Hjælp til Port Forward

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
babuska

Hjælp til Port Forward

Indlæg af babuska »

Hetsa allesammen...

Jeg har nu i to dage prøvet og port forwarde en port i min internet forbindelse, men har ikke kunne få det til og virke... Så ville høre om der er nogen som kan hjælpe... Jeg har lidt fået fiberbredbånd hos energi Midt, så der er jo et modem fra dem også mellem modemet og min computer er der et Switch af mærket Sandberg.. Håber nogen kan hjælpe, har prøvet på Portforward.com, men fatter sku ikke hva man skal gøre... :(
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Er der kabelmodem eller en router med til? Ellers kan du jo starte med at kigge på deres supportsider.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
babuska

Indlæg af babuska »

Det er bare et kabel modem, hvor tv og telefon også skal sidde i...Også har vi en switch der fordeler nettet til min computer og min fars computer...
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Du er sikker på at det er en switch og ikke en router?

Skriv hvad model og producent navn den har.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Har du kigget på denne side: http://www.portforward.com/english/rout ... rindex.htm
De har guide til langt de fleste router.
Hurtigere klovn, hurtigere..
babuska

Indlæg af babuska »

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=130-49 Det er den Switch der sidder imellem, også er der den boks som energi midt har sat op...
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Den der switch burde ikke give nogen problemer.. Har selv haft sådan en, og der er intet spærret i den...

Du skal konfigurere den boks (Modem/Router) du har fået fra Energi Midt.. Kan se på EnergiMidts hjemmeside, at der er en adgangsklient med.. Måske skal du ind og fikse noget i den.. Ellers prøv at start IE eller FF og gå ind på http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1 .. Der plejer at være en opsætningsside til den slags på en af de to adresser..

Hvilket mærke er modemet og evt model? Så er det nok lidt nemmere at hjælpe..
Billede
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

http://www.fiberbredbaand.dk/portal/pag ... q?page=297
under: "Standard Router konfiguration ved simpel DHCP/NAT"

Kode: Vælg alt

WAN setup
En WAN port med 100Mb RJ45 grænsesnit, som af EnergiMidt er tildelt en offentlig IP-adresse. Der kan ikke tildeles yderligere offentlige IP-adresser på WAN siden.

Routing af IP-pakker mellem virksomhedens lokalnet og EnergiMidts IP-net.

DNS
Se under generelle IP-oplysninger

NTP
Se under generelle IP-oplysninger

LAN setup
En LAN port med et 10/100Mb autonegotiation RJ45 grænsesnit (port 1), med DHCP server aktiveret.
LAN siden er tildelt et 192.168.1.0/24 net. Der tildeles ikke offentlige IP-adresser på LAN siden.

DHCP setup
Default router 192.168.1.1
Startadresse 192.168.1.100
Slutadresse 192.168.1.254

NAT og PAT (WAN til LAN)
Der er etableret NAT (Network Address Translation) og PAT (Port Address Translation) mellem LAN og WAN siden. Der er lavet port forwarding på nedenstående protokoller og porte til efterfølgende lokalnet IP-adresser.

Protokol 	Port 	LAN IP-adresse
FTP 	20, 21 	192.168.1.29
HTTP, HTTPS 	80, 443 	192.168.1.29
SMTP 	25 	192.168.1.29
POP3, IMAP 	110, 143 	192.168.1.29
DNS 	53 (TCP/UDP) 	192.168.1.29

Der er åben for alt trafik fra LAN til WAN siden.

Øvrigt / Sikkerhed
Ping er muligt fra både LAN og WAN siden, men med DOS (Denial Of Service) beskyttelse aktiveret.
Der indgår ikke yderligere firewallfunktioner i standard routeren.
Øvrige firewallfunktioner er tilvalg.
Adgang til routeren sker fra EnergiMidts netovervågningscenter, og kunden må ikke foretage indgreb i routeren eller opsætningen heraf.
Så vil gætte på du skal ind på http://192.168.1.1 hvor du under NAT (Så vidt jeg husker) kan forwarde flere porte..
Billede
babuska

Indlæg af babuska »

Kunne kun Se at der stod CIG på den... Kunne ikke finde noget model nummer... :( Og de to sider virker ikke... :( Kan ihvertfald ik komme ind på dem...
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Ok.. Hvad sker der, hvis du sætter din computer direkte til modemet? Kan du komme ind på den så?

Var der ikke nogen papirer med fra energimidt, hvor der står noget om den i?
Billede
babuska

Indlæg af babuska »

Kan jeg ikke lige p.t.. Mit kabel er ikke langt nok... :( Men kan jeg ringe ind til energi midt og be dem om og åbne en bestemt port for mig..??
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Ellers kan du vel ringe til deres support, og spørge hvordan du gør.. det må de vel næsten vide...
Billede
babuska

Indlæg af babuska »

Det håber jeg da næsten... ;)
snabelfisk
Geografisk sted: On The Top, See Ya!

Indlæg af snabelfisk »

Mon ikke de kan gøre det for dig mod et mindre beløb. Jeg ved da at Cybercity kan gøre det for 100 kr, hvis man ikke selv kan finde ud af at forware dem.

Da jeg bad dem om at åbne dem da jeg var Solokunde sagde han bare hvordan man skulle gøre, lige sådan hurtigt. Så slap jeg for at betale.

Rimelig god service fra CC
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
babuska

Indlæg af babuska »

Nyt i sagen:

Jeg snakkede med Energi Midt igår, og de sagde at porten var åben, men at det nok var min Switch der var låst, Så ville høre om der er nogen der kan finde ud af og åbne den. http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=130-49 ... Og der er altså ikke nogen guide inde på portforward.com, har tjekket det...
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Den Sandberg switch ligner absolut ikke en layer 3 switch (router) men derimod en ganske almindelig switch. Jeg har altså aldrig hørt om at en switch skulle blokkere porte?

Prøv at fjerne switchen og så se om porten stadig er blocked fordi det vil jeg næste vædde på at den er.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Du har ikke en firewall kørende, der spærrer de porte du vil bruge?
Billede
Besvar