Ny computer - hjælp :)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Ny computer - hjælp :)

Indlæg af FrZ »

Hey boys.

Jeg står og er på udkig efter noget nyt lir.
Jeg er faldet over dette kabinet (USB indgangen på forsiden er et must);

Kode: Vælg alt

Kabinet;     Antec Three Hundred - EU, 2x HiSpeed USB / 2x Digital/Analog Audio                      407 kr.
Billede

Udover dette kabinet regner jeg med at købe;

Kode: Vælg alt

Processor;   Core 2 Duo 3.16 GHz / Socket 775 / 1333 MHz / 6 MB                                    1.179 kr.
Bundkort;    ASUS P5KPL-C / LGA775 Socket / Intel G31 Express / 1333 MHz / ATX / DDR II SDRAM        401 kr.
RAM;         2 x 2 GB (4 GB) / DDR II SDRAM / PC2-6400 / 800 MHz                                     620 kr.
Grafikkort;  NVIDIA GeForce 8500 GT / 500 MHz / 2560 x 1600 / 1024 MB DDR II SDRAM                   480 kr.
PSU;         HKC USP 5580 580W / 20dB                                                                449 kr.
DVDDrev;     LiteOn LH-20A1S 20x (DVD±R)  (sort)                                                     193 kr.

Spørgsmålet
er om bundkortet understøtter de to USB-drev samt audio. Under ekstra specs står der; Ekstra tilslutninger (valgfrit): 4 x Hi-Speed USB - men intet om lyd? Har endnu ikke fundet et bundkort der havde noget med lyd under ekstra?!?

Endvidere er der andet jeg bør tage højde for (harddiske har jeg!)?
Totalen på denne pakke lyder på 3.729 kr. fundet på EDBPriser.
Det lyder som en fair pris - hos http://fcomputer.dk/ koster ca. samme pakke 5.369 kr.
Senest rettet af FrZ 30 jul 2008, 21:04, rettet i alt 2 gange.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Her er info om dit bundkort:

ASUS P5PKL-C

Der står at der er 6 ch hd lyd på bundkortet. Plejer der som regel også at være. Angående USB i front skal du connecte kablet der følger med i kabinettet til bundkortet når du samler det så får du de USB der er i fronten plus de 4 der er bag på. Så det burde kunne klare det du søger.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Takker købte det hele lige før, så vil jeg bare gå og glæde mig :D
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Re: Ny computer - hjælp :)

Indlæg af Plys - det nye kuld »

FrZ skrev: Ekstra tilslutninger (valgfrit): 4 x Hi-Speed USB
Jeps, de 4 USBer er helt sikkert de USB terminaler der sidder på bundkortet - dem kan du så koble til et front- eller rear-panel... eller lade være :)

Tilykke med den nye investering - held & lykke :)
Prisen virker rimelig.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Hehe, det lykkedes mig alligevel at lave en fejl i bestillingen - typisk. Endte med at købe 4x1 GB RAM, men da bundkortet kun har to ddr-kanaler, så er der ikke plads.

Nå nu må vi se, hvad getmore siger til en ændring i bestillingen :/
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Jeg spørger lige om hjælp i denne tråd :)

Hvad betyder dette?

Targus USB 2.0 Docking Station: 1x USB 2.0 (up stream) 2x USB 2.0 (down stream) 2x USB 2.0 (down stream) Extra Power 1x Seriel 1x 10/100 Ethernet LAN 1x VGA 1x Audio in 1x Audio out

Ved sgu ikke helt, hvad det betyder, men jeg vil bare gerne have, at jeg kan se min computer på tv´et via et vga stik.

Go sommer
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Det er vel en docking station til en bærbar computer. Så at sige en fast base hvor du kan sætte den bærbare fast til, og så er alle stik sat til docking stationen så alt bare kører af sig selv når du starter den.

De porte de nævner (bortset fra upstream USB) er porte som er tilgængelige til at tilknytte ting til, lige som bagsiden af en stationær computer.

VGA stikket skulle være muligt at bruge til at sende til ekstern skærm/TV - men hvis det er en bærbar har den muligvis sådan et stik i forvejen. Så er spørgmålet bare om det er nemmest med en fast base hvor alle stik sidder i permanent eller om stikkene skal sættes i hver gang du skal bruge det.

http://www.computerstore.dk/shop/vareko ... v2=pc-pda6
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Var nødt til at skifte PSU (er rettet i første indlæg - oprindeligt var det en Xilence 500W PFC 12 cm Fan SPS-XP500.(12)R2). Ingen havde sagt til mig, at mit bundkort havde brug for 24 pin, og ikke de gamle 20 pin.

Godt den var en måned forsinket, så jeg kunne afbestille den, og hoppe ned i butikken, hvor jeg købte den ovenstående.

Alt kører nu, omend jeg ikke er helt tilfreds med performance, men har indtil videre også installeret og installeret...
Senest rettet af FrZ 05 aug 2008, 19:07, rettet i alt 1 gang.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvis jeg skulle kommentere noget, så ville jeg sige, at såfremt du skal bruge computeren til noget grafisk (i form af spil / modelling eller lign), så er dit grafikkort lidt under niveau.
Ydermere, så er din strømforsyning også over niveau medmindre du skal have en hel del diske / ekstra enheder koblet på.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

dwr skrev:Hvis jeg skulle kommentere noget, så ville jeg sige, at såfremt du skal bruge computeren til noget grafisk (i form af spil / modelling eller lign), så er dit grafikkort lidt under niveau.
Ydermere, så er din strømforsyning også over niveau medmindre du skal have en hel del diske / ekstra enheder koblet på.
Strømforsyningen burde ikke være så meget over niveau igen - eller hvad ved jeg - men der stod i bundkort manualen at det krævede som minimum 400 watt.

Så hva' fanden da jeg stod i butikken var de lige dyre :) - tænkte at jeg alligevel er indehaver af 5-6 hd's. Uden at tænke på, at de ikke kunne sidde i uden en IDE kontroller - men den tid den sorg :P

Skal ikke lave noget grafisk - max lidt photoshop, og jeg spiller ikke. Maskinen skal bruges som regnemaskine - og dertil er den meget egnet :)

Meget rart at en million simuleringer i matlab nu tager 1/1000 del af førhen :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Nej 500W er ikke over niveau med 5-6 harddiske og en ide-controller - og grafikkortet er heller ikke for dårligt til 2d-arbejde. Glimrende valg ;)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar