Hurtigere end winrar?
Redaktør: Moderators
Hurtigere end winrar?
Hey alle
kan godt ske det er et åndsvagt spørgsmål, men søger noget til at ud pakke winrar filer.
Men synes det tager for lang tid at gøre med winrar, så tænkte lidt på om der var et program, som var hurtigere til at udpakke winrar filer..
Peas out kjelddsen\\\
kan godt ske det er et åndsvagt spørgsmål, men søger noget til at ud pakke winrar filer.
Men synes det tager for lang tid at gøre med winrar, så tænkte lidt på om der var et program, som var hurtigere til at udpakke winrar filer..
Peas out kjelddsen\\\
Senest rettet af QrazyLeg 19 jan 2010, 09:36, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Flyttet til Hardware og Software Area
Begrundelse: Flyttet til Hardware og Software Area
-
Aly
- Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre
Re: Hurtigere end winrar?
http://f0dder.reteam.org/scun/
Dejligt lille program, der klare de fleste rels.
Brugte version 0.46, så ved ikke om de nyere virker.
Om det er hurtigere ved jeg ikke, det komme vel an på dit Hardware.
Dejligt lille program, der klare de fleste rels.
Brugte version 0.46, så ved ikke om de nyere virker.
Om det er hurtigere ved jeg ikke, det komme vel an på dit Hardware.
Når man bare pakker normalt ud. altså i samme mappe som de pakkede filer liggger tager det tid. men hvis du pakker ud til en anden disk tager det 1/5del af tiden. bare hvis man ikke var klar over det...
Det er i hvert fald den tidsforskel de fleste oplever.
Det er i hvert fald den tidsforskel de fleste oplever.
Der er også WinAce men jeg køre personligt selv med WinRAR og forstår ikke helt dig..
Hvor hurtig/langsomt er du om at pakke en DVD-fil (Ca. 4GB) ud, for mig tar det lige knap 2,5Min.
Og tviler på der er et hurtiger program..
Det hele afhænger af dit hardware, og især hvor hurtig din hardisk er til at læse..
Og så skal det lige nævnes med hensyn til WinZip/WinAce/Winrar.
At de alle 3 programer har det med at gemme først på den placering selve programet har, og så overføre til den valgte placering man selv har valgt til sidst når programet er færdig med at pakke ud...
Eks. Dit RAR/ZIP program ligger på drev-C og du vil pakke en RAR-fil ud på en anden hardisk vi kalder den drev-D.
Så det programmet gør, er at først pakke ud på C-drev, for så til sidst når den er færdig, at overføre til drev-D, og det vil jo automatisk gøre procesen langsommere, så afhænger det jo en del af hvor hurtige selve dine harddiske er...
Og så en lille remind.
Topic skulle nok havde lagt i Hard- & software / Internet
Hvor hurtig/langsomt er du om at pakke en DVD-fil (Ca. 4GB) ud, for mig tar det lige knap 2,5Min.
Det hele afhænger af dit hardware, og især hvor hurtig din hardisk er til at læse..
At de alle 3 programer har det med at gemme først på den placering selve programet har, og så overføre til den valgte placering man selv har valgt til sidst når programet er færdig med at pakke ud...
Eks. Dit RAR/ZIP program ligger på drev-C og du vil pakke en RAR-fil ud på en anden hardisk vi kalder den drev-D.
Så det programmet gør, er at først pakke ud på C-drev, for så til sidst når den er færdig, at overføre til drev-D, og det vil jo automatisk gøre procesen langsommere, så afhænger det jo en del af hvor hurtige selve dine harddiske er...
Og så en lille remind.
Celebrate Your Life With House
når jeg pakker ud på samme disk tager det, mellem 4-6min for en 4-6gb. og når jeg gør det til en anden disk tager det 1-1,5min.
Så der virker ikke særligt realistisk det du sige med at den pakker ud i winrar "mappen" først.
Så der virker ikke særligt realistisk det du sige med at den pakker ud i winrar "mappen" først.
Det er vel klart at det tager længere tid hvis samme disk både skal læse og skrive? I stedet for den ene disk læser mens den anden skriver.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Det mener jeg kun at den gør hvis det køres som plugin i explorer/stifinder og man derved trækker filen over i den nye destination - sådan lidt ligesom med Internet Explorer og dens downloadfunkion, hvor den først pakker ned i temporary files, eller som i Explorers kopiering/flyttefunktion. De gange jeg åbner Winrar, og vælger de(n) fil(er), der skal pakkes ud, så gemmer den ikke først til mit ene drev for derefter at flytte det til et andet.cyrus skrev:Og så skal det lige nævnes med hensyn til WinZip/WinAce/Winrar.
præcis.
