Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Nedenstående problem er løst, så jeg behøver ikke hjælp længere. Tak til jer der brugte tid på at hjælpe mig, også selvom jeg valgte en anden løsning i sidste ende
Hej folkens, her er problemet
Forestil jer følgende word 2003 dokument
Hej NAVN
Du er tilmeldt følgende kurser:
Kursusnr.
Kursusnavn
Dato
Sted
Sidste frist for afmelding
bla bla bla bla
mvh bla blasen
Det jeg søger er en database jeg kan trække de informationer ud der står med fed (og hvordan helvede jeg skal sætte det ind i word). Gerne således at skrives kursusnummeret så udfyldes resten af felterne automatisk.
Er det noget der kan laves gennem excel?
Alle forslag er mere end velkomne
Senest rettet af QrazyLeg 03 mar 2009, 15:14, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Du er tilmeldt følgende kurser:
Kursusnr.
Kursusnavn
Dato
Sted
Sidste frist for afmelding
bla bla bla bla
mvh bla blasen
Det jeg søger er en database jeg kan trække de informationer ud der står med fed (og hvordan helvede jeg skal sætte det ind i word). Gerne således at skrives kursusnummeret så udfyldes resten af felterne automatisk.
Er det noget der kan laves gennem excel?
Alle forslag er mere end velkomne :)
Vi er vel enige om, at både kursusnr. og navn skal indtastes? Det burde kunne laves relativt hurtigt med acces som database og så sql-kald fra word - men jeg har aldrig sat sådan noget op fra bunden :)
Jeg kunne i hvert fald forestille mig, at det skulle vb-scriptes :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Nej for hvert kursus har jo et nummer. Så taster man kun nummeret ind i Word-dokumentet så skulle den gerne kunne "fetche" resten fra databasen vel. I acces-tilfældet skal kursusnummeret så være primærnøgle vel (?)
Det er fint nok hvis det skal vb-scriptes. Det kræver jo bare jeg skal sætte mig ind i det, hvilket jo forhåbentlig godt kan lade sig gøre
Det kunne være superoverkodyltsejt hvis det kunne være i et excel-ark at dataene (kursusnr, navn, dato etc.) indtastes. Det er ikke mig der skal bruge det nemlig, og så computerstærk er den person ikke, der skal have med det at gøre.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
QrazyLeg skrev:Nej for hvert kursus har jo et nummer. Så taster man kun nummeret ind i Word-dokumentet så skulle den gerne kunne "fetche" resten fra databasen vel. I acces-tilfældet skal kursusnummeret så være primærnøgle vel (?)
Det er fint nok hvis det skal vb-scriptes. Det kræver jo bare jeg skal sætte mig ind i det, hvilket jo forhåbentlig godt kan lade sig gøre :)
Det kunne være superoverkodyltsejt hvis det kunne være i et excel-ark at dataene (kursusnr, navn, dato etc.) indtastes. Det er ikke mig der skal bruge det nemlig, og så computerstærk er den person ikke, der skal have med det at gøre.
Hvorfor så ikke bare lave det hele i excel?
Og ps. det jeg mente med både person og kursus, var at jeg så begge dele liggende i databasen - så vælger man navn, får man drop-down med kurser og omvendt :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Alle med fed skrift skal ligge i databasen. Det skal sendes som tekst i en email til "navn". Så "at nøjes" med et excel-ark kan ikke gøre det, desværre. Ville ellers være ret lækkert
Ja det er sådan noget jeg er ude i, og så er jeg ved at undersøge en anden mulighed. Hvorledes det hele kan køres fra excel. Jeg har faktisk fået det til at virke gennem excel ved hjælp af VLOOKUP/LOPSLAG, jeg er bare ved at se programmets funktioner, hvad angår opsætning. så det ser tåleligt ud
Hvis det bliver med excel, hvilket ser ud til at være det mest lige til, så skal jeg bare have fundet ud af hvordan man gør, så man bare kan tilføje antallet af kurser alt efter behov
Om ikke andet kan jeg jo bare lave fem forskellige layout-regneark, hvor den ønskede så kan vælges efter behov
QrazyLeg skrev:Ja det er sådan noget jeg er ude i, og så er jeg ved at undersøge en anden mulighed. Hvorledes det hele kan køres fra excel. Jeg har faktisk fået det til at virke gennem excel ved hjælp af VLOOKUP/LOPSLAG, jeg er bare ved at se programmets funktioner, hvad angår opsætning. så det ser tåleligt ud :)
Hvis det bliver med excel, hvilket ser ud til at være det mest lige til, så skal jeg bare have fundet ud af hvordan man gør, så man bare kan tilføje antallet af kurser alt efter behov :)
Om ikke andet kan jeg jo bare lave fem forskellige layout-regneark, hvor den ønskede så kan vælges efter behov :)
Nu er jeg VB guru - så jo alt kan laves i excel - evt. kan det hele bare laves i forms, hvor den tilsidst sender den valgte tekst sat ind i en mail. Det er hammer nemt, og jeg er pt. arbejdsløs, så kan hurtigt flette det sammen for dig, du kan bare skrive :)