Hjælp til min nye router

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Svane

Hjælp til min nye router

Indlæg af Svane »

Hej

Jeg har lige købt en router, philips snb5600, og jeg vil gerne opsætte den til at modtage net fra en anden router, min fars, gennem et kabel. Men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke er der nogle som kan hjælpe mig?
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Du behøver slet ikke flere routere. Een router burde være nok til de fleste husholdninger. Bare træk kablet direkte fra din fars router og i din computer.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Re: Hjælp til min nye router

Indlæg af Feffe »

Svane skrev:Hej

Jeg har lige købt en router, philips snb5600, og jeg vil gerne opsætte den til at modtage net fra en anden router, min fars, gennem et kabel. Men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke er der nogle som kan hjælpe mig?
Hvad vil du opnå ved at købe en router mere??? flere routere på samme forbindelse er ikke altid det mest optimale
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

philips snb5600 er så vidt jeg husker en wifi router, og måske derfor han har valgt at tilslutte endnu en router.

Jeg ville dog have valgt et accespoint, men måske han gerne vil kunne styre sit netværk uden at skulle rode med hans fars.

Det kabel du trækker fra din fars router, virker det hvis du smider det i din pc ?
I såfald burde du bare kunne tilslutte din trådløse router, evt lige tjekke opsætningen for indkommende LAN.

Mener Phillips har en forholdsvis dygtig support, ring til dem.
Svane

Indlæg af Svane »

ja grunden til jeg har købt den er at jeg gerne vil opnå at have bedre trådløs forbindelse inde ved mig... og ja det kabel jeg bruger er det samme som jeg førhen har brugt til min stationær, så jeg ved at det virker.

Overvejede også et accespoint men jeg så lige at bilka havde den her router til 300 kroner, jeg har kigget lidt på accespoints men sys ikke rigtig jeg kan finde nogle hvor der også er indbyget switch, for det skal jeg bruge...

Men tror i ikke at det ville være muligt at køre det igennem routeren??
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Jo, det er muligt. Men det er top besværligt.

Vi skal lige ha afklaret om du skal have en trådløs eller kablet forbindelse mere... ??? Din stationære er kablet og du ønsker nu at få hvad...
Billede
Svane

Indlæg af Svane »

altså jeg ønsker bare at få trådløs net inde ved mig så jeg kan sidde i sengen men min bærbar og være på nettet, men min stationær skal stadig være koplet på nettet via kabel...
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Ved ikke om man kan smide et wifi netkort i din stationære og få det til at fungere. Men det ville spare lidt plads da det ikke fylder noget. Ved ikke om der er en anden der kan af/bekræfte. Hvis det kan lade sig gøre, har jeg 3 billige wifi netkort liggende, da jeg fandt ud af at wifi er noget slow pis.

Nå men wireless accesspoint/ er løsningen, aldrig en router. Tror at clearwire får trådløst internet over resten af danmark, inden vi får gelejdet dig igennem at sætte det op. ;)
Billede
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

altså jeg installerede her forleden en trådløs router på en cybercity forbindelse der havde en zyxel router. Det gav nogle problemer i starten men efter lidt prøven med at tage strømmen fra osv, så lykkedes det med den opsætning som mail også skriver.

dvs kabel fra gammel router til ny wireless. men det tar lidt længere tid for de trådløse enheder at få en ip adresse.

Dog har jeg andre steder hvor isp også kører med router valgt at købe et acces point.
Besvar