Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Det er muligt at streame fra sin PC til sin PS3, xbox eller Wii!
Så et eller andet sted burde det vel også være muligt at streame til netværk?!
Kan VLC ikke også gøre noget lignende?
LunaPark skrev:Det kan du have ret i bluenzi...
Jeg er selv en flittig bruger af Orb, og er for tiden ved at oversætte det til dansk, så vi får en DK version.
Jeg synes du skal prøve at poste spørgsmålet i Orb eget forum,
så vil du helt sikkert kunne få et hurtigt og detaljeret svar.
ohh på dansk..lækkert. håber du siger til når det er klar.
hva bruger du orb på? pc,pda,mobil?
jo jeg kunne poste det inde på deres eget forum, men ville lige høre her først.
IdEaL skrev:Kan du ikke bare streame det over nettet du opnår vel netværks hastigheder når du bruger en anden computer fra et internt netværk.
nej, du opnår ikke samme hastighed, der har du jo kun den upstream du har købt hos din internet udbyder. hvorimod du på internet net, har den hastighed dit interne netværk kører med. hvilket jo er den del højere!
mimic skrev:Det er muligt at streame fra sin PC til sin PS3, xbox eller Wii!
Så et eller andet sted burde det vel også være muligt at streame til netværk?!
Kan VLC ikke også gøre noget lignende?
jeg er helt enig med dig i at det burde kunne lade sig gøre, det er bare lige hvordan?
Jeg har sagt det før men nu siger jeg det igen. Husk nu at søge på google... Første hit hos google bringer:
Question from Blue Aardvark: Is is possible to use Orb to stream media (i.e. Live TV) to another PC within a LAN without having to go via the internet?
This would obviously provide much wider bandwidth.
Orbi-One
Yes. Use the UPnP feature in Orb. But, of course, you need to have a router that has a UPnP capability enabled first. Once, UPnP is enabled on your router, when you restart Orb, Orb will detect this feature and will automatically enable it (checkbox in Orb tray icon > Configuration > Advanced > Enable Peer to Peer).
Note that, if it does not detect it, you may have to install the UPnP stack in your Windows Components (Add/Remove Programs > Windows Components > Networking services > UPnP).
LunaPark skrev:Det kan du have ret i bluenzi...
Jeg er selv en flittig bruger af Orb, og er for tiden ved at oversætte det til dansk, så vi får en DK version.
Jeg synes du skal prøve at poste spørgsmålet i Orb eget forum,
så vil du helt sikkert kunne få et hurtigt og detaljeret svar.