Regler omkring rep. af mobiltelefoner

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Regler omkring rep. af mobiltelefoner

Indlæg af amh »

Jeg har nu for 3. gang sendt min Sony Ericsson W760i indtil rep. fordi den genstarter heletiden. Det jeg fik af vide af "3" var at de swapper den til samme model, bare ny, hvis den ikke er udgået fra deres side af. Hvad nu hvis jeg ikke ønsker samme telefon igen? Kan jeg så godt ophæve købet og får mine penge retur igen ? gav trods alt 799 kr. for den.
Silian^

Indlæg af Silian^ »

Hvis de ikke kan ordne dit produkt efter tre reperationer, så har du ret til at få pengene tilbage iflg. købeloven.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

De vil jo så ombytte til samme model igen. Det er dog det jeg ikke ønsker....
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

når jeg har en sony e liggende som jeg lige har fået tilbage fra rep. fra 2. gang så kan jeg også få penge igen hvis det sker en 3. gang?
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/ skrev:Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.

Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.
Billede
Besvar