Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
nogen af jeg ved nok jeg spiller alt mellem himmel og jord men jeg har aldrig købt et grafikkort før da jeg altid bare har købt en ny pc når grafikkortet ikke kunne mere.. men denne gang er der ikke råd til ny pc "hverfald ikke lige pt"..
når så jeg står og tænker på at bruge lidt penge på et bedre grafikkort end det jeg har nu som ikke rigtig gider nogen af den nye spil..
det kort jeg har nu er et NVIDIA GeForce 6700 XL 128mb så skulle jo meget gerne være bedre end det. problemmet som jeg ser det er at det skal være et pci express kort og hvis jeg f.eks søger på edbpriser synes jeg ikke der er meget at vælge imellem "LINK" men det er måske også nok... hvis kortet kan holde lidt over et år ville det være fint nok og er mærkbart bedre end det jeg har... ellers er der jo ingen grund til at købe et..
håber man lige vil bruge 2min på at hjælpe... har sku aldrig har styr på det.. bare købt en ny pc hvergang
Nu har jeg undersøgt det lidt, og der findes ikke noget 6700 XL kort - eller det vil sige, det findes ét sted... i en Medion computer, og er reelt det samme som et 6600 GT hvor hastigheden er skruet lidt højere op. Medion købte hele den produktlinie der hedder 6700, og derfor kan disse ikke findes i almindelig handel.
/Lidt nytteløs info - men så alligevel rart at vide.
Nå, tilbage til dit problem - ud fra den søgning du selv har lavet skal du tage Albatron 8800 GTS kortet til ca. 2.250. Jeg vil i hvert fald råde dig til at gå efter 8000 serien fra Nvidia da denne er dx10 kompatibel, hvilket alt under fra Nvidia ikke er. Det kunne så evt. også være kortet fra Xpert Vision til 4.900 kr., men det mener jeg er langt overkill.
Drud
meget godt du fik den info med... så folk ikke leder efter mit kort... vidste det dog selv i forvegn men godt du fik det med....
de kort du har fundt synes jeg måske er lidt dyre da kortet kun skal bruges max et år til der er penge....
eller en anden ting når der står 256mb men understøtter 512mb hvad betyder det?
har tænkt mig at lede lidt vidre her når jeg kommer hjem fra arbejde.. er der noget man så ellers skal kigge efter...
-----------------------------
EDIT:
nu har jeg fundet ud af hvad det der udstøtter 512mb betyder at den bare tager fri pc ram hvis der er noget der er ledigt... er det godt? ved godt det ikke er lige så godt som fast ram men er det okay?
lige en anden ting har lige snakket med en fra shg.dk og han sagde de fleste pci express x16 er bagud kompetible til pci express... er det rigtig.. hvis ja skal der så stå noget specielt om kortet?
Jeg vil også umiddelbart mene at alle pci express16 kort burde være kompatible med den lidt ældre pci-e. Hvor meget man så evt. mister i hastighed pga. slottet er lidt svært at sige (eller, jeg ved det ikke). Tror ikke der står noget på kortet omkring dette, da det som regel antages at samme type altid er bagud kompatibel (lige som agp8x kort kører fint i agp2x slots).
Hvis grafikkortet skal tage af de fri ram skal du alligevel have en del ram, mindst 2 gb (af de alm. på bundkortet) og helst flere før det er en fordel.
Hvis du ikke skal bruge kortet i mere end et år vil det nok være et i 7000 serien du skal gå efter, ved dog så ikke hvor meget du får ud af det i forhold til det kort du har - tjek evt. http://www23.tomshardware.com/graphics.html med sammenligning af de forskellige chips (det kan anbefales at vælge benchmark til overall games fps). Ud fra denne side (hvor jeg går ud fra dit svarer til 6600 vil et kort med 7800 GT eller over give dig et væsentligt boost. 7600, som er nok klart det billigste, vil ikke give dig særlig meget - så du skal nok op omkring 1.000 kr. og endda lidt over for at for alvor få noget bedre.
Drud
tak for den store hjælp.... snakkede lige med en grafikkort nørd ven... og han sagde som du også er inde på at hvis jeg vælger 7900GS, 7600GT & 8600GT så går man ikke helt galt i byen...
som penge er lige nu så bliver det nok et 7600GT men tænkter lidt på om jeg lige skal spare til de ekstra 500kr så man kan købe et der understøtter dx10....
men tak for hjælpen hverfald så blev jeg det klogere