FrZ skrev:
Vil godt se dig skulle gennemgå et bestemt mat.kursus uden at holde dig til "bogen"... Ville da ikke kunne bruge det til noget som helst, hvis underviser begynder at snakke uden om

Nu er det sådan at matematikken også er under udvikling, og det er faktisk kun 15% af det anvendte på matematiske (og ingeniørstudierne), der opfattes som absolutte teorier. Min pointe er ikke at underviser (forelæser, forsellig fra en underviser, men det vil jeg så lade ligge), snakker udenom, men faktisk selv bidrager med andre forsknings/matematiske tankegange inden for området, for det findes der., Det vil i bund og grund sige at 85% af de teorier og matematiske formler i bruger ikke er fastslået som videnskab. Den forståelse du leder efter til forelæsningerne må du således også have brug for at skrive ned?
FrZ skrev:Går faktisk heller ikke udfra at OneNote er specielt effektivt når man skal skrive matematiske formler hurtigt ned? - i så fald skal man vel tegne dem? (Her snakker jeg fx. udledninger af numeriske metoder til at løse partielle differential ligninger - hurtigt 50 linier ren formelværk).
Man kan købe en digital pen og det skrives ind i OneNote, så jo det kan du godt - og uden at skulle skifte side, eller vende arket i notatblokken. Og det kan struktureres i OneNote. I dette tilfælde her skal det dog ikke bruges til matematik. Men der er sikkert bedre metoder til at tage matematiske noter, Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg absolut ikke finder området interesant og aldrig har i sinde at benytte mig af et matematisk område jeg kan finde andre folk, der er bedre egnet til og som synes det er interessant.
FrZ skrev:QzL\\ det man (jeg) bruger undervisning til, er at forstå hvad bogen prøver at forklare - helt specifikt for mit vedkommende; at få bogen læst op og forklaret (men jeg er også lidt speciel). I sin fritid og til sine opgaver kan man så opsøge sekundær litteratur og stykke noget brugbart sammen.
Der er vi så forskellige. Jeg søger ikke at forstå en bog, men derimod emnet. Jeg vil aldrig få et job på at kunne forklare hvad en bog har givet mig, men derimod hvad mit (forhåbentlige kritiske) studie af et emne har givet mig, og udledet af forståelse herfor. Men det kan jo have noget at gøre med at vi studerer vidt forskellige ting, og forskellen i den måde vores uddannelsessteder er bygget op på.