The Venice Project

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Arne

The Venice Project

Indlæg af Arne »

Drengene bag KaZaA, KaZaA Lite (k+++) og Skype er ved at blære sig igen. De sætter endnu en milepæl med det såkaldte "The Venice Project".

"The Venice Project" (eller kort TVP) er et program på omkring 10 mb hvor du kan streame TV gratis. Det er ikke selve TV kanalen du kan streame men videoer, klip, serier, live musik shows, dokumentar programmer osv.. På omkring 1 time downloader du 1 gb, dvs. den streamer med godt 300 mb/h og uploader omkring 105 mb/h. Det er god billed kvalitet og lyden er i top.

De beskriver selv projektet sådan:
The Venice Project skrev:What is The Venice Project™?
The Venice Project™ is a new venture that combines the best elements of the TV experience with the most powerful internet technologies, in a way that will redefine the way people think about television. It is not a file-sharing application or a video download service.

Who's behind it?
The Venice Project™ is being created by some of the world's best technical and creative people. Our engineers, advertising experts and content gurus have joined The Venice Project™ from some of the world's most influential technology organisations, entertainment companies and advertising networks. Visit our blog for news on who's doing what, as well as links to some of The Venice Project™ team's personal blogs.

Where are we?
The Venice Project™ is a truly international organisation with hubs in several major cities around the world, including Leiden, London, New York and Toulouse.

Where can I get more information about The Venice Project™?
We'll be releasing a lot more information about The Venice Project™ in the coming weeks and months. If you're interested in working for us, or would like more information about becoming involved with our content and advertising platform, see the contact page for more details.

The Venice Project™ Team
Projektet er stadig i sin beta testing tid, og du kan på deres hjemmeside tilmelde dig, og måske blive en af de heldige beta-testers.

Jeg har personlig lige fået en mail, og blevet beta tester. Jeg kan ikke sige andet end at det ser ud til at fungere.

Senere vil det være lidt ala YouTube.Com hvor du kan uploade TV-dumps selv, så andre kan se dem. Men mener at det kræver et kvalitetstjek osv.

Sikkerheds reglerne er meget mere strikse en med f.eks KaZaA, da dette IKKE skal være en P2P program på nogen måde.

Det ser meget lovende ud indtil videre. Venter spændt på den endelige version :D :D :D :D

https://www.theveniceproject.com/

p.s.: når man er beta tester får man invites hen ad vejen, derfor vil jeg poste når jeg får nogle.. Først til mølle-princippet :D
Billede
Arne

Indlæg af Arne »

Ingen som syns det lyder fedt? :P
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Skype har ikke gode erfaringer med at arbejde sammen med medierne - I wonder why, men måske skulle de have ladet være med at skabe mediebranchens hadebegreb numero uno, uden at tage ansvar for det - tøsedrenge. IPTV er fremtiden, helt sikkert, men det skal gøres af andre med gode mediekontakter såsom YouTube, Google, Microsoft, Apple, MySpace osv. før det kan komme op og køre ordentligt og det ikke kun skal være brugergenereret TV der skal kunne ses.

Perspektivet i IPTV er kæmpe, hvis det virker efter hensigten. Blot se hvad Sputnik har gjort for TV2s sendetider og sendeflade. Ved at være TV on Demand, en anderledes TiVo-teknologi, hvor brugeren selv bestemmer hvad han eller hun vil se hvornår. Hvad vil det betyde for kvaliteten af det TV, der sendes i det reklamer ikke længere kan indsættes som blokke og dermed sælges? Mit bud er todelt:

1) Product placement vil blive så meget indopereret i enhver udsendelse at det vil fjerne fokus fra historien - manuskriptforfatterne til Sex and the City har bl.a. udtalt at det at få historien til at virke var noget af det sværeste de nogensinde har været ude for fordi der skulle være plads til PowerBook, Chanel, Manolo Blanic og et utal af andre mærker tøj, drikkevarer osv. Jeg har talt 40 genkendelige steder med product placement i et Sex and the City-afsnit f.eks. Så bliver det for meget.

2) En anden mulighed er at der kommer til at køre et reklamebanner over skærmen. I forvejen er skærmen plastret til med et logo/navn på tv-stationen og i USA er der yderligere små bannere der kommer frem med andre programmer, der skal gøres opmærksom på. Kan vi så holde fokus på det vi ser?

