Skal have ny bærbar, hjælp søges :)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Hoopstar

Skal have ny bærbar, hjælp søges :)

Indlæg af Hoopstar »

har kigget lidt på to stk.

Zepto Znote 2425W

Billede

Specs:
15.4" WXGA skærm 1280x800
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
nVidia® Geforce Go 7600 256MB
160GB 5400omdr SATA Harddisk Hitachi®
9 Cell Batteri til Znote 2225W/2425W
54Mbit Trådløst netværk
DVD-RW Dual Layer DVD Brænder Slot-IN
Indbygget Bluetooth
Xtra feature: fingerscan
Xmoms: kr 9.744,00 // Moms kr 12.180,00

eller:

LG TX-A2GKV3 Express

Billede

Specs:
Processor Intel® Pentium® M ULV Processor 753/773, 400MHz FSB, 2MB L2 Cache (1,3GHz) Mobile Intel 945PM Express
Memory 512/1024MB DDR2(DDRII 533/400MHz, Dual Channel Support, Up to 2GB)
Display 12.1 / 1280 x 800 / TFT aktiv matriks
NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache understøtter 256 MB
HDD 80 GB 4200 rpm
ODD External DVD Combo / DVD Super Multi Dual Layer (DVD-R/RW, +R/RW, RAM)
Wireless all standarts + Bluetooth
resten af data her:
Xmoms: kr 9.416,80 // Moms kr 11.771,00

Jeg skal bruge den til Studiet når jeg starter på IHK til September og den må meget gerne kunne game, ved godt at Znoten kan og også den jeg nok hælder mest til, men LG'ern ser fanme så fed ud at jeg godt kunne finde på at nuppe den i stedet, er bare ikke så sikker på hvor god den er at game på? ville det være muligt med den LG'er der?
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Jeg har en Znote magen til den du har fundet, bortset fra at jeg har en 100gb 7200 omd hd i den..

Jeg er ganske godt tilfreds.. Den kører fint..
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Har smidt en 160 @ 5400 for at mindske larmen lidt.. tror også det bliver den.. hvordan er den at spille på? hvad spiller du?

jeg spiller for det meste wow.. og hvis jeg keder mig BF så bare den kan trække de to er jeg tilfreds..
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Hoopstar skrev:Har smidt en 160 @ 5400 for at mindske larmen lidt.. tror også det bliver den.. hvordan er den at spille på? hvad spiller du?

jeg spiller for det meste wow.. og hvis jeg keder mig BF så bare den kan trække de to er jeg tilfreds..
Overhoved ikke en tosset bærbar, du kan altid opgrade til en hurtig disk. Men den kan helt klare dit behov :) Go for it...
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Jeg bruger den mest til programmer som SolidWorks/Cosmos/Ansys (læser ingeniør) og den slags... Tror faktisk det eneste (lidt krævende) spil jeg har kørt på den er TrackMania.. Det kører den fint med fuld skrald på grafikken..

Ang larm, så er der ikke nævneværdig larm fra den, selvom den har 7200 omd...
Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg vil også klart anbefale den zepto du har kigget på. Jeg har også zepto og jeg klager absolut ikke.! Har også læst ingeniør og brugt den til MEGET krævende applikationer som min computer sagtens kunne tygge.! Så vælg en den zepto - hvis ikke zepto, så anbefaler jeg IBM (men hvem fanden gør ikke det?)
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

okay.. jeg skal starte som IT ingeniør der til aug/sept og så skal den gerne kunne erstatte min main når man er på farten og evt quicky lans.. :)

jamen så er der vist ikke så meget andet end at vælge den.. :D bliver niice..
naRf

Indlæg af naRf »

Hej Hoopstar.

En af mine venner har netop købt den Zepto du omtaler. Og den larmer, har lav batteritid og er grim.

Omme bagpå stikker batteriet ud, det ser vanvittig grimt ud. Det har jo fine specifikationer, men hvis jeg vil dig vil jeg smide lidt ekstra penge, og så få noget mere kvalitet. For det er virkelig bunden af kvalitet.
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Hej naRf spørg ham hvilken hhd han har i? for de reviews jeg har læst er den rimelig støjsvag. Jeg har jo valgt en 5400 rpm for at minske støj. de siger den har okay god batt tid:

taget fra tweakup Zepto lover på deres side at batteriet med 9 celler kan holde i 2 timer og 15 minutter med fuldt load, det vil sige film eller spil. Jeg smed en film på og satte den i gang.. 2 timer og 10 minutter senere kom den første advarsel om for lavt batteri. Virkeligt flot resultat. Lyden i de indbyggede højtalere er mere fyldig end de fleste jeg har hørt på bærbare. Stadig tynd og metallisk, men dog med tilløb til både bas og nuanceret diskant.

grim syns jeg nu ik den er.. ser meget fed ud med det alu ting..

mht batt ja det er ikke så fedt det stikker ud.. havde selv tænkt på at konfigurere den med 6 cell i stedet..

Syns det er en fed feature med fingerscan og nok også det der holder mig mest til den.. ellers har jeg overvejet Zepto Znote 6214W
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Det er rigtig nok, at batteriet stikker ud.. Men det er nu ikke det store problem.. Ang. larm, tror jeg han har været uheldig med noget hardware, der bare skal udskiftes.. Min siger næsten ingenting.. Kun en svag susen fra blæseren.. batteritiden ligger på omkring 4 timer idle, og 2 timer ved fuld skrald..

Om den er grim er vel lidt en smagssag.. Syns selv det ser fedt nok ud, med metalfladerne på den...

Vil ikke sidde og slås om den er god eller ej.. Men jeg er godt tilfreds, og den har fået gode anmeldelser....

http://www.tweakup.dk/article/914/dk/
http://www.laptopworld.dk/index.php?id=335
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6878
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

nemlig også det jeg har lagt vægt på..

og ser ud til den kan klare okay godt med spil såe.. det må næsten blive den.. tak for hjælpen..
Zeam

Indlæg af Zeam »

Jeg er også selv på udkig efter en bærbar, jeg må sige jeg er rimlig imponeret over Zepto maskinen.

Skal lige se nærmere på dem :)
Haldrup
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af Haldrup »

Det er mig som naRf refererer til. Jeg har en 100gb 7200rpm i og det er sikkert grunden til at computeren larmer lidt når den kører på fuld skrald. Den siger ingenting hvis jeg bare er på nettet etc.
Derudover har jeg 9-cellet batteri i og derfor stikker det ud omme bagi. Det ser ikke specielt godt ud med udseendet gør mig ikke så meget.
Mht. den lave batteritid kan jeg sige, at den passer fint med den batteritid som er nævnt tidligere. Altså ca 2 timer på fuld skrald.
Ellers er jeg meget tilfreds, men jeg gav altså kun 9100 for den inkl moms pga den var tilbudsvare på www.pc-direct.dk med akkurat samme specs bortset fra at min processor er 1,6 dual core
Jeg ved ikke noget, jeg er her bare!?
Besvar