Ja nu er jeg ved at nå den alder hvor jeg ikke gider rode rundt på gulvet mere og skifte kabler hele tiden.
Sagen er den at jeg har min computer i mit soveværelse med et sæt højtalere - men den er også koblet til min projektor og anlæg inde i stuen... udover det har jeg også høretelefoner til den det er jo meget rart når nogen prøver at sove og jeg gerne vil høre noget muzak..
Long story short jeg har én udgang på mit lydkort og 3 jackstik der skal ind i hvordan filan gør man det bedst??
Man kan få de hersens splittere som splitter fra 1 minijack til 2 men er kvalliteten helt ad helvede til hvis man splitter det splittede signal??
jeg så oss at man kan få så'n en her:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=130-56
nogen der har samme problem eller en go ide til hvordan man gør det bedst?
Kan man splitte sin minijack ugang i 3??
Redaktør: Moderators
Hmnn... jeg tror en epileptiker i en porcelænsforretning har større chance for success end jeg ville have med at bygge noget som helst til computeren - mine evner strækker sig lige til at sætte et stik på et antennekabel og thats itMaunus skrev:du kunne jo lave en mega splitter selv. (:
Jeg har en stående som du linker til, den har samme funktion dog er det en Sehnheiser, jeg bruger den mellem anlæg og headset, dejlig funktion.
Du kan principielt godt splitte signalet passivt, dog kan du ikke have dine hørebøffer sat til samtidig med at du benytter projektor eller anlæg, da lydkortet næppe kan trække 2 kilder samtidig.
Du risikere dog meget nemt at få brumproblemer hvis dit anlæg f.eks. er koblet til en fællesantenne og din projektor er jordet gennem 230v stikket. Dette skyldes at udstyrets stel vil blive sammenkoblet gennem skærmen på lydkablerne.
Jeg vil derfor anbefale du køber sådan en omskifterboks:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=505-52
Det gør ingen forskel om du bruger som en 1 til 3 switch eller en 3 til 1 switch, da den er helt passiv. I dit tilfælde slutter du så lydkortets udgang til "output to amplifier" og dine 3 apperater til de 3 "input" stik.
Du risikere dog meget nemt at få brumproblemer hvis dit anlæg f.eks. er koblet til en fællesantenne og din projektor er jordet gennem 230v stikket. Dette skyldes at udstyrets stel vil blive sammenkoblet gennem skærmen på lydkablerne.
Jeg vil derfor anbefale du køber sådan en omskifterboks:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=505-52
Det gør ingen forskel om du bruger som en 1 til 3 switch eller en 3 til 1 switch, da den er helt passiv. I dit tilfælde slutter du så lydkortets udgang til "output to amplifier" og dine 3 apperater til de 3 "input" stik.
Altså for det første. En hver splitter vil A L T I D smadre kvaliteten. Vi snakker om et analogt signal og kvaliteten styrt dykker når du smider en splitter på.
Jeg har pt. 2 lydkort i min pc. det ene står kun for musik produktion og er i win, mit sekundære lydkort. Mit 2. lydkort at smidet sammen med mit tastur og jeg har derfor en mini jack udgang i mit tastatur.
Det ene lydkort har så den funktion at jeg via programmet kan vælge hvilken udgang der spiller hvad. Det er ikk en optimal løsning, men det er way bedre end den dyreste splitter du nogensinde får.
Jeg har på denne måde formået at have sat min pult i stuen til min pc (jeg skifter saelv manuelt via line-in og alm. lyd, dobbelt bonus) Det andet lydkort har min alm win lyd og jeg kan smide mine hørebøffer i mit tastatur (plus mic faktisk) hvilket gir mig en fed frihed.
MEN var jeg dig, så smed jeg et lydkort mere i, og købte en switch. det ene kort til pc speakers og stue speaeker.
Det ene kort er til ren win lyd, dvs dine hørebøffer. Køb et random billigt lydkort, alle levere fortrinlig kvalitet i forhold til din kilde. (og ja CD er også en dårlig kilde i forhold til hvad de billigste kort kan klare).
Du bruger så dit. 2 kort til pc speaker og stue speaker, men sørg for at lortet har digitale udgange, så du kan switche i mellem dem. Eller bruge ren digital til projektor og analog til dine pc speaker.
Gav det mening ? ellers skriv en pm, for jeg er lige kommet hjem fra byen (klokken er 10.11) så jeg er små stiv.
Jeg har pt. 2 lydkort i min pc. det ene står kun for musik produktion og er i win, mit sekundære lydkort. Mit 2. lydkort at smidet sammen med mit tastur og jeg har derfor en mini jack udgang i mit tastatur.
Det ene lydkort har så den funktion at jeg via programmet kan vælge hvilken udgang der spiller hvad. Det er ikk en optimal løsning, men det er way bedre end den dyreste splitter du nogensinde får.
Jeg har på denne måde formået at have sat min pult i stuen til min pc (jeg skifter saelv manuelt via line-in og alm. lyd, dobbelt bonus) Det andet lydkort har min alm win lyd og jeg kan smide mine hørebøffer i mit tastatur (plus mic faktisk) hvilket gir mig en fed frihed.
MEN var jeg dig, så smed jeg et lydkort mere i, og købte en switch. det ene kort til pc speakers og stue speaeker.
Det ene kort er til ren win lyd, dvs dine hørebøffer. Køb et random billigt lydkort, alle levere fortrinlig kvalitet i forhold til din kilde. (og ja CD er også en dårlig kilde i forhold til hvad de billigste kort kan klare).
Du bruger så dit. 2 kort til pc speaker og stue speaker, men sørg for at lortet har digitale udgange, så du kan switche i mellem dem. Eller bruge ren digital til projektor og analog til dine pc speaker.
Gav det mening ? ellers skriv en pm, for jeg er lige kommet hjem fra byen (klokken er 10.11) så jeg er små stiv.
DjMail skrev:Altså for det første. En hver splitter vil A L T I D smadre kvaliteten. Vi snakker om et analogt signal og kvaliteten styrt dykker når du smider en splitter på..
Naa - ikke helt rigtigt. Sådanne bruges også i lydstudier. Men det skal være en aktiv splitter - ikke en passiv.
Man kan sagtnes bygge sådan en splitter selv, hvis man ikke er bange for at bygge elektronik. En splitter af god kvalitet kan bygges for nogle få hundrede kroner. De er ret simple i opbygningen.
Skal man købe en god splitter færdig - ja - så er den dyr.
Så hvis man ikke vil rode med elektronik, lave print osv. Så er løsningen med et ekstra lydkort eller en switch den nemmeste.
Er der nogen der vil vove sig ud i at bygge en dims, så kan jeg levere diagram, printudlæg, stykliste osv. (Og fortælle hvor i skal købe komponenterne).
Zivago