CyberCity 677 og trådløst netværk

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
nco
Site Admin
Kontakt:

CyberCity 677 og trådløst netværk

Indlæg af nco »

Er der nogen hajer herinde til trådløst netværk?

Mit nuværende opsætning er Cisco 677 router fra CyberCity og mit nuværende stationære PC.

Jeg har netop investeret i en bærbar computer med et WLAN-netkort. Den vil jeg gerne have på nettet trådløst. Det skal være sådan, så min nuværende stationære computer ALTID er på nettet der hjemme, og så blot når jeg kommer hjem kan jeg koble op med den bærbare (uden at den stationære selvfølgelig ryger af nettet).

Det kan godt lade sig gøre. Men hvad skal jeg bruge, udover det udstyr jeg har nu? Hvad koster det? I må meget gerne poste direkte links til nogle produkter på EDBpriser.dk.

Jeg må blank erkende, at jeg er totalt n00b på dette punkt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Prometheus

...

Indlæg af Prometheus »

En mulighed er at knalde Cisco'en i en switch hvori du også knalder et Access Point...

Den frækkere løsning er at købe en Trådløs router med indbygget switch til din stationære som f.eks..
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14170 (lækker sag til prisen)

så får du en masse lækre ekstra ting som firewall, switch, NAT osv... Når du har Cybercity er du dog nødt til at NAT'e (port forwarde) samtlige porte videre til din Trådløse router for at det virker... med andre udbydere vil du kunne smide den ovenstående trådløse router/switch direkte på din ADSL linie.... dette skyldes at CC kører PPPoA (som Cisco'en forstår) hvilket ikke benyttes særligt meget længere..istedet benyttes idag mest (og i fremtiden) PPPoE som de fleste Routere og ADSL linier hos andre udbydere forstår...

Håber det kunne bruges til noget :-)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det lyder voldsomt svært ;)

Men jeg vil prøve at kigge på. Jeg spørger nok løst på et senere tidspunkt :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Prometheus

...

Indlæg af Prometheus »

nco skrev:Det lyder voldsomt svært ;)

Men jeg vil prøve at kigge på. Jeg spørger nok løst på et senere tidspunkt :)
naaah.... jeg fik det nok til at lyde sværere end det er med alt det PPPoA bla bla bla ting ;-)

Basalt set er det bare at port forwarde alt fra Cisco'en til den trådløse router....hvordan alt port forwardes står et sted på Cybercity's sider...

Jeg har selv tænkt mig at køre med den router som jeg har linket til (og jeg har også CC og en Cisco 677) ...har bare ikke haft tiden til at få den købt og smækket på endnu, så jeg kan jo sagtens sidde her og sige at det ikke er svært ;-) Spørg hvis der er noget så skal jeg se hvad jeg kan gøre :-)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg går så udfra at jeg også kan køre et form for LAN i mellem de to computere ikke?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Prometheus

Indlæg af Prometheus »

nco skrev:Jeg går så udfra at jeg også kan køre et form for LAN i mellem de to computere ikke?
jojo selvfølgelig....

har du en switch i forvejen?
Besvar