Computer fryser ved spil

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
GoingBiG

Computer fryser ved spil

Indlæg af GoingBiG »

Min computer fryser 2 sekunder efter at jeg er gået ind i CS... Jeg ved ikke om det er galt i andre spil også, da Cs er det eneste jeg har... Jeg ved det ikke er grafikkortet det er galt med for det er blevet skiftet...

ECS K7S5A
Xp 1800+ ( kører kun med 1150 mhz, kan ik få det bios til at du)
256 SD ram Har prøvet de 2 blokke hver for sig...
110 GB + 30 GB ( kender ik mærket, men det burde vel ikke være HD)

Kører med WindowsXP

Nogen der har en ide til hvorfor det ik duer?
Dr. Evil
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Dr. Evil »

kan være konflikt mellem motherboardgrafikkortet og dit nyere grafikkort, altså det ka være driverne måske eller dit lydkort
For the love of music!
Dhame

Indlæg af Dhame »

Det kan være at lydkort og grafikkort deler samme IRQ, og så kan der opstå problemer. Det kunne muligvis også være at din PSU ik kan levere nok strøm til systemet, så når du presser grafikkortet får det ik nok strøm. Så kan det også være at der er noget med dit grafikkort, eller driverne.
Det er ik helt til at sige, men du må prøve dig lidt frem.
GoingBiG

Indlæg af GoingBiG »

Hva er IRQ.. Det har duet tidligere..
Dhame

Indlæg af Dhame »

Nu må I ikke hænge mig eller noget, og jeg kan ik lige den tekniske betegnelse, men forestil dig at George Bush er grafikkortet, og Saddam er lydkortet. De er jo da best friends eva ik, så de skal dele et værelse sammen (IRQ), det går nok ik så godt så de brokker sig og hele hotellet får en dårlig bandit af det, altså går computeren ned.

Du kan stille på IRQ'erne ude i bios, så husk at de skal have forskellige IRQ'er. Nogle PCI-porte deler samme IRQ, og det kan måske skabe problemer internt.
petuNe
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Indlæg af petuNe »

det er typisk en GRAFIK fejl... :/
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

draiN skrev:det er typisk en GRAFIK fejl... :/
Det er jo ligesom kommet frem, ik?
Billede
vnL
Geografisk sted: Langt Bortistan
Kontakt:

Indlæg af vnL »

Havde også engagn det problem, dengang var det fordi blæseren på grafikkortet slog fra hver gang jeg gik ind i et spil, du kan se om det er det der også sker for dig...
Billede
_WHAT_
Geografisk sted: Right behind u DONT look back !!!
Kontakt:

Indlæg af _WHAT_ »

Det kan være en nem lille ting som en update til dit bundkort der skal køres.

Hvilket chipset sidder der på bundkortet hvis det er via så er det nok der problemet ligger.
Besvar