Netværk's problemer

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
David
Geografisk sted: Danmark

Netværk's problemer

Indlæg af David »

Vi har et problem med vores netværk herhjemme.

Vi er 3 computere som køre på nettet igennem en Zyxel Switch. Vores problem er at vi ikke kan køre mere end 2 af gangen på nettet.
Lad os sige at A & B sidder på nettet og C så tænder sin computer, virker hans net ikke. Så er A eller B nød til at slukke sin computer/deaktivere hans internet og genstarte modemmet før C kan komme på.
Og stort set hver gang jeg starter min computer op, om der er andre på nettet eller ej, er jeg nød til at genstarte modemmet, før min computer har kontakt til nettet. De 2 andre har det på helt samme måde.
Når så der bare er 2 på nettet køre det upåklageligt og fejlfrit, så det er en ret underlig fejl, som jeg håber der er nogle kloge mennersker der kan hjælpe med?
SneTh
Kontakt:

Indlæg af SneTh »

Det er fordi at teleselskabet kun stiller 2 ip adresser til rådighed per forbindelse. Du kan tilkøbe en ekstra ip adresse til et hvis antal kroner i måneden men jeg ville klart anbefale dig at købe en router da den kan tildele alle de ip adresser som der er brug for.
SneTh over and out..
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Sæt den ene computer op som DNS server eller køb en switch med roputer/dns
Slet mig
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Som SneTh siger. - Med meget stor sandsynlighed, i hvert fald.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Det var virkelig et sigende indlæg Mikkel...

Var det meget nødvendigt for dig at skrive det?

Så kan det ikke undre nogen at du har 2500 indlæg...
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Jeg ville da gerne vide, hvis der var mere end en, der kendte til et lignende problem jeg havde.

Og hvad fanden sker der lige for hetz i dag herinde!? Er det det med Christensen og Hjortshøj, som jeg iøvrigt intet havde at gøre med?
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ja sikkert ipér...

YES endnu et post
Brugeravatar
David
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af David »

Takker for det, ser ud til det bare er en router vi skal have fat på så.

Cheers og god weekend =)
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Mikkel skrev:Jeg ville da gerne vide, hvis der var mere end en, der kendte til et lignende problem jeg havde.

Og hvad fanden sker der lige for hetz i dag herinde!? Er det det med Christensen og Hjortshøj, som jeg iøvrigt intet havde at gøre med?

Det har intet med hetz at gøre og jeg har slet ikke læst den omtalte tråd.

Dit indlæg gav hverken til eller fra i spørgsmålet om netværket. Hvis du så havde forklaret at du selv havde været i en lignende situation og måske var kommet med din løsning, så havde det været noget andet.

Det eneste du kunne bidrage med var "Som SneTh siger."

Det fortæller intet om at du selv har oplevet noget lignende.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Jeg vil give UP ret, der er ekstremt mange overflødige indlæg herinde. Nu synes jeg langt fra Mikkel er den værste, jeg kunne sagtens nævne mange andre..
Billede
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

UnitedPublic skrev:
Mikkel skrev:Jeg ville da gerne vide, hvis der var mere end en, der kendte til et lignende problem jeg havde.

Det har intet med hetz at gøre og jeg har slet ikke læst den omtalte tråd.

Dit indlæg gav hverken til eller fra i spørgsmålet om netværket. Hvis du så havde forklaret at du selv havde været i en lignende situation og måske var kommet med din løsning, så havde det været noget andet.

Det eneste du kunne bidrage med var "Som SneTh siger."

Det fortæller intet om at du selv har oplevet noget lignende.
Jeg har selv oplevet det samme, og det blev løst ved at ringe til vores udbyder og bestille nogle ekstra IP-adresser - de koster som regel ike mange kroner pr. måned.
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Det er er jo ikke løsningen bare at få flere ip's. Jo hvis man har mønter nok, så måske. Jeg har da mange computere men kun en eneste og endda fast ip. Det drejer sig bare om at have en router eller computer der fungerer som dhcp server. ( Det er ikke så svært som det lydder)
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Besvar