Jeg er stødt på lidt af et problem med mit grafikkort (se herunder)
Er der noget jeg kan gøre med hardwaren for at afhjælpe problemet (evt. tage kortet ud af soklen og prøve med lidt trykluft i soklen)? Eller er løbet kørt for grafikkortet?
Problem med grafikkort
Redaktør: Moderators
Problem med grafikkort
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Re: Problem med grafikkort
Har før set mærkelige skærm farver, og støj i belledet, som alene skyldtes støv og krybestrøm på hardwaren (mb, gfx osv.).
Det ser da godt nok spøjst ud, men HVIS kortet virkeligt at stået af, burde nok have udløst blue-screen...?
...måske fejlen ligger et helt andet sted...i bundkortet for eksempel?
Det ser da godt nok spøjst ud, men HVIS kortet virkeligt at stået af, burde nok have udløst blue-screen...?
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Artifacts i mere eller mindre ekstreme former findes ofte ved grafikkort, der er stået af/igang med at stå af.
Prøv eventuelt med et andet grafikkort, hvis du kan låne et af en kammerat. Det ville hurtigt kunne afklare problemet.
Hvis du ikke har overclocket kortet og det ellers ikke er blevet mishandlet (f.eks. haft en støvsuger inde i dit kabinet eller lign.), så burde du sende det til RMA - hvis det altså er under 2 år gammelt.
Hvis det er grafikkortet den er gal med og det er over 2 år gammelt, så kan du jo altid prøve "the oven trick", men jeg understreger: der er gode chancer for at totalskade grafikkortet, så gør det kun, hvis du ellers alligevel ville smide det ud.
http://www.overclockers.com/the-oven-tr ... h-an-oven/
Prøv eventuelt med et andet grafikkort, hvis du kan låne et af en kammerat. Det ville hurtigt kunne afklare problemet.
Hvis du ikke har overclocket kortet og det ellers ikke er blevet mishandlet (f.eks. haft en støvsuger inde i dit kabinet eller lign.), så burde du sende det til RMA - hvis det altså er under 2 år gammelt.
Hvis det er grafikkortet den er gal med og det er over 2 år gammelt, så kan du jo altid prøve "the oven trick", men jeg understreger: der er gode chancer for at totalskade grafikkortet, så gør det kun, hvis du ellers alligevel ville smide det ud.
http://www.overclockers.com/the-oven-tr ... h-an-oven/
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
En god kammerat har netop skiftet grafikkort fordi det var stået af. Der var støj og striber på skærmen, men computeren kunne dog godt køre.Plys - det nye kuld skrev:Har før set mærkelige skærm farver, og støj i belledet, som alene skyldtes støv og krybestrøm på hardwaren (mb, gfx osv.).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Sålænge, der er "ubrudt kredsløb" (ved ikke lige, hvad det hedder) i grafikkortet, så vil computeren starte op. Det eneste computeren vil reagere på (i form af BSOD/Ingen opstart) er, hvis den ikke kan finde et grafikkort. Hvis han har onboardgrafikkort ved siden af sit pci-e grafikkort, så går den bare direkte på onboard, hvis den ikke kan finde pci-e og melder derfor heller ikke fejl i den situation.
Typisk vil BSOD stort set kun forekomme, hvis grafikkortets ram fejler.
Typisk vil BSOD stort set kun forekomme, hvis grafikkortets ram fejler.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.