Counter Strike på lan

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Counter Strike på lan

Indlæg af Maunus »

Heyson

Står og skal til møde med mit gymnasie da skolen ikke er vild med vi sidder og spiller counter strike i frikvarterne og efter skole tiden. (Hvilket jeg ikke kan se noget problem i?)

Men nu vil jeg så høre, hvad kan de have af argumenter? Hvad kan spillet gøre mod computerne (vi snakker ikke om nogen form for undervisning) men vi har en lan verison på skolen som vi har lagt på vores fælles netværk (fylder næsten intet) og det spiller vi så i frikvarterene..

Nogle lærer har klaget over at det skulle gøre det hele meget langsomt men jeg har dog ikke kunne mærke noget når jeg har siddet og lavet noget mens andre har spillet? Kan det virkelig tage så meget på lan netværket at det vil blive langsomt?

Kender i måske andre konserkvenser der kan være udover at det muligvis kan svække på lan forbindelsen? Vores IT "ekspert" på skolen render og prøver at slette spillet fra fælles serveren flere gange om dagen mens alle skolens drenge hurtig smider spillet ind igen så man kan spille igen.
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Altså nu har jeg selv spillet CS i folkeskolen, den gang var jeg it-medarbejder på skolen
Det påvirke trafiken over netværket, og hvis der nogle lærer som sidder på samme switch så påvirker det deres hastighed. Og for de i har spillet til at lig på serveren som er på skolen. Så vil jeg da gæt nogle af lærer har dokumenter osv til at lig derop. Og sikker os en exchange løsning.

Har i ikke noget aftens hold, forskelig ting man ønsker og lave. Der havde vi IT i 3 timer om aften.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Ingen tvivl om at det belaster netværket, men om det så belaster det så meget at det reelt giver nogen forstyrrelse for andre er nok svært at sige. Kræver man går ind og direkte måler på hvor meget spillet bruger på switchene, og ligeledes hvor meget det tager at spillet skal trækkes fra et fælles drev på serveren. Hvis det er rigtig mange som gør det samtidig, tror jeg ikke det er uvæsentligt trafik.
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Som jeg forstår det har de bare en installations exe til at ligge på et netshare som de så henter fra og installer på den pc de sidder ved, det vil selvfølgeligt belaste netværket i det tidsrum installations filerne bliver smidt over til lokal pcen.

At de spiller og en af dem køre deres egen pc som lokal server og de andre forbinder som klient til den kan næppe være noget der tager meget trafik eller ligge specielt load på deres netværk.

Ud over det ville jeg så også sige at hvis jeg var admin fik i under ingen omstændigheder love til at installer eller spille ting på skolens arbejds pcer.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Spiller er vel også ulovligt.. Skolen kan vel ikke være glad for at spillet ligger på deres server/computer, de får vel bøden hvis det opdages.

På min gamle skole fik vi lavet en ordning med en slags netcafe. Mener det var efter 15:00. Så kunne vi få lov til at spille det CS vi ville, så andre elever/lærer ikke blev forstyrret..
Hurtigere klovn, hurtigere..
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Det er sådan at min skole har et lektie system og login system som kører over en server som står på fyn (vi bor på Lolland)

Når vi tænder pc logger vi ind med vores eget og vi kan ikke lave noget om i windows, kun i mappen dokumenter, (men kun begrænset antal plads) udover det har vi så en stor mappe hvor alle kan smide noget ind i.. så har vi lagt CS derind og det skal ikke installeres.. det popper bare op og så kan vi spille lan..

nogle lærer mener at det skulle tage på lan men vi kan intet mærke.. og det med at det er en ulovlig version er der ikke nogen som tager stilling til, og det er der sgu eller ingen som bekymre sig for.. det er ikke engang komplet til internettet jo..
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Nu er det jo sådan at det er skolens PC'er, ergo må skolen vel bestemme hvad der skal ske på dem og hvad der ikke skal ske!

Som systemadmin ville jeg da ALDRIG give mine brugere ret til at afvikle andre applikationer end dem som min arbejdsgiver og jeg selv havde valgt skulle være relevante.

Det handler ikke om hvorvidt det pågældende program optager båndbredde på skolens switchsystem, men er i bund og grund et spørgsmål om datasikkerhed. Hvor skal grænsen trækkes, og kan Mia og Alexander selv afgøre om en .exe fil er uskadelig for skolens netværk?

Det er ikke skolens (det offentliges) opgave at sørge for at unge mennesker kan mødes over CS, sådan noget må i gøre på netcafé eller melde jer til det på ungdomsskolen (det kører de her i byen). Har jeres ungdomsskole ikke det tilbud skulle i prøve at tilbyde dem at oprette "kurset", de fleste ungdomsskoler er vilde med unge som tager initiativ og så ville nogle af jer endda få løn for det!

Hvorfor tror unge mennesker at de partout har ret til ALT her i tilværelsen :evil:
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

var det ikke bare en ide, at I tog jeres egen bærbar med i skolen, istedet for at bruge skolens computere på det ? og så bare connecter til skolens lan-netværk, så tror jeg næppe skolen har meget at sige ? var I hvert fald intet problem da jeg gik på HH, eller nu hvor jeg er ved at uddanne mig til Web-integrator...
Besvar