køb af ny bærbar

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

køb af ny bærbar

Indlæg af Da Clown »

hej alle sammen...
jeg står i den situationm, at jeg modtager et større beløb tilbage i skat :) og da jeg er begyndt at rejse meget udlands (takket været kæresten), og jeg arbejder meget med hjemmesider for private og virksomheds kunder. Tænkte jeg, at det var nu jeg sku til at købe mig en bærbar, så jeg kunne tage mine opgaver med mig.

Mine kræv til den er følgende:
At den skal kunne trække Adobes produkter til et nogenlunde niveau.
At prisen er max. 6000-7000 kr.
Gerne med godt service-niveau fra sælger.

Så tænkte om der var nogle, der havde nogle ideer, til hvad bærbar der kunne være et godt køb for mig?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Macbook. Se Mac vs. PC-tråden i offtopic. Du er studerende så vidt jeg husker, så benyt dig af deres online studierabat. Jeg mener ikke dit studiested har en anden aftale alá Apple on Campus, men studierabatten giver dig trods den mangel alligevel den hvide MacBook til 7.300 kr. på 2.1 Ghz.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Jeg går også og kigger efter ny bærbar og er faldet over Dell XPS serien.
Jeg har selv kigget på XPS M1530 til ca. 10.000, men de findes dog også i det prisniveau du søger.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: køb af ny bærbar

Indlæg af FrZ »

Da Clown skrev:hej alle sammen...
jeg står i den situationm, at jeg modtager et større beløb tilbage i skat :) og da jeg er begyndt at rejse meget udlands (takket været kæresten), og jeg arbejder meget med hjemmesider for private og virksomheds kunder. Tænkte jeg, at det var nu jeg sku til at købe mig en bærbar, så jeg kunne tage mine opgaver med mig.

Mine kræv til den er følgende:
At den skal kunne trække Adobes produkter til et nogenlunde niveau.
At prisen er max. 6000-7000 kr.
Gerne med godt service-niveau fra sælger.

Så tænkte om der var nogle, der havde nogle ideer, til hvad bærbar der kunne være et godt køb for mig?
www.zepto.dk << der kigger jeg næsten hver dag pt :) - kan bare ikke lige tage mig sammen til at købe en :$
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Re: køb af ny bærbar

Indlæg af mimic »

FrZ skrev:www.zepto.dk << der kigger jeg næsten hver dag pt :) - kan bare ikke lige tage mig sammen til at købe en :$
Jeg sidder også og ærgrer mig over at jeg gik glip af deres monster tilbud her sidste weekend! :(
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Vi er lige igang med at få ham til at købe en ThinkPad R61i :)
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Well well...
Jeg tog en hurtig beslutning og bestilte en Dell XPS M1530 ;)
srea

Indlæg af srea »

Altså hvis man søger value for ens $', så er zepto det rette valg.. Men omvendt så er support noget man skyder en hvid pil efter - rettere sagt de har ikke styr på så forfærdelig meget, ikke iflg. min erfaring ihvertfald... Men prisen er noget af det der virkelig rykker hos dem...
Så ender nok med jeg må anbefale zepto, specielt hvis du skal kunne trække noget fornuftigt på den uden at blive irritereret over ventetid...
Men igen igen igen - vær opmærksom på elendig service uden en service aftale med dem!
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

jeg er fuldt tilfreda med min zepto.. den kører godt og der har ikke været noget.. overhoved..

så jeg kan anbefale zepto..

min egen er Znote 6324W
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

srea skrev:Altså hvis man søger value for ens $', så er zepto det rette valg.. Men omvendt så er support noget man skyder en hvid pil efter - rettere sagt de har ikke styr på så forfærdelig meget, ikke iflg. min erfaring ihvertfald... Men prisen er noget af det der virkelig rykker hos dem...
Så ender nok med jeg må anbefale zepto, specielt hvis du skal kunne trække noget fornuftigt på den uden at blive irritereret over ventetid...
Men igen igen igen - vær opmærksom på elendig service uden en service aftale med dem!
Sjovt dem jeg kender har fået sindsyg god service.

2 tilfælde:

1) Han kører op til Zepto (ligger i nordsjælland), efter at have banket så hårdt i tasteturet at hans grafikkort er røget en tur. De laver det on location, og en halv time senere triller han hjem. Nyt grafikkort kvit og frit!

2) Hans kæreste knækker et eller andet i cd/dvd drevet og han sender det med posten til Zepto. Han modtager 2 dage senere et sprit nyt drev - igen kvit og frit.

- Det er da god service, hvis du spørger mig :)

Derfor overvejer jeg stærkt at købe en...
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Jeg har også en Zepto, og har været fint tilfreds med servicen.. Da jeg fik den, var der noget galt med CD-rom-drevet.. Det kunne godt læse CD-ere, men det larmede som et godstog.. Så skrev en mail til Zepto, fik hurtigt svar, med et RMA nummer, sendte skidtet afsted, og fik den tilbage en uge senere med nyt drev i..

