Søger Webdesigner, webmaster..

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Bart
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Søger Webdesigner, webmaster..

Indlæg af Bart »

Jeg står og mangler en som kan lave Design og Kodning af en side jeg ska ha lavet.. Altså gerne 2 forskellige personer..

Siden ska være en FestPortal, noget ala. NightLeif, dog skal siden være mindre kendt i det den primært kun skal bruges til lokale fester og byture fra byen hvor jeg bor...

Men som sagt, jeg vil godt betale for det.. og vi snakker ikk kun 100-200 kr.. men hvertfald minimum 700-800 kr. for noget ordenligt..

Siden ska indeholde flg:

Siden skal være nem og overskuelig at kigge på og finde rundt på.. noget ala (www.djz.dk)

Siden skal indeholde flg funktioner:

Bruger-oprettelse (ALT foregår bag login)

Afstemning-system

Billede-Galleri (gerne bare sådan at jeg kan uploade direkte til FTP-serveren og viser det.. Og gerne sådan at den selv opretter thumbs og evt. mulighed for slideshow pr.galleri... Og så må galleriet gerne være sådan at man åbner galleriet i samme vindue, og så kan trykke på små thumbs foroven for at komme videre til næste billede, og så viser den stort billede nedenunder..)..

Film-Galleri (gerne bare sådan at jeg kan uploade direkte til FTP-serveren og viser det)..

Event-Kalender (Event-Kalenderen er kun mig som skal kunne tilføje noget til, men brugerne kan skrive en Event og jeg kan så godkende den og ligge den online)

Gæstebog (Bare en bette fin en.)

Evt. Flash som intro til siden.. (Hvis det kan lade sig gøre)

Ligge kommentare til billederne/filmene i gallerierne

Online-Konkurrencer (kun Internt, men kun evt. kan vi snakke mere om hvis det er.)

Nyheds-system på forsiden som styres fra en samlet admin-side eller hva der nu er nemmest..

Internt mail-system

Hot Or Not Afstemning med fest-billederne( Hvis dette er muligt? )

Brugerne:

Vælg af Profil-billede og vælg favorit-billeder blandt de uploadede billeder..

OnlineStatus på Profilerne (På profilerne som er logget ind, og står hvornår de sidst var på osv)

Profilerne skal indeholde flg data:

Brugernavn
Fornavn
Efternavn
Mail
Kaldenavn
Stamværtshus
Favorit-Drink
Favorit-Øl
Kæreste eller Single
Musik-Stil

Derudover ville det være skønt med et online redigering af siden..:)

Håber nogen kender eller selv er frisk på dette lille projekt..:)

Jeg kan enten træffes herinde eller på msn: tsttrust@hotmail.com eller mail: bart@nightriders.dk

-Bart
Kongen af Uggerhøj..
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det du leder efter der kan nemt løbe op i 100.000 kroner hos et professionelt firma og også let 25-30.000 hos amatører (forstået som "ulincenserede fritidsprogrammører" - ikke nødvendigvis dårlige)

For 700-800 kan du få en forside og muligvis et login-system, hvis du er heldig.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Bart
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Indlæg af Bart »

A mon dog ikk der er nogen som kan være lidt gode og gøre det billigere..;)

Det er slet ikk sikkert at det hele er nødvendigt... Men er der nogen som kan disse tricks, så er jeg da intresseret i at snakke med dem...

-Bart
Kongen af Uggerhøj..
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvis du vil have det "billigt" så kan du måske få en "ven" til at gøre det for det halve... Så har du fandme også fået det billigt - mildt sagt... Og så er det stadig 15-16.000 kroner.

Det er det samme som at sige "jeg har lige totalskadet min bil - er der ikke nogen der har lyst til at reparere den for 3-4.000 kroner?"

Alt i verden er ikke gratis og folk uden viden inden for området (forstå mig ret - det er ikke en nedgørelse) undervurderer suverænt, hvor høj prisen for web-programmering egentlig ligger.

Det du har med at gøre der er 10-15 "programmer" der skal skrives. Det er flere ugers fuldtidsarbejde. Og højst sandsynligt omkring 2000 A4-siders kode.
Det er en ret kompleks hjemmeside du efterspørger.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Forstå mig ret... Det er ikke fordi jeg vil ødelægge din drøm. Du skal bare vide hvad prisen er.

Hvis det skal lykkes, så skal du have en person, der selv har interesse i den side og har evnerne til at programmere den selv. Ydermere skal han kapere at lave den sådan at andre end han selv kan opdatere den.

Og hvis du bare har tænkt dig, at hente scripts rundt onkring for at bygge en side op af det, så skal du vide, at det er kommerciel brug og du bestemt ikke får lov at bruge dem gratis. Og i sidste ende bliver det næsten billigere at få programmeret sit eget så.
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Lyder som et spændende projekt du vil starte, men som flere andre har skrevet, er det urealistisk at få det til den pris du er villig til at give. Jeg siger ikke det er umuligt, men tæt på.

Du kan få et priseksempel, på et site/løsning jeg lige har lavet.

- 1 forside + 5 undersider kodet efter de strengeste standarder.

- Mailform til beskedsending.

- 1 flashbanner + fremstilling af grafiske elementer.

- Visuel identitet i form af logo + visitkort o.lign.

3.000 kr.

Det er uden nogen form for opdatering og dynamisk programmering (login/brugeroprettelse o.lign).

Hvis sitet skal opdateres koster et 200 kr. / time
Billede
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Må støtte dwr i denne her, du er helt ude i hampen med den pris der. Du kan lige så godt bede dem lave det gratis, ville være det samme når man tager mængden af arbejde i betragtning for denne reelt store side (selv om du selv kalder det et lille projekt).

Selv den pris Kazo nævner for denne IKKE dynamiske side er relativt lav i forhold til markedet generelt, dette kan måske give dig en ide om hvor meget der skal postes i sådan noget. Kan man ikke lave det selv, er man nødt til at betale - og det du har der skal du være heldig for at få lavet under 30.000 - også af "venner".
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg ville heller ikke gøre det så billigt. Du kan finde nogle ganske få firmaer der koder din side gratis, men så skal du være et registreret firma. Hvis du vil finde nogen som evt. kan hjælpe dig og har lidt for megen fritid, så prøv inde på udvikleren.dk
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

jeg har os en side jeg skal ha lavet til en portal til hunde mere præsis Rottweilere det er en slags side hvor folk skal kunne skrive deres problemer også hjælper jeg også med film og alt det du skriver jeg snakkede med en amatør ven om det som kan det hele og gerne vil lave den. og det koster mig os 3500 og det er sku en af mine bedste venner!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Drud

Indlæg af Drud »

Slå til, smid opgaven til yakuzas ven - du får det ikke billigere om du så venter 1000 år. Eneste måde det bliver billigere er ved at lave det selv.

Mere kan der ikke siges om det.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Du kan få det lavet i udlandet (feks. Polen) Det fik jeg anbefalet da jeg undersøgte div. muligheder for en prof. side. Dette blev anbefalet af en god ven, som også er uddannet indenfor web-hjemmeside-bygger-koding, eller hvad det hedder :)
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Det skal bare lige siges at det jeg skrev er noget han kun har tilbudt mig og det var det absolut billigste jeg kunne få det til. alle andre der skal ha lavet i nærheden af det sammen ligger fra 10000 og op efter. så det er os omkring de 10k du skal regne med hos ham!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Drud

Indlæg af Drud »

Oki, så misforstod jeg det. Men nu stadig billigt med 10k ;)
Besvar