Hvis du har et 64 bit styresystem så skal du hente den nye winrar der køre 64 bit. Jeg er gået fra 1:20 min. til 40 sek for at pakke en dvd ud... Nogen der kan slå den ? 
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Det er helt rigtigt at Winrar bruger et TEMP directory når den pakker ud normalt. Det bekræftes også af fejlmeddelelsen "ikke tilstrækkelig diskplads" hvis C:\ drevet ikke har ledig plads nok til det udpakkede selvom du udpakker til D:\.
Dette kan undgås ved at højreklikke på .rar filen, trække den til destinationen, og i stedet vælge "udpak her", derved udpakker Winrar direkte til destinationen og skal altså ikke bruge tid på at flytte filen efterfølgende.
Dette kan undgås ved at højreklikke på .rar filen, trække den til destinationen, og i stedet vælge "udpak her", derved udpakker Winrar direkte til destinationen og skal altså ikke bruge tid på at flytte filen efterfølgende.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Hmm...
Jamen så forstår jeg ikke noget af det hele..
Hvis jeg tar et eks. fra min egen stationær computer plus bærbaren, og alle andre jeg har haft, plus andre computer jeg har arbejdet med, så er det samme jeg oplever.
Altså jeg åbner de(n) rar/zip fil(er) jeg nu skal bruge, og pakke direkte ud i på samme drev som Winrar ligge installeret på,
så går det altid hurtigere, end hvis jeg feks. vælger at Winrar skal pakke ud på et andet drev, for så er det altid det samme jeg oplevere.
Den pakker filen ud først, for så bagefter overføre til det valgte drev, og det gir jo logisk nok en længere extracting's tid...
Og det skal siges at det er uanset hvilken computer jeg har arbejdet med..
Eks fra stationæren
Filen fylder 4,3GB
Winrar 32Bit (V3,91) er installeret på c-drev
styresystem: Windows xp 32Bit (sp3) Profesionel
Intel Pentium 2,9GHz
3GB DDR3(Corsair)
C-Drev (HDD Western Digital 7200rpm)
D-Drev (HDD Seagate 7200rpm)
Overførsels tid på C-Drev 1:25 sec.
Overførsels tid på D-Drev 2:21 sec.
--------------------------
Det er hvad jeg får ud af min test...
Jamen så forstår jeg ikke noget af det hele..
Hvis jeg tar et eks. fra min egen stationær computer plus bærbaren, og alle andre jeg har haft, plus andre computer jeg har arbejdet med, så er det samme jeg oplever.
Altså jeg åbner de(n) rar/zip fil(er) jeg nu skal bruge, og pakke direkte ud i på samme drev som Winrar ligge installeret på,
så går det altid hurtigere, end hvis jeg feks. vælger at Winrar skal pakke ud på et andet drev, for så er det altid det samme jeg oplevere.
Den pakker filen ud først, for så bagefter overføre til det valgte drev, og det gir jo logisk nok en længere extracting's tid...
Og det skal siges at det er uanset hvilken computer jeg har arbejdet med..
Eks fra stationæren
Filen fylder 4,3GB
Winrar 32Bit (V3,91) er installeret på c-drev
styresystem: Windows xp 32Bit (sp3) Profesionel
Intel Pentium 2,9GHz
3GB DDR3(Corsair)
C-Drev (HDD Western Digital 7200rpm)
D-Drev (HDD Seagate 7200rpm)
Overførsels tid på C-Drev 1:25 sec.
Overførsels tid på D-Drev 2:21 sec.
--------------------------
Det er hvad jeg får ud af min test...
Celebrate Your Life With House
Har aldrig fået den fejlmeddelelse uanset hvor lidt diskplads i forhold til størrelsen på det der udpakkes, der har været. Heller ikke hvis filen har været større end den aktuelle frie diskplads.UnitedPublic skrev:Det er helt rigtigt at Winrar bruger et TEMP directory når den pakker ud normalt. Det bekræftes også af fejlmeddelelsen "ikke tilstrækkelig diskplads" hvis C:\ drevet ikke har ledig plads nok til det udpakkede selvom du udpakker til D:\.
Jeg kan slå den... Hos mig tager det mellem 20-30 min på mine gamle diskeWill skrev:Hvis du har et 64 bit styresystem så skal du hente den nye winrar der køre 64 bit. Jeg er gået fra 1:20 min. til 40 sek for at pakke en dvd ud... Nogen der kan slå den ?
- Hov, det var ikke det du mente
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Hey mange tak for alle de dejlige svar..cyrus skrev:Der er også WinAce men jeg køre personligt selv med WinRAR og forstår ikke helt dig..
Og så en lille remind.
Ved ikke lige hvad der skete, men fjernte lige winrar og så smed jeg det ind igen.. Og nu køre det mega godt.
My bad tænkte mig ikke lige om
Peas Out Kjeldsen\\\