To internet forbindelser på en computer?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

To internet forbindelser på en computer?

Indlæg af Renow »

Jeg har lige nu en

2048/512 internet firbindelse hos CC det er fint nok
men får måske snart også en 2048/512 fra det ved jeg ikke da det ikk er mig der skal betale det er noget min mor skal have af sit firma eller sådan noget.
kan man koble dem sammen så man kan bruge begge forbindelser på en computer?
UDEN at skulle have en server til at stå hele tiden
chart.dk@efnet
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Sygate har lavet et program der skulle klare det. Og har du "Unix" istedet for windoze kan du klare det manuelt og problemfrit.

MEN (der er desværre altid et "men")

Hvis den ene forbindelse skal gennem en proxyserver og den anden er en "direkte" forbindelse, så er der problemer med det på en windowsmaskine. Jeg taler af erfaring her. Det har endnu ikke lykkedes mig at få det til at køre. Kan godt på f.eks. FreeBSD men ikke Winxp.

------

Jeg tror dog at det eneste du behøver, hvis det er WinXP du sidder med, er to netkort og en broforbindelse mellem dem.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nesia

Indlæg af nesia »

Jep tror også det eneste du behøver at stikke to netkort i og så skulle det ikke undre mig om XP selv kobler dem sammen ("brokobler" dem, eller kan du nemt klare det fra netværksindstillinger.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Når du laver en bro er det jo for at skabe "hul" igennem maskinen, ikke for at smelte dem sammen til én, så jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre på den måde.

Jeg bruger det når jeg f.eks. har min stationære pc på net via lan-stik og laptoppen tilsluttet den stationære via firewire. Når jeg "brokobler" de to forbindelser skaber jeg et hul igennem til internettet for den bærbare, men alle mine netprogrammer på den stationære stopper deres forbindelse.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Besvar