Betaling for mixtape

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Betaling for mixtape

Indlæg af Lokefar »

Kom lige til at tænke på her idag, hvad er folks generelle holdning til at tage penge for et mixtape man ikke har rettigheder? Nu tænker jeg ikke på at tage en 100kr. eller lign. men nærmere en 10kr. eller sådan for at betale for den brænde cd og for at folk der anskaffer sig givne mixtape lytter til det og ikke blot tager for at det er gratis.

Så hvad mener folk?
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Så du vil sælge musik du ikke har rettigheder til?

Det synes jeg lyder som en rigtig dårlig idé.
BØH
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeg kender ingen DJs der ikke sælger deres sæt fra et eller andet gig. Jeg kender heller ikke så mange, men jeg ved at en del top DJs sælger deres sæt. Hvis der er nogen der vil betale...udbud og efterspørgsel... hvad ved jeg. DJ Deep som mange herinde hylder har tidligere solgt en del bootlegs :oops:
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

goafreak skrev:Så du vil sælge musik du ikke har rettigheder til?

Det synes jeg lyder som en rigtig dårlig idé.
Planen var ikke at sælge musik jeg ikke har rettigheder til. Var bare noget jeg kom til at tænke på da jeg var inde og beglo plader idag.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jeg syntes på ingen måde det er fair at sælge musik.. men at få dækket sine udgifter er til dels i orden.. dog mener jeg at har man behov for at promovere sig via Mixtapes, så bør man også være klar til at atge omkostningen.. hvis folk henvendte sig til mig for at få mine mixtapes.. ville jeg hellere end gerne smide dem online.. eller i yderste tilfælde poste dem ?

men Aroxdk, du skriver at du ikke kender nogle topdjs der IKKE! sælger deres sets... du må da meget gerne skrive i en pm, hvilke djs det drejer sig om jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt :)
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeg skriver også at jeg ikke kender mange ;) Det er ikke nogen statshemmelighed at Junior Vasquez tidligere havde folk siddende og brænde/sælge, mens han DJ'ede ... Jeg vil ikke sige hvem det er jeg kender herhjemme (tror de ville blive rimelig visne ;) ), men der er da et par stykker og de har været "aktive" i 20-25 år. Tror ikke de alle stadig sælger af det, men et par stykker gør, og det har altid overrasket mig for de er "anti" mp3 DJ's..?...
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Jeg kender INGEN dj's med respekt for sig selv som sælger sine sets. Mange udgiver mix cd'er, men her er alle rettigheder clearet inden udgivelsen. Nu taler jeg ikke om Dj træsko fra Lille Skensved som har tjansen som jukeboks på det lokale diskotek, men folk som spiller seriøst. Der er en masse Prime og Europaz gøglere som sikkert kunne finde på det, men disse ser jeg heller ikke som seriøse.

En anden ting er mix cd'er som bliver givet ud til fester og events rundt omkring. Dette vinder mere og mere ind i club miljøet. Her er som regel ikke tracklist på.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Besvar