Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Har lige købt mig en bærbar computer..
Også ville jeg høre om man kunne lave min gamle stationær computer, om til en server og hvordan man gør det...
Jeg har prøvet og sætte et net kabel imellem dem, men de kan ik finde hinanden... Vedik om det er fordi den ene køre med Vista og den anden med Xp... Kan man bare sætte et USB kabel imellem dem..?? Håber nogen kan hjælpe mig med dette...
Det er intet problem at have din ene pc til at være server, en server er jo en pc som alt muligt anden - servere udbyder ofte bare nogle anderledes services, men ved ikk hvad du vil have din server skal kunne...
For du kan opnå forbindelse mellem dine to computere ved direkte forbindelse så skal du gå ind og opsætte en statisk IP på begge pc'er - det kan du sagtens selv om det er vista på den ene og xp på den anden...
fx PC skal hedde: 192.168.10.1 og maske 255.255.255.0
Laptoppen skal så hedde: 192.168.10.2 maske 255.255.255.0
nu har jeg ikke XP længere, men i vista skal du ind i Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværksforbindelser - højre klik på din LAN forbindelse, og så vælger du det punkt der hedder TCP/ipv4 og trykker egenskaber, så opsætter du den statiske ip.. det samme gør du på din XP maskine, det er samme fremgangsmåde..