8 Højtalere til computer?
Redaktør: Moderators
8 Højtalere til computer?
Jeg har i øjeblikket 6 højtalere til min computer (center, 2 front, 2 rear og 1 subwoofer) af mærket altec lansing.
Har i et par år nu haft et "gammelt" stereoanlæg stående, med efter min mening et par udmærket højtalere.
Jeg ville så høre om i mener at det er muligt via nogle stik osv. at få sat de 2 højtalere til, så jeg får i alt 8 højtalere.
Mvh. mammut
Har i et par år nu haft et "gammelt" stereoanlæg stående, med efter min mening et par udmærket højtalere.
Jeg ville så høre om i mener at det er muligt via nogle stik osv. at få sat de 2 højtalere til, så jeg får i alt 8 højtalere.
Mvh. mammut
Ged
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
ja selvfølgelig er det muligt, men hvad fedt er der ved det? De ekstra højtalere du sætter til afspiller jo bare præcis det samme, som dem de er koblet i port sammen med. Du kan ikke lave et 5.1 lydkort om til 8.1 bare via stik. Du skal have et nyt bundkort.
Du kan finde sådan et stik hos din lokale Fona, Merlin, edbforretning etc etc etc. Super nemt.
Ellers hvis du vil have noget vildere, så køb dette bundkort, så får du 8 højtalere
Du kan finde sådan et stik hos din lokale Fona, Merlin, edbforretning etc etc etc. Super nemt.
Ellers hvis du vil have noget vildere, så køb dette bundkort, så får du 8 højtalere
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
odder
- Bæver Bekæmper
punkt 1: flere højtalere er ikke = bedre lyd. Om du så tager 10.000.000 bilkabras højtalere så vil de aldrig spille så godt som et par high end Dali, Bose, Yamaha eller System Audio (for QzL's skyld), så vil de aldrig slå sådan et sæt. Aldrig nogensinde.mammut skrev:Det fede ville være at de spiller lidt bedre og mere bass tror jeg, og flere højtalere er jo altid bedreMen har man normalt 8.1 lydkort eller er standard 5.1? Fordi jeg vil ikke til at investere i et nyt bundkort bare for at få de 2 sat til.
Punkt 2: Ja som regel er 5.1 standard i bundkort i dag. Tvivler på man kan få andet end bærbare med kun to kanaler, eller intet lydkort overhovedet vel at mærke.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Hvad laver yamaha i samme sætning som high-end ?
Klaver lak får ikke dine skramle kasser til at spille bedre.
Hvis du vil have ordentlig lyd ud af dine mange højtalerer, så køber du et lydkort med optisk overførsel og så en 7.1 forstærker med optisk indgang.
Lydkort der skal kunne give ordentlig lyd, koster langt mere end tilsvarede kvalitet fra en forstærker.
Klaver lak får ikke dine skramle kasser til at spille bedre.
Hvis du vil have ordentlig lyd ud af dine mange højtalerer, så køber du et lydkort med optisk overførsel og så en 7.1 forstærker med optisk indgang.
Lydkort der skal kunne give ordentlig lyd, koster langt mere end tilsvarede kvalitet fra en forstærker.
-
odder
- Bæver Bekæmper
Yamaha laver gode højtalere and that's a fact.
Nej hvis du vil have syret lyd skal du købe det samme som Mel Gibson har købt: http://www.steinwaylyngdorf.com
Nej hvis du vil have syret lyd skal du købe det samme som Mel Gibson har købt: http://www.steinwaylyngdorf.com
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
hva laver Bose i sammenhæng med hi-end
det er total hype.. alt for dyrt.. og for lille lyd...
sry for offtopic..
jeg vil ikke anbefale dig at sætte flere højtalere til.. jeg syntes et 6.1 system er ekstremt allerede... de er faktisk langt fra alle film der lægger 6.1 /7.1 digitale lydspor ud..
hvis de to højtalere du vil sætte til er bedre end de andre så byt da dem ud?
jeg vil ikke anbefale dig at sætte flere højtalere til.. jeg syntes et 6.1 system er ekstremt allerede... de er faktisk langt fra alle film der lægger 6.1 /7.1 digitale lydspor ud..
hvis de to højtalere du vil sætte til er bedre end de andre så byt da dem ud?
