Pixel Shader 1.1

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Pixel Shader 1.1

Indlæg af goafreak »

Jeg har et problem med Thief 3 :(

Når jeg prøver at starte det op siger den, at jeg skal bruge Pixel shader 1.1 eller højere. Hvad er Pixel Shader og hvor kan jeg få fat i det henne? (Har forresten kigget på google - men fandt intet :()

På forhånd tak
BØH
vnL
Geografisk sted: Langt Bortistan
Kontakt:

Indlæg af vnL »

Den gjorde det samme ved mig da jeg prøvede at starte Alias, så jeg vil også gerne have lidt hjælp :)
Billede
Prometheus

Indlæg af Prometheus »

Pixelshader er en rutine til at beregne hvordan overfladen på et objekt skal se ud når der kommer lys på.
Denne enhed/rutine er lagt på grafikkort (og kan modificeres der så vidt jeg ved). Hvis ikke ens grafikkort har denne enhed overlades beregningerne til ens CPU via software (DirectX vil jeg tro)

Så et bud kunne være at i mangler at opdatere drivere til jeres grafikkort eller opdatere til nyeste version af DirectX :-)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Hehe, fik læst lidt om det i går efter jeg skrev det her topic.
Og jeg fandt så ud af, at spillet slet ikke kan starte med det grafik kort jeg har her.
BØH
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

hehe så du har lidt af et gammelt et? hmm eller mit er også :P kunne sagtens køre det med ATI Radeon 8500
Billede
Besvar