Herunder hører snak om koncerter, musikarrangementer og events. Holder du et arrangement, eller kender du til et arrangement som andre skal høre om, så post det i dette area.
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Hehehe, var lige i weekenden forbi AUFs releasefest for deres lydanlæg vogn og nøj hvor spillede den bare sindsyg dårligt mellemtoner, så medmindre de spiller minimal shit, lyder det af lårt (det var min oplevelse).
postmanden, ja det er nogen fede lokaler, har været brugt til mange mange støttefester for 69, så du ville jo nok alligevel få allergi af at være der alt for lang tid.
Så er det meget heldigt de ikke står for lyden til festen
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
gentlemanfinn skrev:Så er det meget heldigt de ikke står for lyden til festen
Ahhh, fedt nok... Troede ellers at deres anlæg skulle spille (gys gys gys) til festen... For den mangler altså bare mellemtoner så det er helt vanvittigt...
gal der var knald på, men desværre var lyden noget af det mest elendige jeg har hørt til dato
Det er mig et under hvordan de kan få lov til at holde fest i de lokaler.
Tror de københavnske medlemmer af bevillingsnævnet og beredskabsrådet er lidt mere large end de er her i Aalborg.
gentlemanfinn skrev:gal der var knald på, men desværre var lyden noget af det mest elendige jeg har hørt til dato
Syntes ikke det var så slemt igen - men hey, jeg var også pumpet på Jäger :D
Min tinitus i dag siger mig i hvert fald, at de blæste igennem - og så undrede det mig lidt, at det aldrig blev mere crowded derinde... Kom alle 1400 gæster mon?
Men super nice, der var ingen problemer med barkø eller toiletter, og så var det griner at clubbe med overtøj, halstøjklæde og handsker på.. (det var RÅ-KOLDT!)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Der er væsentlig forskel på hvordan lyden påvirker dine øre. Du kan spille nærmest så højt du vil - så længe der spilles rent.
Sæt mobildiskotek flodhest´s bilka anlæg op imod et Funktion One anlæg, eller et Outline anlæg og du vil opleve at du med et ordentlig anlæg kan spille væsentlig højere uden at få ondt i ørene end du kan med skrammel anlæg.
Vi spillede til sidste SIMPEL fest under lydtesten så højt at jeg fik kvalme at trykket. men mine øre sagde intet og gjorde de heller ikke dagen efter. Men vi bruger også alt for mange penge på lyd.
men jeg synes bestemt det var en fed fest, location var rigtig genial og så var det heller ikke dumt at det lå 10 min fra min lejlighed
Der er væsentlig forskel på hvordan lyden påvirker dine øre. Du kan spille nærmest så højt du vil - så længe der spilles rent.
Sæt mobildiskotek flodhest´s bilka anlæg op imod et Funktion One anlæg, eller et Outline anlæg og du vil opleve at du med et ordentlig anlæg kan spille væsentlig højere uden at få ondt i ørene end du kan med skrammel anlæg.
Vi spillede til sidste SIMPEL fest under lydtesten så højt at jeg fik kvalme at trykket. men mine øre sagde intet og gjorde de heller ikke dagen efter. Men vi bruger også alt for mange penge på lyd.
Nu har jeg lige skimmet de første 15 sider om tinnitus, og INGEN skriver noget som helst omkring "ren musik" kontra "støj". Det lyder virkeligt som en røver - høj musik (støj) ødelægger hørenerve-følehårene, så er den ikke så meget længere?
Derudover kan jeg se af HiFly, at flere påpeger, at lyden blev klart bedre over natten, da jeg ankom meget sent, kan det måske være derfor, jeg ikke oplevede specielt dårlig lyd?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Spillede AUFs vogn derude? - var selv forhindret I at komme derud, da jeg røg i et ølhul på droning louises bro, med en dude som havde bygget sit eget anlæg og spillede 70'er rock
Har ondt af drengene som holdt det, ikke så meget på deres egne vejne (de har sikkert fået lommepenge nok til at de kan holde næste fest, mener 80 kroner i entre, så kan man da lige klare det), men mere fordi at den næste arrangegør som vil holde noget lignende, kommer til at blive plaget med rygter og minder om dårlig lyd derude fra.
Men måske burde alle, som beskæftiger sig med lyd, bare læse denne artikel.
The Death of High Fidelity
In the age of MP3s, sound quality is worse than ever
FrZ jeg havde en lang snak med mine ørelæge om det, da jeg var nede og få testet min hørelse og få skyllet mine øre.
Han gjorde det klart at en ren lyd, frem for en forvrænget lyd var klart at foretrække. Et vel masteret nummer, der bliver forstærket af et anlæg der bibeholder den originale EQ (inden for rimelighedens grænser) vil ikke skade dine øre i samme omfang som et vel masteret nummer der bliver kastet ud af et anlæg der fucker frekvensområderne op. Mangler der bas på et anlæg, vil man ofte opleve at volumen på de højre frekvens områder er langt højere end de ville være hvis du havde de dybe frekvenser med også. Altså heller have et jøvn fordeling af DB hen over et bredt spektra end at have en høj db på de høje toner og en manglende db på de lave.
En god tommelfinger regel er, at hvis dine øre hyler dagen efter, så er der sket en permanent nedsættelse af dine hørelse, samt en begyndende tinnitus. men hyler dine øre ikke. Så har belastningen været minimal.