køb af Lossless musik på nettet?

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

køb af Lossless musik på nettet?

Indlæg af kloojve »

Jeg har efterhånden fået skiftet det meste af min mp3 samling ud med lossless filer, dvs tabsfri kvalitet.
Kvaliteten på mp3 filerne er ikke god nok til min smag mere, men jeg er blevet en smule afhængig af bare at betale og hente musikken via nettet, så at igen skulle til at købe Vinyler / CDM, eller CD albums, ville være ærgeligt.
dog er det så vidt jeg kan søge mig frem til den eneste mulighed for at få musikken i en acceptabel kvalitet.

men jeg giver ikke op, der må da næsten være steder det er muligt at købe lossless musik i flere forskellige genre.

jeg tænker på formater som; FLAC, WMA Lossless & Apple Lossless og selvf. WAV dog ved jeg de fleste benytter sig af lossless formaterne da WAV fylder en del mere.

kender i til sådanne net shops må i meget gerne dele jeres viden.

// Kloojve
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Beatport sælger .wav filer...
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Genialt.. ;) så mangler jeg bare en side til det "almindelige" pop/rock musik... ;)
Fairground
CA Party Freak

Indlæg af Fairground »

Det bliver nok desværre lidt sværere da de store pladeselskaber stadig er bange for at give for meget ud.. tror næsten det bedste du kan få nu er igennem apple's iTunes da der hverken er beskyttelse og kvaliteten er ret god nu.
Fairground
CA Party Freak

Indlæg af Fairground »

Trackitdown.net sælger også wav filer. Her har de lidt mere mainstream musik i forhold til beatport.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Juno sælger ofte wav. Jeg køber dem i hvert fald næsten altid på nyere ting.... og så er juno noget billigere end trackitdown. Det irriterer mig lidt at jeg så en side (måske lidt mainstream) der sælger .flac, men jeg kan sq ikke huske hvilken. Masterbeat.com sælger også wav
Besvar