Siden har maskinene kørt uden problemer, så har ikke været i kontakt med dem igen..
Billede
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

det havde jeg sq da helt glemt..

Da jeg købte min kunne cd-rom drevet ikke komme ud selv og tastaturet så ud som om det var forkert sat i det ringede jeg ind fik et RMA nummer sendte skidtet samme dag og inden for samme uge havde jeg den igen.. så ja god service herfra også..
srea

Indlæg af srea »

Jeg har bare oplevet manglende viden, og direkte forkerte svar fra dem i flere situationer:
- Ville vide om jeg kunne opgarderer min 6314W til 4gb ram, og fik 3 forskellige svar afhængig af hvem jeg snakkede med, og svarende var at det var en programmeringsfejl fra MS side at man ikke kunne se 4gb ram på grund af manglende memory adressing i x84 OS'er, og sidst men ikke mindst at chipsæt på bundkortet ikke understøtter 4gb, hvad der er ret og uret ved jeg ikke, har beviser der peger i begge retninger.

Næst har jeg oplevet at de ikke kunne svare på driver spørgsmål selv om de anbefaler x64 OS, skulle selv se om jeg kunne finde drivere mv. rundt omkring.

Listen er endnu længere, og endnu et problem er at nogle af deres bærbare har tendens til at blive for varme ved high end gaming...

Men omvendt, hvor kan man forvente servicen er i tip top - ingen steder - og vil da være ærlig, hvis jeg skulle have ny lap' igen, så ville jeg også købe en zepto...
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Kan kun abbefale Lenovo Thinkpad (tidl. IBM). De er klart de mest robuste bærbare på markedet, og holder virkelig til at rejse. De er selfølgelig lidt dyrere, men synes virkelig også man får noget for pengene, har aldrig snakket med nogen der har været utilfredse med Thinkpad.

Hvis du har lidt ekstra penge, ser Thinkpad X300 rigtig lækker ud, imo er den langt federe end Macbook Air.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

QrazyLeg skrev:Vi er lige igang med at få ham til at købe en ThinkPad R61i :)
Dét gør du bare ikke - magen til papcomputer skal man godt nok lede længe efter.

Punkt 1: Den er plastic.. den vil aldrig kunne holde til noget - Nej tag T modellerne.. T43, så er du sikret - magnesium eller hvad fanden den nu er lavet i - holder bare til alt! Genial computer - Går aldrig i stykker og kan holde til at du tager den med på krig i Irak (har en kammerat der gjorde det nemlig - godt nok T41 men ssshh).

Punkt 2: så er der alt for meget bøvl med at skulle slå alting til inde i BIOS, og hvis ikke den har sin power stående på Maximum performance, når den er på AC-strøm, som man sjovt nok skal slå til inde i BIOS, så udnytter den slet ikke de to kerner - den bruger kun den ene så.

Punkt 3: Vi har MASSER af dem her på arbejdet, og vi græder hver eneste gang vi får nogle nye ind ad døren, for de reagerer ikke ens overhovedet. 6 identiske maskiner, ét image og de reagerer ALLE sammen forskelligt! Og nej der er ikke fejl i vores image.

T43.. det kan faktisk godt betale sig at give det mere for den høje kvalitet. Også selvom det overskrider dit budget en del, men nu har du jo nok penge Mr. Bigspender :P
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det jeg har læst om den er nu ellers lovende. Men jeg kender ikke selv personligt R61i.
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Hvis du bare skal bruge den til at holde styr på alle dine ting og doks, synes jeg du skulle snuppe en MacBook de er kanon at havde med rundt på rejser, da de ikke vejer kanont meget, og ikke fylder specielt og har et batteri med massere strøm på, så du ikke hele tiden skal være i nærheden af en stikkontakt :)
Barry Lloyd
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nu kan IBM'en sættes til at køre 9 timer uden strøm med et 9-cell batteri og et ultrabay-batteri. Det slår MacBooken ikke.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Ja min kammerats T model kører som standard 6 timer og så kan han købe et udvidelsesbatteri og BANG så kører den altså 11 timer på én opladning! Det er jo genialt, hvis man går på uni; du tænder den bærbare, når du møder om morgenen, og så har du stadig strøm, når du kommer hjem. Det er da genialt.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

odder skrev:Ja min kammerats T model kører som standard 6 timer og så kan han købe et udvidelsesbatteri og BANG så kører den altså 11 timer på én opladning! Det er jo genialt, hvis man går på uni; du tænder den bærbare, når du møder om morgenen, og så har du stadig strøm, når du kommer hjem. Det er da genialt.
ellers hvis man ikke bruger den, men nok ska bruge den senere, kan man jo bare sætte den på standby ;)..
Besvar