REQ: Program der kan ændre en mpg-fil til andet format?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
overlord
Geografisk sted: DK

REQ: Program der kan ændre en mpg-fil til andet format?

Indlæg af overlord »

Hey.
Jeg har svært ved at finde en passende overskrift til denne tråd, og ved ikke om ordet format skal indgå, men er der nogle af jer der kender "Nic's FourCC changer" fra Xvid når man installerer det codec?

Jeg søger noget alla det, bare til .mpg-filer. Så jeg f.eks. kan se om den pågældende mpg-fil jeg har er MPEG-1, 2, 3 eller 4 (har jeg ladet mig fortælle), og som man så hurtigt kan ændre :-) Grunden til jeg har lyst til det er pga. den DVD-afspiller jeg har. Den skulle kunne afspille følgende:

Videoafspilning
•Komprimeringsformater: MPEG-1, MPEG-2, DivX 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, DivX 6.0, DivX Ultra
•Afspilningsmedie: DVD-Video, DVD+R/+RW, DVD-R/DVD-RW, Video-CD/SVCD, CD-R/CD-RW
•Video gengivesystem: NTSC, PAL
.
Gid jeg dog havde mere --->
Billede
Zivago

Indlæg af Zivago »

Du kan bruge ConvertXtoDVD - til at lave dine film om til DVD, så du ikke skal tænke på - hvilket format din DVD afspiller (eller andres) kan læse.
Det er et fantastisk godt program, som kan konvertere og brænde mange forskeliige formater af film til DVD.
Du kan samle flere film på en skive, lave menu, og programmet kan selv sætte kapitler ind.

Det er utroligt enkelt og let at anvende, og fylde kun omkring 19-20 Mb - installeret.

Den korte udgave af brugen :
Start programm. I sæt tom DVD. Tilføj videofil - tryk på konverter.

Så bliver din videfilm lavet om til DVD og brændt.

Nemmere kan det da næsten ikke være.

Omtale af program på: http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Let at finde på de "sjove" steder....... :D

En anden rigtig god ting ved dette program, er at hvis du har en film med "løse" undertekster, så bliver de brændt med på DVDén.

Vil du have et program, som viser information om en stump film: Codec type, (MPG - Divx osv) - audio type osv, så hent Gspot. Det er gratis på http://www.headbands.com/gspot/

Men lav da filmen om til DVD - med ConvertXtoDVD - så skal du slet ikke spekulere på formater.
Zivago
overlord
Geografisk sted: DK

Indlæg af overlord »

merci gamle dreng ;)
Gid jeg dog havde mere --->
Billede
Besvar