Netværk's problemer
Redaktør: Moderators
Netværk's problemer
Vi har et problem med vores netværk herhjemme.
Vi er 3 computere som køre på nettet igennem en Zyxel Switch. Vores problem er at vi ikke kan køre mere end 2 af gangen på nettet.
Lad os sige at A & B sidder på nettet og C så tænder sin computer, virker hans net ikke. Så er A eller B nød til at slukke sin computer/deaktivere hans internet og genstarte modemmet før C kan komme på.
Og stort set hver gang jeg starter min computer op, om der er andre på nettet eller ej, er jeg nød til at genstarte modemmet, før min computer har kontakt til nettet. De 2 andre har det på helt samme måde.
Når så der bare er 2 på nettet køre det upåklageligt og fejlfrit, så det er en ret underlig fejl, som jeg håber der er nogle kloge mennersker der kan hjælpe med?
Vi er 3 computere som køre på nettet igennem en Zyxel Switch. Vores problem er at vi ikke kan køre mere end 2 af gangen på nettet.
Lad os sige at A & B sidder på nettet og C så tænder sin computer, virker hans net ikke. Så er A eller B nød til at slukke sin computer/deaktivere hans internet og genstarte modemmet før C kan komme på.
Og stort set hver gang jeg starter min computer op, om der er andre på nettet eller ej, er jeg nød til at genstarte modemmet, før min computer har kontakt til nettet. De 2 andre har det på helt samme måde.
Når så der bare er 2 på nettet køre det upåklageligt og fejlfrit, så det er en ret underlig fejl, som jeg håber der er nogle kloge mennersker der kan hjælpe med?
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Mikkel skrev:Jeg ville da gerne vide, hvis der var mere end en, der kendte til et lignende problem jeg havde.
Og hvad fanden sker der lige for hetz i dag herinde!? Er det det med Christensen og Hjortshøj, som jeg iøvrigt intet havde at gøre med?
Det har intet med hetz at gøre og jeg har slet ikke læst den omtalte tråd.
Dit indlæg gav hverken til eller fra i spørgsmålet om netværket. Hvis du så havde forklaret at du selv havde været i en lignende situation og måske var kommet med din løsning, så havde det været noget andet.
Det eneste du kunne bidrage med var "Som SneTh siger."
Det fortæller intet om at du selv har oplevet noget lignende.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Jeg har selv oplevet det samme, og det blev løst ved at ringe til vores udbyder og bestille nogle ekstra IP-adresser - de koster som regel ike mange kroner pr. måned.UnitedPublic skrev:Det har intet med hetz at gøre og jeg har slet ikke læst den omtalte tråd.Mikkel skrev:Jeg ville da gerne vide, hvis der var mere end en, der kendte til et lignende problem jeg havde.
Og hvad fanden sker der lige for hetz i dag herinde!? Er det det med Christensen og Hjortshøj, som jeg iøvrigt intet havde at gøre med?
Dit indlæg gav hverken til eller fra i spørgsmålet om netværket. Hvis du så havde forklaret at du selv havde været i en lignende situation og måske var kommet med din løsning, så havde det været noget andet.
Det eneste du kunne bidrage med var "Som SneTh siger."
Det fortæller intet om at du selv har oplevet noget lignende.
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Det er er jo ikke løsningen bare at få flere ip's. Jo hvis man har mønter nok, så måske. Jeg har da mange computere men kun en eneste og endda fast ip. Det drejer sig bare om at have en router eller computer der fungerer som dhcp server. ( Det er ikke så svært som det lydder)

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson