"The Venice Project" (eller kort TVP) er et program på omkring 10 mb hvor du kan streame TV gratis. Det er ikke selve TV kanalen du kan streame men videoer, klip, serier, live musik shows, dokumentar programmer osv.. På omkring 1 time downloader du 1 gb, dvs. den streamer med godt 300 mb/h og uploader omkring 105 mb/h. Det er god billed kvalitet og lyden er i top.
De beskriver selv projektet sådan:
Projektet er stadig i sin beta testing tid, og du kan på deres hjemmeside tilmelde dig, og måske blive en af de heldige beta-testers.The Venice Project skrev:What is The Venice Project™?
The Venice Project™ is a new venture that combines the best elements of the TV experience with the most powerful internet technologies, in a way that will redefine the way people think about television. It is not a file-sharing application or a video download service.
Who's behind it?
The Venice Project™ is being created by some of the world's best technical and creative people. Our engineers, advertising experts and content gurus have joined The Venice Project™ from some of the world's most influential technology organisations, entertainment companies and advertising networks. Visit our blog for news on who's doing what, as well as links to some of The Venice Project™ team's personal blogs.
Where are we?
The Venice Project™ is a truly international organisation with hubs in several major cities around the world, including Leiden, London, New York and Toulouse.
Where can I get more information about The Venice Project™?
We'll be releasing a lot more information about The Venice Project™ in the coming weeks and months. If you're interested in working for us, or would like more information about becoming involved with our content and advertising platform, see the contact page for more details.
The Venice Project™ Team
Jeg har personlig lige fået en mail, og blevet beta tester. Jeg kan ikke sige andet end at det ser ud til at fungere.
Senere vil det være lidt ala YouTube.Com hvor du kan uploade TV-dumps selv, så andre kan se dem. Men mener at det kræver et kvalitetstjek osv.
Sikkerheds reglerne er meget mere strikse en med f.eks KaZaA, da dette IKKE skal være en P2P program på nogen måde.
Det ser meget lovende ud indtil videre. Venter spændt på den endelige version
https://www.theveniceproject.com/
p.s.: når man er beta tester får man invites hen ad vejen, derfor vil jeg poste når jeg får nogle.. Først til mølle-princippet