Ny PC-skærm

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
206^

Ny PC-skærm

Indlæg af 206^ »

Har brug for en ny skærm til et mindre værelse, som skal bruges til både PC-spil og TV/film gennem PC'en.

Da det også er til TV, skal den min. være 22" og af samme grund skal den være pæn og præsentabel at have stående på et TV-bord.

Har PT kig på følgende:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... upti).html

http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... upti).html

Den første har hurtigere opdatering og lavet til Vista (?), men synes (på billeder) at den anden er pænere.

Hvor meget har opdateringshastigheden at sige? Er lysstyrken OK på dem?

Andre forslag, tips, idéer mv..?
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hehe må jeg komme med en lille kommentar til din rettelse Qzl ?

Syntaksen bliver vist ikke overholdt :) [\url] til sidst :)

Edit:
------ ahhhhh så fik han det ændret :)
206^

Indlæg af 206^ »

DjMail skrev:Hehe må jeg komme med en lille kommentar til din rettelse Qzl ?

Syntaksen bliver vist ikke overholdt :) [\url] til sidst :)

Edit:
------ ahhhhh så fik han det ændret :)
Er jeg gået glip af noget her?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jep. Det er fordi dit link har en streg under sig. Jeg var lige først af den opfattelse at det er fordi du ikke har ... ind i dine links at de ikke virker når man klikker på dem. Det var dog ikke tilfældet. Scriptet kan ikke håndtere paranteser i links, og derfor virker linksne heller ikke korrekt, når der klikkes på dem.

Jeg forsøgte at ændre det for dig, men forgæves. Wuptis linksystem er simpelthen for fjollet, og vist kun ændres, såfremt der bruges en form for redirect. Dette gad jeg dog ikke sidde og lave og slettede derfor mine rettelser igen.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
206^

Indlæg af 206^ »

QrazyLeg skrev:Jep. Det er fordi dit link har en streg under sig. Jeg var lige først af den opfattelse at det er fordi du ikke har ... ind i dine links at de ikke virker når man klikker på dem. Det var dog ikke tilfældet. Scriptet kan ikke håndtere paranteser i links, og derfor virker linksne heller ikke korrekt, når der klikkes på dem.

Jeg forsøgte at ændre det for dig, men forgæves. Wuptis linksystem er simpelthen for fjollet, og vist kun ændres, såfremt der bruges en form for redirect. Dette gad jeg dog ikke sidde og lave og slettede derfor mine rettelser igen.
Tænkte på at skrive det - det skulle jeg så ha gjort. :)

Men ja, man er desværre nødt til at bruge Ctrl+C --> Ctrl+V til disse lor*e links - beklager!
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Reponstiden på 2-5 millisekunder er der ikke noget i vejen med.
Og ellers må man vist sige at lys/kontrastforhold er den jævne standard for den brede emmelklasse af denne type skærme.

Dog ville jeg lige undersøge nærmere, hvike tilslutnings muligheder skærmene har.

Ved Samsung skærmen står der VGA og DVI.
Ved Xerox står der kun VGA...
Dog tyder den oplyste max opløsning på 1680x1050 på, at også denne skærm har DVI.
Hvis ikke den har, skal du ikke forvente højere opløsning end 1440x900 dpi.
Og så er der KLART bedre billede med DVI kontra VGA.

Både kontrastforhold og responstid på 2ms. er bedre på Samsung - ovenikøbet til billigere penge.

Hvis du går så meget op i design frem for egenskaber, og det skal være billigt, tror jeg Samsung er et godt valg.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
206^

Indlæg af 206^ »

Plys - det nye kuld skrev:Reponstiden på 2-5 millisekunder er der ikke noget i vejen med.
Og ellers må man vist sige at lys/kontrastforhold er den jævne standard for den brede emmelklasse af denne type skærme.

Dog ville jeg lige undersøge nærmere, hvike tilslutnings muligheder skærmene har.

Ved Samsung skærmen står der VGA og DVI.
Ved Xerox står der kun VGA...
Dog tyder den oplyste max opløsning på 1680x1050 på, at også denne skærm har DVI.
Hvis ikke den har, skal du ikke forvente højere opløsning end 1440x900 dpi.
Og så er der KLART bedre billede med DVI kontra VGA.

Både kontrastforhold og responstid på 2ms. er bedre på Samsung - ovenikøbet til billigere penge.

Hvis du går så meget op i design frem for egenskaber, og det skal være billigt, tror jeg Samsung er et godt valg.
Lige når det gælder skærme, er jeg meget på bar bund!

Men DVI - er det lige til at sætte til som et alm. VGA-stik i PC'en? Kræver det noget specielt af PC'en?

Ærgeligt Samsungs ikke er widescreen!

Designet skal ikke nødvendigvis overskygge egenskaberne - men det skal som sagt stå på værelset som et møbel, så kigger efter noget med rustfri stål og/eller glas på.
Prisen skal være i det leje, da jeg også skal have helt ny PC (der skal nok komme et post om det! :) ).

Men har du andre forslag i det prislag +/- er jeg også åben for det.
206^

Indlæg af 206^ »

Emnet gik lidt dødt - kom stadig gerne med svar på ovenstående!

Har tilføjet denne skærm som mulighed, mest pga. de 2 ekstra tomme og så prisen.

Nogen kommentarer til denne? Er kontrast på 1000:1 ok m.v.?

http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=128233
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Vælge Philips 21.6" Wide TFT 220EW8FB , så du bliver en glad mand/kvinde :)
night_hawk

.

Indlæg af night_hawk »

Jeg har en Samsung Syncmaster 226BW Den er jeg squ glad for :) Står godt på spil og det hele :)
Billede
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

DVI er en standard for tilslutning af skærme til en PC.
Billedkvaliteten er uden sammenligning - meget bedre.

Ikke alle skærme har DVI tilslutning, og langt fra alle PCere har DVI...
Hvis ikke din PC har det, så kan du evt. opgradere med et grafikkort der har DVI. Det behøver ikke koste en formue, men pris og kvalitet følges som regel ad :)

Ellers har jeg et godt bud på en 22" widescreen skærm, som tilmed er lidt fancy i design:

http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-s ... /71166142/

Kanon skærm til godt 2000,- kr - der kan alle vist være med.
Den er næsten identisk med night hawks 226BW - dog vil jeg mene at denne har mere lækkerheds værdi :P

Jeg har selv denne http://www.prcdata.dk/produkt/acer-al2216wsd/62843219/
Alene pga. prisen, og at der faktisk er et hæderligt billede på den, selvom den ikke har det højeste kontrast forhold.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Besvar