Jeg har siden jeg først læste om projektet for et par måneder siden været meget skeptisk. Og jeg vil først tilslutte mig det den dag det kan vise det NBC, Fox osv. tilbyder af programmer - fuldkommen legalt selvfølgelig.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Arne

Indlæg af Arne »

Det du hævder, at de ikke har taget ansvar, passer ikke helt. De har betalt 1 mia tilbage til musikbranchen, som kompensation for den tabte værdi af deres musik. En lille kompensation kan man sige, men det kan diskuteres. Dette er for at rense deres image. De fralægger sig hvert et ansvar, selvfølgelig, men tror de har samme abitioner, som med Skype: lave et program som vil ændre internettet (ip-telefoni), og derefter sælge det.

De har allerede dokumentare fra kendte Amerikanske kanaler. Du kan se World Poker Tour og masser af andre MTV programmer. IP-TV er det ikke helt, men TVP (the venice project) vil selv ligge programmer op som folk kan se, i starten. De gør utrolig meget for at illegale programmer ikke bliver uploaded, når det engang bliver muligt.

Jeg kan sende dig en invite når jeg engang får en, så kan du se hvad det er?

Jeg er selv meget inponeret over hvor stort et project det egentlig er. Det kræver en kæmpe indsats fra folkene bag, at opdatere de shows de sender. (se en Red Hot Chili Peppers koncert er ret banebrydende, eftersom man normalt skal købe disse på DvD eller se det på Zulu :) )

Reklamer er det ikke nogen af på TVP, kun i slutningen af programmet, som man kan skippe efter behov. De gør meget ud af at kun reklamer, som vedrører dig vises, og KUN efter en udsendelse.

Lige nu er der omkring 20 forskellige genre inden for TV, på TVP. Det ikke meget, men giver et godt billede af hvad det går ud på.

Jeg ved at skaberne ikke er specielt vellidt hos mange virksomheden (branchen i det hele taget), men de er utrolig vellidte hos kunderne, deres målgruppe, hvilket mange gange er meget mere værd end hos de andre virksomheder. Hvis TVP bliver et stort hit, vil virksomhederne, om de vil det eller ej, blive 'tvunget' med, bare for ikke at miste marketing og penge i sidste ende.

Personligt glæder jeg mig til den endelige version, og vil følge det med stor interresse :)
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Arne skrev:De gør utrolig meget for at illegale programmer ikke bliver uploaded, når det engang bliver muligt.

Jeg kan sende dig en invite når jeg engang får en, så kan du se hvad det er?

[...]

Reklamer er det ikke nogen af på TVP, kun i slutningen af programmet, som man kan skippe efter behov. De gør meget ud af at kun reklamer, som vedrører dig vises, og KUN efter en udsendelse.

[...]

Jeg ved at skaberne ikke er specielt vellidt hos mange virksomheden (branchen i det hele taget), men de er utrolig vellidte hos kunderne, deres målgruppe, hvilket mange gange er meget mere værd end hos de andre virksomheder. Hvis TVP bliver et stort hit, vil virksomhederne, om de vil det eller ej, blive 'tvunget' med, bare for ikke at miste marketing og penge i sidste ende.
Angående overvågning af programmer der bliver uploadet, så kan det ikke benægtes at være et alt for omkostningsfuldt arbejde. Se på hvad RapidShare og lignende sider har af problemer inden for dette emne. Hvis det bliver gratis vil man sagtens kunne forestille sig det bliver på størrelse med communities som f.eks. MySpace, Friendster osv. MySpace alene har 120 mio brugere og langt mere trafik end Google.

Angående situationen med reklamerne. Det er netop det jeg snakker om; at brugerne kan se dem som de lyster / spole hen over dem. Hvorledes vil de sørge for at udsendelserne udelukker reklamerne i selve udsendelserne? Vil de så sætte sorte blokke ind over hver enkelt reklame? Så bliver det knap så sjovt at se aftenens afsnit af My Name Is Earl..

Hvis virksomhederne ikke går med på ideen, hvorledes kan TVP så tilfredsstille brugerne? De skal have majoriteten med på det og jeg tvivler stærkt på at de tre store (CBS, NBC og Fox) går med på det.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar