Internet Explorer på Dansk fra idag!

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Internet Explorer på Dansk fra idag!

Indlæg af amh »

Så skete det! Nu udkom den på Dansk. Inden jeg installerer den, vil jeg lige høre om der er mulighed for at installerer den gamle 6.0 hvis man ikke syntes godt om den nye ?

Link til IE 7 på Dansk :

http://www.microsoft.com/danmark/window ... fault.mspx
nco
Site Admin
Kontakt:

Re: Internet Explorer på Dansk fra idag!

Indlæg af nco »

amh skrev:Inden jeg installerer den, vil jeg lige høre om der er mulighed for at installerer den gamle 6.0 hvis man ikke syntes godt om den nye?
Ja, det er muligt både at afinstallere 6'eren og ligeledes kører de versioner ved siden af hinanden. Husk at lukke så mange programmer ned som muligt inden du begynder at installere 7'eren. Især antivirus og firewall-programmer. Tror ikke du fortryder det.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Ok. Jeg prøver det lige så, for at se hvor godt det er :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Hmm, det er godt nok en vanesag, med de faner... Kan man ikke stille det op som i den gamle version, med at menulinjen er øvers oppe, i stedet for adressebaren er der. Og hvordan laver man startsiden til den samme på alle faner, så det ikke hedder about:blank når man åbner ny fane ?
naRf

Indlæg af naRf »

amh skrev:Hmm, det er godt nok en vanesag, med de faner... Kan man ikke stille det op som i den gamle version, med at menulinjen er øvers oppe, i stedet for adressebaren er der. Og hvordan laver man startsiden til den samme på alle faner, så det ikke hedder about:blank når man åbner ny fane ?
Det med at man ikke kan flytte rundt med det, har også irriteret mig lidt. Og at jeg heller ikke kan fjerne alle de klamme knapper så om Print, Page etc. Kan godt fjerne dem, men de dukker igen op hver gang jeg starter IE.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Er det ikke muligt at have begge Explorer installeret på samme tid, for det er da til at få spat af....! Den ene kan noget som den anden ikke kan, så ville være dejligt at få den gamle på også... Har prøvet men den vil ikke... :(
Zivago

Indlæg af Zivago »

Hmm. overvejer at prøve det. Men - jeg har nu ikke megen tiltro til programmer, som "kræver", at man lukker sine sikkerhedsprogrammer ned, og skriver at man anbefaler en backup af alle sine data - for at kunne installer det.

Såvidt jeg ved, så har IE7 nuppet en del ting fra andre browsere. F.eks tab browsing. Hvorfor så ikke bare forsætte med at bruge Firefox ?.

Kan i der har prøvet det - komme med nogle fordele ved den nye IE7 - som ikke allerede er i andre browsere ?. Hvad er det der gør, at i anbefaler at installere det ?

Zivago
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

For mit vedkommende, at jeg ikke gíder køre alle mulige forskellige browsere. Jeg har den engelske Candidate Release installeret og det har virket upåklageligt.

Jeg måtte dog bruge et par minutter på lige at vænne mig til det fanebrowsing, men jeg kan slet ikke huske IE 6.0 mere. Dertil sparer jeg for meget tid i den nye browser.

Min bundlinie er ikke længere fyldt med 30-40 små browservinduer, men kun de to tre browsere jeg som regel har åbne på samme tid. Siden er det bare at skifte imellem disse.

Men er man tilfreds med den browser man bruger, så er der jo ikke rigtig grund til at installere andre.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Zivago og 3dotz har hver i sær ret i deres indlæg. Men kan man ikke vænne sig til IE 7, og man er træt af de fejl og mangler IE 6 har, så er der jo kun en løsning, det er FF 2. Så absolut den bedste browser på markedet pt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Jeg syntes nu godt om det nye IE.
Kan godt lide tabbed browsing, hvilket gør det hele mere overskueligt!
Jeg kan kun klappe i min små hænder! ;)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Lytter også lige med på spørgsmålet, om man kan have IE 6 + IE 7 på samme tid.

Har lige nu:
IE 3.0, 4.01, 5.01, 5.5 og 7.0

Vil gerne ha' 6'eren også, for at kunne teste websites kodning.
Billede
Zivago

Indlæg af Zivago »

Tja - nu har jeg prøvet den. Installerede den, da der jo nok på et tidspunkt kommer nogle sider, som kun kan køre på IE7 - da Microsoft ikke helt følger standarderne.
Den fungerer da - men - jeg bryder mig ikke om layoutet. Har iøvrigt forsøgt at få Menulinien til at være over adresse linien. Det lykkedes mg ikke. Man kan vist ikke flytte adresselinien.
Det irriterede også mig, at fanerne starter med about:blank. Det kunne ændres i indstillingerne for fane browsning.

Men - jeg forsætter med at bruge firefox. Den kan det samme, er hurtigere og man har ikke problemerne med menu / værktøjslinier der ikke kan flyttes.

Zivago
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Ja, den med at Menulinjen er under adresselinjen irriterer også mig meget! Men er vel bare en vanesag.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Jeg kan ikke uploade hverken til YSI eller Sendspace/Rapidshare efter jeg har installeret IE 7! Hvad er der gået galt ?
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

amh skrev:Jeg kan ikke uploade hverken til YSI eller Sendspace/Rapidshare efter jeg har installeret IE 7! Hvad er der gået galt ?
Ved ikke hvad der er sket under din installation. Jeg kan nu stadig godt uploade, ihvertfald til Rapidshare.
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Øhh, hvorfor bruger i ikke bare mozilla. ? :S
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Ace skrev:Øhh, hvorfor bruger i ikke bare mozilla. ? :S
Det er vel et spørgsmål om behov?
Jeg har ikke behov for at skifte til mozilla - Det kan godt være at mange siger at IE er noget lort fordi de har deres "egen standard" og ikke kan vise mange sider på nettet ordentligt.
De sider jeg besøger har jeg ikke nogle problemer med at få vidst, så jeg kan ikke klage.
Så det er min grund til at jeg ikke bruger mozilla!
PinK^^ShadoW
Geografisk sted: langt væk

Indlæg af PinK^^ShadoW »

mizilla er jo klart den bedste browser og ser ingen grund til at bruge IE, og slet ikke hvis der bare er nogle få mangler i det. jeg kunne aldrig finde på at skifte til IE!!
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.

- Kasper Spez
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hos mig kører FF2.0 og IE6.0 i en harmonisk co-eksistens... En fredfyldt symbiose...
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Cokeline skrev:Hos mig kører FF2.0 og IE6.0 i en harmonisk co-eksistens.
Noget i den samme stil her. Jeg benytter IE til nogle småting hvor jeg synes den er bedre, såsom min netbank. Men ellers har jeg et plugin til FF der kan køre IE i et vindue i browseren.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Besvar