Mix program

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
Dj Dk
Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
Kontakt:

Mix program

Indlæg af Dj Dk »

Jeg har et spørgsmål .. det er om der findes nogen programmer hvor man kan lave sine egne Acapellas og Instrumental ? .. kunne nemlig godt bruge sådan et program
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hej

Du kan finde nogen programmer som kun klipper vocal ud af en sang eller laver den om til en instrumental version ved at fjerne vocal... men fordi frekvenserne går ind i hinanden bliver der også altid fjernet noget instrumentalt og/eller vocal og i sidste ende kommer det ikke til at lyde vildt godt.

Så desværre er det bare at gå i krig med at finde acapella'er og instrumental versioner...
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Mix program

Indlæg af Deejay_Wonder »

Dj Dk skrev:Jeg har et spørgsmål .. det er om der findes nogen programmer hvor man kan lave sine egne Acapellas og Instrumental ? .. kunne nemlig godt bruge sådan et program
Med egne acapellaer forstår jeg, at du selv vil optage en eller andens vokal, eksempelvis din egen.
Hvis dette er tilfælde, kan du bruge acid til at optage med, smide filtrer på i reason, cool edit, mixmeister, etc.
Hvis der er fordi du vil fjerne alt instrumental fra en sang og dermed kun beholde vokalen, så bliver det noget pis som Cokeline siger.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Mix program

Indlæg af chreddy1 »

Deejay_Wonder skrev:
Dj Dk skrev:Jeg har et spørgsmål .. det er om der findes nogen programmer hvor man kan lave sine egne Acapellas og Instrumental ? .. kunne nemlig godt bruge sådan et program
Med egne acapellaer forstår jeg, at du selv vil optage en eller andens vokal, eksempelvis din egen.
Hvis dette er tilfælde, kan du bruge acid til at optage med, smide filtrer på i reason, cool edit, mixmeister, etc.
Hvis der er fordi du vil fjerne alt instrumental fra en sang og dermed kun beholde vokalen, så bliver det noget pis som Cokeline siger.
jeg har da mange a de såkaldte D.I.Y. (do it yourself) acapellas.. de er da ok..
Dj Dk
Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
Kontakt:

Indlæg af Dj Dk »

Cokeline skrev:Hej

Du kan finde nogen programmer som kun klipper vocal ud af en sang eller laver den om til en instrumental version ved at fjerne vocal... men fordi frekvenserne går ind i hinanden bliver der også altid fjernet noget instrumentalt og/eller vocal og i sidste ende kommer det ikke til at lyde vildt godt.

Så desværre er det bare at gå i krig med at finde acapella'er og instrumental versioner...
ja, men har du ikke nogen gode hjemmesider, hvor man kan finde dem ?
Besvar