Ja det kunne være en idé kloojve, men hvordan får man så lige gjort det? :O
Sådan som det er sat til lige nu har jeg min subwoofer hvor de 5 andre højtalere så er sat til - en farve til hvert stik. Men hvordan helvede skal jeg så sætte de 2 andre til og istedet for hvilke? Hvis jeg f.eks udskifter dem med de 2 fronthøjtalere hvordan får jeg så de nye til at fungere i surroundsound systemet, altså så de fungerer som forreste, bagerste eller whatever.
Sådan som det er sat til lige nu har jeg min subwoofer hvor de 5 andre højtalere så er sat til - en farve til hvert stik. Men hvordan helvede skal jeg så sætte de 2 andre til og istedet for hvilke? Hvis jeg f.eks udskifter dem med de 2 fronthøjtalere hvordan får jeg så de nye til at fungere i surroundsound systemet, altså så de fungerer som forreste, bagerste eller whatever.
Ged
-
kloojve
- Kontakt:
du skal undersøge om dit anlæg kan trække dine nye højtalere, ellers får du meget kortvarig glæde af dem.. (læs. de brænder din forstærker af) så kan du som odder skriver i din lokale biks købe en form for adapter.. eller du kan være kreativ og klippe i kablerne og lodde stik på selv.
det lyder kompliceret... det er det også... mit råd er at du skal beholde det du har nu, da jeg mellem linerne kan læse at dit system højst sandsynligt, er lavet til at matche de højtalere der fulgte med.. hvorfor jeg også anbefaler at du bruger dem. "desværre"..
det lyder kompliceret... det er det også... mit råd er at du skal beholde det du har nu, da jeg mellem linerne kan læse at dit system højst sandsynligt, er lavet til at matche de højtalere der fulgte med.. hvorfor jeg også anbefaler at du bruger dem. "desværre"..
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Problemet er vel ikke større end, at med et komplet gammelt anlæg, så skulle det jo være muligt at trække udgangs signalet fra ex. front ud, og tilføre det som linie signal i den gamle forstærker.
Så har du ovenikøbet en ekstra mulighed for at equalize lyden, såvel som regulere lydstyrken.
Samtidigt med får du ingen problemer med impedans eller drifteffekt på højttalerne, da de jo passer til den gamle forstærker...
[lyder som noget jeg selv kunne finde på... nåh ja, det var jo sådan jeg gjorde med min harman/kardon avr18
]
Så har du ovenikøbet en ekstra mulighed for at equalize lyden, såvel som regulere lydstyrken.
Samtidigt med får du ingen problemer med impedans eller drifteffekt på højttalerne, da de jo passer til den gamle forstærker...
[lyder som noget jeg selv kunne finde på... nåh ja, det var jo sådan jeg gjorde med min harman/kardon avr18
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
kloojve
- Kontakt:
jeg er slet ikke med på hvad du mener plys..
har jeg læst forkert, eller har han ikke kun et højtalersystem, der sidder til computeren.. (en aktiv sub hvor der trækkes højtalere fra) det er klart at på sådanne systemer, sætter man da ikke andre større højtalere på uden risiko for at brænde noget af..
men prøv det endelig.. jeg har ikke roddet så meget med den slags systemer.. men det er klart at når man sætter nogle større højtalere (som jeg går ud fra de er, da de spiller bedre og "gir mere bas") så kan man ikke bare fixe det med et stik, forstærkeren skal kunne drive højtalerene.. mere kompliceret er det da heller ikke?
har jeg læst forkert, eller har han ikke kun et højtalersystem, der sidder til computeren.. (en aktiv sub hvor der trækkes højtalere fra) det er klart at på sådanne systemer, sætter man da ikke andre større højtalere på uden risiko for at brænde noget af..
men prøv det endelig.. jeg har ikke roddet så meget med den slags systemer.. men det er klart at når man sætter nogle større højtalere (som jeg går ud fra de er, da de spiller bedre og "gir mere bas") så kan man ikke bare fixe det med et stik, forstærkeren skal kunne drive højtalerene.. mere kompliceret er det da heller ikke?
