Hvad koster det at få lavet en hjemmeside?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

pono
devarjokendte.dk

Hvad koster det at få lavet en hjemmeside?

Indlæg af pono »

Af en halvgo gut?

Det er en teatergruppe, som mangler en hjemmeside :) Men hvad er priserne for at få lavet sådan en?
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det kommer jo an på hvor mange undersider der skal være. Hvilket sprog den skal kodes i om der skal være en database etc...
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

har jo været diskuteret engang før[/i]
Billede
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

night_hawk skrev:har jo været diskuteret engang før[/i]
synes jeg nu ikke helt det har... det andet var jo en helt community, hvilket dette jo ikke er ... eller det tror jeg i hvert fald ik...
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Som Down siger anhænger det hele meget af antal af undersider, samt hvor dynamisk det hele skal være. Tror ikke det er muligt at give et bud på dette uden at være mere om projektet.

Men har man en beskrivelse af hvad der forventes kan der også fremskaffes en pris.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

10.000 for en lidt fleksibel "begynderside" med lidt coole features er nok ikke for højt sat, men regn med mere hvis det er en lidt større business site der er tale om.
Fordelen ved at betale "ordentligt" er at man også kan kræve noget igen. :)
Daffy^
Kontakt:

Indlæg af Daffy^ »

jeg har en kammerat der laver nogle ok hjemmesider til en rimelig pris - tjek selv DigiPen.dk
Daffy
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

Daffy^ skrev:jeg har en kammerat der laver nogle ok hjemmesider til en rimelig pris - tjek selv DigiPen.dk
Er den side ikke lavet i Joomla,?
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Yupp, står også i copyrights på siden

Kode: Vælg alt

Joomla! - Copyright (C) 2005 - 2006 Open Source Matters. All rights reserved.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

pono > Hvis du skriver lidt yderligere om hvad sitet skal indehold, kan jeg måske godt se på hvad det kan koste.
Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

hvis den bare skal laves i html så skulle det ikke være det store problem
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Daffy, vil ikke helt kalde det at lave hjemmesider - det "eneste" han gør er at sætte siden op i Joomla. Har kigget på et par af hans referencer samt hans egen, og det hele består af Joomla. Dvs han har ikke kodet grunden selv, og selv det der viser hans portfolio er et Joomla plugin.
Så hvis man har tiden, og lidt skills til det, kan man selv sætte det hele op i Joomla.
pashmak

Indlæg af pashmak »

#Drud

Hvad tror du kunden vil have? En fremtidssikret side der er flot og attraktiv med gode muligheder for tilføjelser

Eller en side som du bruger 12 måneder på at skræddersy, som er statisk og ikke er fremtidssikret ?

Jeg har evner nok til at udarbejdet mit eget CMS. Sagen er bare at det ikke er fremtidssikret og det er ikke hensigtsmæssigt.
Hvis jeg kan slippe for det besvær og min kunde samtidig kan få et ordenligt produkt som altid kan udvides til færre penge fordi det ikke tar nær så lang tid.

Hvorfor så ikke? Fordi du er for "stolt" til at bruge opensource cms-system?

Med andre ord, så handler det ikke om at "vise sig" og sig "aha det har jeg syet fra bunden". Nej det handler om at få dækket kundens behov til fulde og samtidig tage hensyn til kundens mulige ønsker i fremtiden.

Gå ud og spørg den enkelte virksomhed. Lad os se hvad de svare til det.

Og lige til din orientering, så sidder jeg i et netværk af de dygtigste programmører i DK og mine produkter bliver altid gennemtjekket af dem inden jeg fremviser det til kunden.

PS. Jeg har lavet et utal af skræddersyet hjemmesider og scripts. De er bare 0 værd idag, fordi en virksomhed altid vil have udbygget det løbende.

Brug logikken, chaps.

Mvh
DigiPen.dk
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

9 skrev:
Daffy^ skrev:jeg har en kammerat der laver nogle ok hjemmesider til en rimelig pris - tjek selv DigiPen.dk
Er den side ikke lavet i Joomla,?
Ved ikke helt om man kan lave noget i Joomla...
Mange firmaer bruger jo et open source CMS system til deres kunder, mens designet bliver kodet 100% til kundens ønkser.
Faktisk en fin måde at drive forretning på.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Nu har han så fjernet referencen til Joomla!, hvilket jeg synes er noget pis.

Det er fair nok at drive forretning på den måde. Det er jo klart, at man får, hvad man betaler for - og billigt det er det jo. Til gengæld synes jeg IKKE, at det er iorden ikke at informere kunden om, at man bruger et generisk, frit tilgængeligt, gratis produkt som hovedparten af hans produkt.

Jeg siger ikke det er unfair at gøre som du gør - HVIS BARE du husker at informere kunden. 2000,- er stadig billigt for opsætning og design i forhold til, hvad en professionel programmør koster.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
pashmak

Indlæg af pashmak »

#dwr

Stortset alle Joomla hoster derude har ren footer. Selv Joomla hovederne har intet imod det. Det er kun ved store virksomheder at de meget gerne så lidt kredit.

Det handler ikke om hvad der er lettest. Det handler om hvad der er bedst for kunden. Det er kunden som fortæller mig hvad han/hun vil ha. Så er det op til mig om jeg vil tilpasse joomla system så det passer overens med det behov eller om jeg skal skræddersy.

Der er intet i vejen med det, for hvis der var, så ville Joomla ikke blive så stort som det er idag.

Det er ikke show-off. Det er forretning. Det er kunden der skal tilfredsstilles med et godt produkt.

Og jo kunden ved udemærket godt det er joomla. Du ved vel at der et backend med joomla (administrator), så snart brugeren er logget ind, så er der malet Joomla overalt. Så den må du længere ud med, chaps :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Op til dig. Jeg er glad for, at jeg ikke skal lave forretning med dig. Du lyder som en bilsælger. "Det er forretning" Pff..
pashmak

Indlæg af pashmak »

PS. det da spøjst at en moderator af en dansk warez side taler for copyright :P
pashmak

Indlæg af pashmak »

dwr skrev:Op til dig. Jeg er glad for, at jeg ikke skal lave forretning med dig. Du lyder som en bilsælger. "Det er forretning" Pff..
Det har mine kunder hidtil været ;) En sætning i bunden af en hjemmeside ændre ikke min kundes glæde og tilfredshed. Åbenbart din :D
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Muligvis. Den diskussion har været taget før. Mange herinde har intet med warez at gøre.
Besvar