Amitech pc fejler..

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Amitech pc fejler..

Indlæg af chreddy1 »

først vil jeg lige sige at jeg ikk vidste om den skulle være her eller i Hard- & Software Area.. hvis den skulle være i det andet, kunne det være godt hvis en admin eller mod vil flytte den :)..

fik her for lidt over 2 år siden en Amitech pc til min konfirmation.. den laver ALTID blue screen (bsod).. nogen gange ka den ikk engang klare at starte op, før den går ned igen..
jeg har haft den inde til reperation over 6 gange.. men lige dårligt virker den.. så hvad kan man gøre..?

på forhånd tak.. :)
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Hvordan kan du være i tvivl om, hvor du skal poste et indlæg omkring en pc?! Nu har du trods alt været her i mere end er par uger..
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
night_hawk

..

Indlæg af night_hawk »

hehe amitech har altid været dårlige produkter.. ?
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

skrot lortet køb noget nyt.. ej prøv at send din computer ind til nogen andre end amitech som kan teste den igennem ram, hdd, bundkort osv og se om de kan finde nogle fejl ved den.. kan være de kan hjælpe til at pinpointe fejlen ved din amitech
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

sorry, Down1.. tænkte mig ikk lige om.. :oops:

Hoopstar, det var da en mulighed :).. men jeg er næsten sikker på at det må være noet software, da de har skiftet alle dele ud og den gør det stadig.. :?
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Hvis du har haft din computer inde til reperation seks gange, så find dine reparionsnotaer, din regning og tag din computer ned i butikken og sig du gerne vil returnere skidtet.

Jeg tror ikke det er softwaremæssigt. I givet fald skulle en formatering og reinstallation kunne løse problemet. Jeg tror mere det er en defekt hardwaredel (måske bundkortet), der får din computer til at overophede og give dig blå skærm.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
PinK^^ShadoW
Geografisk sted: langt væk

Indlæg af PinK^^ShadoW »

som 3dotz skriver kan du få pengene tilbage, mener faktis bare den skal have været inde 3 gange med samme fejl! (er ikke helt sikker :D)
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.

- Kasper Spez
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

ok :).. lyder fedt :).. det må jeg prøve at se på :)..
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

3 reprationer og pengene tilbage, ellers skal de bytte den til en ny af tilsvare stand

Evt se her

http://www.forbrug.dk/sogning/?tx_index ... Btype%5D=2
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

ok :).. tak for linket :)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Det kan meget vel være software relateret.

Har selv en Amitech med en del år på bagen nu.
Den kunne fra dag 1. stort set ikke andet end at lave total ravage i tide og utide.
Jeg troede også det var diverse defekter, men problemet lå i Amitechs modifcerede Windåse installation!

De har deres egen Win-installations disk, med recovery system på, og det er simpelthen det værste lort jeg nogensinde har været vidne til.
En simpel ting som at ændre i IRQ adresseringen, kan man ikke få lov til - den vil suverænt selv bestemme.
Har man lyst at ændre i autoexec.bat eller lign - glem det (ja, det var altså win98 der lå på den ;))

Nå, men man dykker ned i kassen for at finde Win CD´en, for licensen har man jo, så må CD´en også være der... men nej!
Ingen Orig Win CD - kun det recovery shiat fra Amitech.
På den lå iøvrigt også alle de programmer som var købt med PC´en; PowerDVD osv... men de kunne ikke installeres separat. Alt eller intet.
Så det blev intet, + en pirat udgave af Win98SE, og så har den virket upåklageligt siden.
Den snurrer lystigt på Juniors værelse, med XP og en ordentlig dynge ram. Så hvis du bruger en sådan recovery satan af en Win CD fra Amitech, så smid den LANGT VÆK! :)

(PS - Amitech laver ikke PC´er længere... I wonder why :roll: )
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

Plys - det nye kuld skrev:(PS - Amitech laver ikke PC´er længere... I wonder why :roll: )
ok, det vidste jeg så ikk 8O :P..

men dvs at jeg bør kunne installere en pirat xp fra bunden, og så virker den uden bsod..? for det er da max fedt hvis det er sådan det er.. så er det slut med reperation i hvert fald..
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Hvis det er en pre-install med recovery fra Amitech, så ser fretiden lysere ud med en pirat (eller original) clean install.

Go boy!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

okay.. så vil jeg da klart gøre det.. for det er fuldstændig hva du skrev.. en pre-install med recovery :)..
Besvar