-
kloojve
- Kontakt:
nix.. jeg er stadig spændt på hvad plys mente..
som sagt har jeg ikke roddet så meget med sådanne systemer.. men det er klart at når det er et system med enten aktive højtalere, eller et system hvor forstærkeren sidder i sub'en så er lavet sådan for at man ikke skal sætte andet til.. dermed ikke sagt at du ikke kan få det til at virke.. det tror jeg godt.. men spørgsmålet er så hvor mange gange du kan fyre op for dit anlæg inden din sub / forstærker lugter fælt..
er nogle af højtalerene aktive? (ud over sub'en)
som sagt har jeg ikke roddet så meget med sådanne systemer.. men det er klart at når det er et system med enten aktive højtalere, eller et system hvor forstærkeren sidder i sub'en så er lavet sådan for at man ikke skal sætte andet til.. dermed ikke sagt at du ikke kan få det til at virke.. det tror jeg godt.. men spørgsmålet er så hvor mange gange du kan fyre op for dit anlæg inden din sub / forstærker lugter fælt..
er nogle af højtalerene aktive? (ud over sub'en)
Billede: http://www.fastraccomputers.com/netpics/speakers3.jpg
Tilslutninger: http://www.laaudiofile.com/images/vs3151r.jpg
Altec Lansing VS-3151 5.1 Speaker System
Features
# Full 5.1 Surround Sound for PCs and Video Game Consoles.
# Supports 2/4 or 6 channel sound cards.
# Power and Volume (Master, Center, Surround and Subwoofer) Controls.
# Headphone Jack
# Built-in RCA inputs for your TV or Video Gaming System.
Specifications
# Total Continuous Power: 50 Watts RMS
# Sound Pressure Level (SPL): 103 dB
# Signal-to-Noise Ratio @ 1 kHz: > 80 dB
# Front Speakers (2): 5 Watts/channel @ 8 ohms, 10% THD, 150 Hz - 20 kHz, 2-loaded.
# Rear Speakers (2): 5 Watts/channel @ 8 ohms, 10% THD, 150 Hz - 20 kHz, 2-loaded.
# Center Speaker: 10 Watts @ 8 ohms, 10% THD, 150 Hz - 20 kHz, 1-loaded
# Subwoofer: 20 Watts @ 8 ohms, 10% THD, 40 – 150 Hz, 1-loaded
# Shielded satellites for use near video monitors
Tilslutninger: http://www.laaudiofile.com/images/vs3151r.jpg
Altec Lansing VS-3151 5.1 Speaker System
Features
# Full 5.1 Surround Sound for PCs and Video Game Consoles.
# Supports 2/4 or 6 channel sound cards.
# Power and Volume (Master, Center, Surround and Subwoofer) Controls.
# Headphone Jack
# Built-in RCA inputs for your TV or Video Gaming System.
Specifications
# Total Continuous Power: 50 Watts RMS
# Sound Pressure Level (SPL): 103 dB
# Signal-to-Noise Ratio @ 1 kHz: > 80 dB
# Front Speakers (2): 5 Watts/channel @ 8 ohms, 10% THD, 150 Hz - 20 kHz, 2-loaded.
# Rear Speakers (2): 5 Watts/channel @ 8 ohms, 10% THD, 150 Hz - 20 kHz, 2-loaded.
# Center Speaker: 10 Watts @ 8 ohms, 10% THD, 150 Hz - 20 kHz, 1-loaded
# Subwoofer: 20 Watts @ 8 ohms, 10% THD, 40 – 150 Hz, 1-loaded
# Shielded satellites for use near video monitors
Ged