kan høre på en hjemmeside. :/ Jeg har hørt den på my music men den kan ikke downloades, det lidt træls at skulle åbne den side hele tiden for at høre sangen.
Nogle gode ideer? (Også til myspace, og andet hvis i har (:)
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Virker som en digital båndoptager eller minidisc om du vil.
Det er en wave editor med rigtig mange features.
Alt efter dine win-mixer settings, optager den lige præcis det du vil have den til.
Hvis du ikke kan finde Cool Edit, hedder programmet idag Adobe Audition, efter Adobe købte programmet af Syntrillum for et par år siden.
Det er en wave editor med rigtig mange features.
Alt efter dine win-mixer settings, optager den lige præcis det du vil have den til.
Hvis du ikke kan finde Cool Edit, hedder programmet idag Adobe Audition, efter Adobe købte programmet af Syntrillum for et par år siden.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
- Plys - det nye kuld
Kan du ikke bare smide link til sangen her - så skal jeg gafle den til dig mester 
www.myspace.com/mattrestless dem alle bortset fra nephew remixet..
Det nice af dig, men jeg ku også tænke mig lære det til en anden gang
Det nice af dig, men jeg ku også tænke mig lære det til en anden gang
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
1. Du får fat i et program som er i stand til at optage lyd. eks. Adobe Audition.
2. Du starter programmet og der ville der vælger du Ny og så kommer der et nyt billede frem. Der vil du så kunne finde en Record knap.
3. Du går ind i Windows Mixer ((lydindstillinger i kontrolpanel eller Højtaleren ved uret i højre side) når du er derinde vælger du Indstillinger > Egenskaber
I det nye vindue vælger du Indspilning (OBS: Vær opmærksom på om der er flueben i Stereomixer)
Tryk på OK hvis det er opfyldt...
Nu kommer der en mixer frem som ligner den anden du startede med men med nogen andre navne.
Der sætter du flueben i Stereomixer og sætter volumen ned til omkring 1/3
Så går du ind i programmet til at optage med og trykker på record knappen hvor du så lige efter starter det du vil Rip (OBS: Vær opmærksom på at du ikke har en MIC, Webcam med lyd aktiveret. Der må heller ikke køre noget andet musik i baggrunden fordi Stereomixeren optager alt hvad der kommer ud af højtaleren!)
Når du er færdig stopper du optagelsen og klipper det til (det kan Adobe Audition) og så gemmer du det færdige resultat og vælger filtype...
Voila' et stykke Webrip.
Spørgsmål? Send en PM
2. Du starter programmet og der ville der vælger du Ny og så kommer der et nyt billede frem. Der vil du så kunne finde en Record knap.
3. Du går ind i Windows Mixer ((lydindstillinger i kontrolpanel eller Højtaleren ved uret i højre side) når du er derinde vælger du Indstillinger > Egenskaber
I det nye vindue vælger du Indspilning (OBS: Vær opmærksom på om der er flueben i Stereomixer)
Tryk på OK hvis det er opfyldt...
Nu kommer der en mixer frem som ligner den anden du startede med men med nogen andre navne.
Der sætter du flueben i Stereomixer og sætter volumen ned til omkring 1/3
Så går du ind i programmet til at optage med og trykker på record knappen hvor du så lige efter starter det du vil Rip (OBS: Vær opmærksom på at du ikke har en MIC, Webcam med lyd aktiveret. Der må heller ikke køre noget andet musik i baggrunden fordi Stereomixeren optager alt hvad der kommer ud af højtaleren!)
Når du er færdig stopper du optagelsen og klipper det til (det kan Adobe Audition) og så gemmer du det færdige resultat og vælger filtype...
Voila' et stykke Webrip.
Spørgsmål? Send en PM
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
- Plys - det nye kuld
Cokeline
De fleste har en mulighed for at optage ´what you hear´ - og der er det ganske rigtigt alt hvad der kommer ud af højtaleren man optager.
Men du har jo 2 mixere:
En mixer - til det der kommer IND i maskinen
En mixer - til det der kommer UD af mskinen
Det betyder at du rent faktisk godt kan optage feks. mikrofon signalet, uden at det du siger i den, samtidigt kommer ud af højttaleren.
Og det er jo rigtig smart, hvis man vil undgå feedback/rumhyl i en msn samtale eller lign.
Det bedste man kan gøre er, at slå alle de ting fra der kan få lyst til at sige lyde; msn, iCQ, mail etc. etc.
Slå alle indgange på mixer fra - undtaget wave/mp3.
Sæt optage niveau på Audition - læg max niveau op til 0db - ikke over.
Så skal det nok blive godt.
BTW - dine sange er HER Magnus
Nej, ikke nødvendigvis.optager alt hvad der kommer ud af højtaleren!
De fleste har en mulighed for at optage ´what you hear´ - og der er det ganske rigtigt alt hvad der kommer ud af højtaleren man optager.
Men du har jo 2 mixere:
En mixer - til det der kommer IND i maskinen
En mixer - til det der kommer UD af mskinen
Det betyder at du rent faktisk godt kan optage feks. mikrofon signalet, uden at det du siger i den, samtidigt kommer ud af højttaleren.
Og det er jo rigtig smart, hvis man vil undgå feedback/rumhyl i en msn samtale eller lign.
Det bedste man kan gøre er, at slå alle de ting fra der kan få lyst til at sige lyde; msn, iCQ, mail etc. etc.
Slå alle indgange på mixer fra - undtaget wave/mp3.
Sæt optage niveau på Audition - læg max niveau op til 0db - ikke over.
Så skal det nok blive godt.
BTW - dine sange er HER Magnus