REQ: Film hjælp

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kjeldsen

REQ: Film hjælp

Indlæg af Kjeldsen »

Hey alle

Søger lige lidt hjælp...

Jeg ville lige høre om der var nogle som ligger inde med et program så man kan lægge undertekst ind på en film, så man fx kan se film med undertekst på sin Ipod?

har nemlig lige fået gave af kæresten sådan et stik så man kan se film på fjernsynet, og så ville jeg lige høre om der var nogle der kunne hjælpe mig :oops:

På forhånd tak :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

http://www.videohelp.com
Der er guides og programmer til den store guldmedalje :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Gider sgu ikke rigtig til at søge helt vildt:D Så ville lige høre igen om der var nogle som har eller som kender et program til det:)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Du kan ligeså godt lære at søge i stedet.
BØH
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Man skal ikke søge helt vildt, man går bare ind på den side QzL har linket til og søger efter "subtitles" - det aller første hit leder en meget godt på vej til at finde det man skal bruge.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

OMG! Du vil altså have at en bruger en time på at skrive en forståelig guide med tilhørende screenshots og direkte links til en .exe fil, hvor du så kan sidde på din flade røv og dobbeltklikke.... Undskyld mig, men den tid det tager at forklare det tager dobbelt så lang tid som at gå ind på en af de utallige sider der omhandler nøjagtig det samme. Det hedder at opfinde den dybe tallerken en gang til.

Og skulle du være rigtig elendig til at søge så har videohelp jo faktisk gjort det umuligt at undgå siden i denne sammenhæng. vcdhelp, svcdhelp, videohelp og dvdrhelp.com peger alle på samme side...
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

jeg har forstået det som at du har en ipod med vidioer på og kæresten har givet dig et kabel fra ipod til tv er det korrekt??

det må da blive det ringeste kvalitet?
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Ej hold nu hørte sgu da bare om der var nogle der kende et godt program som skulle kunne bruges til det?
Skal sgu nok selv finde ud af hvordan det virker...

I kunne sgu da bare svarre nej, men jeg er glad for at have fået den hjemmeside...

Men det er sgu da ikke noget i skal hisse jer sådan op for?
Bare fordi jeg er en doven knægt:D
Det skal man jo også være nogle gange?
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

doven og utaknemmelig... men det er ok med mig, for sådan er jeg også.

"tak fordi du holdte døren....so" det er mit motto.... eller noget
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

DjMail skrev:doven og utaknemmelig... men det er ok med mig, for sådan er jeg også.

"tak fordi du holdte døren....so" det er mit motto.... eller noget
Slap sgu da af...

Skrev sgu da tak for siden, men det eneste jeg spurgte om var nogle der kende et program? :?:
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

bla bla
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jamen så kommer der her et svar i den retning :)

Nej jeg kender umiddelbart et program til det, men fra tiden hvor jeg gad konvertere video, udvikle matrixer og smide undertekster på diverse ting, der brugte jeg siden http://www.videohelp.com. Jeg har ikke fulgt med i udviklingen de sidste par år og da jeg ikke ejer en iPod og hvis jeg havde ikke ville bruge den til film, så kender jeg ikke umiddelbart noget til det. Men siden der har superenkle guides til det samt samtlige links til programmer du skal bruge.

Jeg håber du finder hjælpen brugbar.

Med venlig hilsen

//QzL

Og ja dette indlæg skal tages med et gran salt af humor og en knivspids godt humør.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Der er en simpel og let løsning.

Først:
Det afhænger af, hvilket format filmen er i. Da du skal have lagt undertekster i, så vil jeg tro det er i DivX - eller ligende format.
føst skal du have lavet din film om til DVD, med undertekst.
Det kan du gøre let ved hjælp af: ConvertXtoDVD.
Så skal du have lavet filmen om, så den kan bruges på din Ipod.
Det kan du gøre med DVDfab platinium.

ConvertXtoDVD - er et program der kan lave mange forskellige filmformater om til DVD, og samtidig lægge undertekster ind i film - lave menu, lægge flere film på en skive osv.

DVDfab platinium, er et program, som er beregnet til at kopiere kopibeskyttede DVDér (pt. det bedste på markedet - da det er hurtigt og fjerner flere beskyttelser end andre), men det kan også lave filmene om så man kan se dem på f.eks Ipod eller PSP.

Så - er de film du vil lægge på Ipodén allerede i DVD format - så kan nu nøjes med DVDfab. Er filmene i DivX eller andet format, så skal du også bruge ConvertXtoDVD.

Begge programmer er utrolig simple at arbejde med. Selv om der er tale om programmer, som er meget avancerede under "motorhjelmen", så er brugerinterfacet simpelt, og lige til at gå til - selv for "dummies".

EDIT: Jeg har pakket de to programmer og smidt dem på : http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... 943A891C1D

Så har du hvad du skal bruge.

Zivago
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Jamen jeg siger mange mange tak:D til jer begge.. Var mega dejligt:P

Giver sgu en bejer i lufthavnen i uge 38... der skal jeg til London, så i kommer bare:D
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Hey Zivago

Har et lille problem, den fil du sende til mig?
Den er der Virus i??!!
hirayz
Geografisk sted: papkasse

Indlæg af hirayz »

mon ikke det bare er cracken til det ene program ?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Puha Zivago ;)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Zivago

Indlæg af Zivago »

Kjeldsen skrev:Hey Zivago

Har et lille problem, den fil du sende til mig?
Den er der Virus i??!!
Virus - nope - ikke i den fil jeg har uppet. Jeg har lige prøvet at scanne mine filer, med avast - bulldog (på anden pc)og flere forskellige online scannere. Filerne er alle clean. Jeg har også chekket for spyware - med AVG - superantispy og Ad-aware. Filerne er ok.
Hvad er det for en fil, der skulle være vrøvl med ?. Det burde du kunne se.
Iøvrigt er der flere af mine kammerater der har fået disse programmer. Og de har ikke problemer. Enten er problemet hos dig eller YSI.

Men - hvis du stadig mener, at der skulle være noget galt med mine filer, selvom de fungerer andre steder uden problemer, og uden problemer kan gå igennem flere virus og spyware scannere - så må du finde programmerne andre steder - da det er de eneste udgaver jeg har.

Zivago
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Jamen det var hele filen!

Og jeg bruger den normale Avast?

Men ja det virker godt nok rimelig underlig=?

Men så prøver jeg bare at hente den selv... Men jeg bukker og sige mange tak for hjælpen:D
Besvar