Langsomt grafikkort?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Langsomt grafikkort?

Indlæg af Maunus »

Hejson,

Jeg er på facebook og spiller en del bowling buddies, men jeg synes fandeme den er langsom i grafikken her på min hjemmecomputer..

På mit gymnasie kører bowling kuglen dejlig hurtigt afsted men herhjemme bevæger den sig virkelig i snegle fart!

Mit grafikkort er et Nvidia GeForce FX 5600 det er måske lidt gammelt men det burde nu kunne kører det lille flash spil lidt hurtigere end hvad det gør pt..

jeg har Pentium 4 CPU med 3 ghz og 1,5 GB ram..

spillet kører i flash og man kan inde i spillet vælge om man vil have god eller knap så god kvalitet og selvom jeg vælger den knap så gode så er den stadig ikke så hurtig..

måske nogen har et forslag til hvad der kan være galt? Jeg har lige prøvet skifte min browser fra firefox til den nye google chrom, men synes ikke det har hjulpet..

har forresten 4 gigabit i net forbind så det burde eller ikke knibe med det, (og når spillet er loadet har det vel ingen betydning?)

Håber i kan hjælpe! :)

- det går mig virkelig på neverne nemlig :D
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

4 GIGAbit forbindelse alligevel :O

Formater og geninstaller :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

har kun kørt nogen måneder med den siden jeg sidst formaterede..

Undskyld ikke gigabit men megabit selvfølgelig :)
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg vil sige, at dit grafikkort er ved at være meget gammelt. Hvis det er en stationær, så skal du nok overveje, at lave den om til en server, og så købe dig en ny. Ikke at det er så vigtigt til de små flashspil. Ellers holder jeg med FrZ.. Tjek eventuelt, hvor mange ram din computer bruger, når den bare står i idle.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det har intet med tiden den har kørt at gøre, men hvad der er blev lavet med den i den tid.

En bil, der kun er en måned fungerer jo heller ikke synderligt godt, hvis du i løbet af den tid har frontal-påkørt en lygtepæl, vel?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Opdater din flash, bedst ved at afinstallere og så hente nyeste version og installere.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

hmm okay, tak for hjælpen.. prøver at se på det.
hvad koster sådan et nyt grafikkort?
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Re: Langsomt grafikkort?

Indlæg af Cubefyr »

Maunus skrev:Hejson,

Jeg er på facebook og spiller en del bowling buddies, men jeg synes fandeme den er langsom i grafikken her på min hjemmecomputer..

På mit gymnasie kører bowling kuglen dejlig hurtigt afsted men herhjemme bevæger den sig virkelig i snegle fart!

Mit grafikkort er et Nvidia GeForce FX 5600 det er måske lidt gammelt men det burde nu kunne kører det lille flash spil lidt hurtigere end hvad det gør pt..

jeg har Pentium 4 CPU med 3 ghz og 1,5 GB ram..

spillet kører i flash og man kan inde i spillet vælge om man vil have god eller knap så god kvalitet og selvom jeg vælger den knap så gode så er den stadig ikke så hurtig..

måske nogen har et forslag til hvad der kan være galt? Jeg har lige prøvet skifte min browser fra firefox til den nye google chrom, men synes ikke det har hjulpet..

har forresten 4 gigabit i net forbind så det burde eller ikke knibe med det, (og når spillet er loadet har det vel ingen betydning?)

Håber i kan hjælpe! :)

- det går mig virkelig på neverne nemlig :D
Jeg har lige prøvet spillet, og jeg har kun en AMD athlon 3500+ (2,2GHz) 1 GB ram og 2 mbit netforbindelse, og det køre fint på min computer?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Maunus skrev:hmm okay, tak for hjælpen.. prøver at se på det.
hvad koster sådan et nyt grafikkort?
Hvad koster en bil? Tilsvarende dumt spørgsmål for det afhænger da af kravene. :!:

Find en prisklasse, og find så dit grafikkort, de kommer i alle prisklasser :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Cubefyr
hvad med dit kort?
Besvar