Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Okay, måske åndsvagt spørgsmål, men har ikke arbejdet så meget med topic, så beklager hvis det lyder stupidt (men der findes jo ingen dumme spørgsmål? Ya right!)
Anyways.
Har anskaffet mig en bærbar, og herhjemme kører jeg ikke med trådløst net, da mine tidligere forsøg endte i fiasko, eller det kørte hvertfald ikke optimalt.
Findes der en løsning hvor på jeg kan køre med en almindelig hub, men alligevel få trådløst til den bærbare, jeg tænker i form at noget USB eller lign.?
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Det var jo på ingen måde hvad han spurgte om - og sådan en "pind" er jo et abbonnement og koster iøvrigt kassen i forhold til hvad han får.
Lanz3>> En standard trådløs router har jo for det meste indbygget kablet switch, så du kunne eventuelt bruge sådan en? Hvis det ikke går så - mener jeg - det du skal bruge er en kablet switch og så et trådløst access point, som du kabler til din switch. Det sidste er jeg dog ikke helt sikker på, der må du få en der har bedre styr på det til at hjælpe dig.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Findes der en løsning hvor på jeg kan køre med en almindelig hub, men alligevel få trådløst til den bærbare, jeg tænker i form at noget USB eller lign.?
Det forstår jeg som, at manden har problemer med at anskaffet sig net til sin bærbare (som i: dækning).
Hvis han har en ny bærbar, så har den indbygget trådløst og hvis det er en ældre, så er det ikke en større videnskab at sætte en trådløs modtager i som PMCIA (mener jeg det hedder) eller som USB. Det kan de finde ud af at hjælpe med selv i Fona...(!)
Det er jo også kun 1 der kan være på det net ad gangen.
Tilbage til topic:
Hvis du har en ny pc som dwr siger, så skulle der være trådløst net i. Skulle den derimod være oldgammel så må du købe et usb netkort/pcmcia netkort.
Det trådløse i din computer skal så snakke sammen med enten en router eller et access point.
Hvis du køber et Access Point så skal der være enten en switch (foretrukket) eller en hub tilsluttet.
Den bedste løsning ville dog være at investere i en trådløs router da der er indbygget 4 ports switch i og den klarer også det trådløse.
Fin opsummering og sikkert mere brugervenlig end min :p
Iøvrigt kan jeg lige tilføje, at du med en trådløs router (som jeg ville anbefale) eller med accesspoint + switch har mulighed for trådløst at sende filer mellem dine maskiner. Det har du ikke med et 3-modem.