Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.
Statsminister Anders Fogh Rasmussen vil onsdag udskrive valg til Folketinget. Det meddeler flere kilder, der henviser til "centrale kilder på Christiansborg".
Samtidig bekræftes det overfor DR, at regeringen pludselig er indkaldt til møde i Statsministeriet klokken 11.15. Sideløbende hermed er dagens møde i den Konservative Folketingsgruppe, der var berammet til klokken 11.30, flyttet til klokken 12.00, erfarer DR.
Regeringens faste støtteparti, Dansk Folkeparti, har samtidig givet sine Folketingsmedlemmer besked på, at det er vigtigt, de alle deltager i dagens gruppemøde, der begynder klokken 12
Udenrigsministeren afbryder rejse
Udenrigsminister Per Stig Møller, der har været på en planlagt rejse til Indien og Nepal, har afbrudt sin rejse og vender hjem til Danmark, oplyser kilder til DR Nyheder.
En af dagens valgmeddelelser kommer fra TV2 Radio, hvis direktør er Jens Rohde, indtil september 2006 Venstres politiske ordfører og dermed medlem af regeringspartiets inderkreds.
Fogh på talerstolen kl. 13
Hvis meddelelserne holder stik, er det muligt, at statsministeren vil give meddelelse om valget i Folketingssalen onsdag klokken 13.
Da optræder han nemlig selv som eneste minister i Folketingets ugentlige spørgetime, hvor Tingets medlemmer kan stille uanmeldte spørgsmål til regeringen.
Måske valg 13. november
I givet fald kan et valg komme allerede tirsdag 13. november, selvom enkelte gætterier lyder på onsdag 14. november. Det vil give den sædvanlige frist på cirka tre uger, som er det normale for danske valgkampe.
De tre uger er ikke noget lovkrav, men en simpel nødvendighed af hensyn til opstilling af kandidater, udformning af valglister osv.
Planen lagt for 14 dage siden ?
Allerede torsdag 11. oktober meddelte Statsministeriet, at Fogh Rasmussen ville stille op i Folketingssalen onsdag 24.
Forventningen var da, at Fogh lagde op til især at beskæftige sig med det netop overståede EU-topmøde og EU's reformraktat.
Imidlertid er det tænkeligt, at det allerede før efterårsferien har indgået i Foghs strategi, at hans optræden i salen, i fuld offentlighed, kunne bruges til at bekendtgøre et Folketingsvalg.
Det var på tide =)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Største problem ved et valg er den mængde plakatstøj vi skal kigge på fra nu af og frem til engang midt i december, når de sidste plakater bliver pillet ned af de fattige politikere.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Cokeline skrev:Hvem er de satans liberalister der har sat deres stemme på venstre!
Det er de fornuftige
Korrekt.
Nu har jeg stemt det siden valget i 1998 og før den tid var jeg medlem af VU. Og i denne omgang ser jeg faktisk ikke rigtig nogen andre alternativer. Jeg undlader dog at kommentere på andre partier og alternativerne i denne tråd.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Dansk folkeparti her fra ikke pga deres udlændinge politik selvom den også er god men mere pga. de sku er de eneste der efter min mening tænker på de ældre i samfundet og dem der passer dem!
Det jeg synes bliver mest spændende i løbet af de her 3 uger er at høre hvad Ny Alliance egentlig går ud på, og hvad de helt konkret står for (og imod).