Hvad koster det at få lavet en hjemmeside?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

pashmak skrev:Tja, det helt OK du synes at jeg ikke har taget jeres kritik specielt godt. Faktum er at jeg ikke har taget jeres kritik speciel seriøs og det hænger lidt sammen med folks adfærd og måde at sige det på(tydeligvis med mangel på viden hvad angår joomla) og forummet som helhed herinde. Virker ikke specielt "seriøs".

Men tak for jeres bemærkninger/kommentarer.
Tråden må egentlig gerne låses.

God weekend
Hvordan kan du overhovedet udtale dig om forummet her virker seriøst, hvis du kun lige er oprettet som bruger? At du er oprettet som bruger lige nu er jo nemt at se skyldes, at Daffy har fortalt dig, at du har fået kritik over din hjemmeside.

Jeg kender intet til Joomla, og har ikke tænkt mig at udtale mig om et open source program, som jeg intet kender noget til. På samme måde som du ikke rigtig kan udtale dig om Chart Attack før du sætter dig en lille smule ind i, hvad vi laver.

Dit første post omhandlende warez sites sætter meget godt standarden for dig. Men vi er ikke bare en piratrede, som uploader alt muligt vi finder på nettet, og det er heller ikke intentionen med Chart Attack.

Men det vil du måske finde ud af, hvis du gider sætte dig lidt ind i CA og ikke bare svine os til. At du vælger ikke at tage kritikken seriøst omkring Joomla er op til dig. Jeg ville nu tage den til efterretning, og jeg har fuld respekt for, at du tager et open source program, fortæller dine kunder at du bruger dette og så handler ud fra dette. Prisen er jo også derefter efter hvad jeg kan læse mig frem til i denne tråd.

Jeg skriver også nyheder til forskellige sites ved hjælp af Microsoft Office, og ikke et hjemmedesignet tekstbehandlingsprogram.

Men lad være med at nedgøre CA fordi du ikke kender os. Det fortjener vi ikke, og du fortjener ikke at blive nedgjort for at gøre dit arbejde på din måde. Bare vid at du ikke er bedre end os og vi er ikke bedre end dig.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
pashmak

Indlæg af pashmak »

#3dotz

Det var mere kritikken som jeg mente virkede useriøs og måde hvorpå "vennerne" bakker op, til trods for de intet kender til området. Det er mere der skoen presser.

Jeg har desuden intet imod det type forum som CA. Deltager selv i flere af den slags, bare engelske.

Det sidste du skriver er meget godt. Ville ønske du ville rette det mod dine venner herinde i emnet.

PS. Hvem fan er Daffy? Jeg fandt denne side fordi jeg i min hjemmesides statistik kunne se at 41 havde klikket sig ind på min side fra emnet her.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

pashmak jeg er nu ikke programmør, jeg er uddannet grafisk designteknolog, har et år multimedie designer udd (christ et tidsspild) og studere nu informatik på AAU/AUC. Så jeg ser det 100% fra den modsatte side af hvad du påstår. Jeg ser det aldrig fra en udviklers side. Jeg ser det fra et markedsførings mæssigt synspunkt.

Jeg synes det er beklageligt at du ikke vil tage kritikken seriøs, for jeg synes altså der er nogle gode points rundt omkring i div. indlæg.
Jeg er vel vidende om at det ikke er et firma du driver, men blot en side-geshäft du har ved siden af studiet. Jeg har da også lavet nogle hjemmesider selv ved siden af studiet, dog ikke så meget på det sidste. Derfor mener jeg at jeg er i stand til at kommentere på dine priser. Og jeg synes simpelthen 2000 er for lidt. Jeg har ihvertfald en større fagligstolthed og ville ikke udarbejde en komplet hjemmeside med logo, visitkort og CMS for 2000 kroner før skat. Det skal dog nævnes at jeg er uddannet i print og ikke web. Så mine web priser burde om noget være lavere end en der har lavet en forretning ud af det.

Du har ret i at jeg nok ville vælge Case #1 og det er noget jeg sætter en stor ære i. At lave alle mine ting gennemarbejdet. Det gør sig gældende ved det meste jeg laver, om det er fester, koncepter eller markedsførings materiale. Dog vil jeg stadig kunne anvende joomla, da jeg som tidligere har skrevet så er joomla jo kun et værktøj. Jeg lader det ikke bestemme designet. Jeg er så heldig at de få ting jeg laver til web i tiden bliver kodet af en kammerat med eget patenteret CMS system. Havde jeg ikk ham til at hjælpe mig, ville jeg med garanti anvende joomla eller et andet open source. Da jeg ikke selv har evnerne til at skrue et CMS system sammen.

Jeg sad og læste på din side, og der virker det faktisk ikke som om det kun er en SDU studerene der laver web ved siden af studiet. Du omtaler hele tiden Digipen som "vi" hvilket jeg ikke ligefrem giver læseren en oplevelse af at det kun er en freelancere, men nærmere et mindre firma.
I lover også kunden "** Som en kunde får du adgang til kundeservice i alle døgnets timer via. kunde-login." går ikke ud fra du aldrig sover :)..(kun i projekt perioder hehe) Den sætning synes jeg nemlig også misleder folk lidt.

Anyway ta kritikken til dig eller affærdig den som tidligere.
pashmak

Indlæg af pashmak »

Tak for dit svar Mail.

Se det er hvad jeg kalder et seriøst indlæg. Tak for det!

>MMD, ja den er der mange sm blev snydt sig ud i. Men du har vel kunne bruge det til at læse videre.

> Spændende linje. Jeg læser selv Informationsvidenskab som er sammenspil mellem både IT og mennesket (apropros)

> Ja Case er vel mest oplagt for dig. Nu har jeg ikke den tid til at lave alt 100% skræddersyet, fordi jeg udover mit studie laver masser andre ting. Er bl.a. politisk aktiv og er projektleder i noget kommunalt integrationsprojekt. Derudover arbejder jeg som sælger hos DSB. Så du kan vel godt se at det kniber med at skulle skræddersye alt fra bunden ;)

> Hvad angår indholdet på min side, så skal du ikke hæfte dig for meget ved det. Min side er som sagt ikke noget som jeg bruger tid eller penge på at markedsføre på nogen måder. Jeg holder mig sm regel til mund-til-mund hvor mine evt. venners bekendte har noget om mit arbejde de kan læse om. Så det er ikke noget man skal ta' så uptight.

Jeg skriver VI fordi jeg har en kammerat som hjælper til med det grafiske og flash siderne/elementerne. Så derfor bruger jeg "vi".

Desuden er min side opdateret for ikke længe siden: Derfor mangler der endnu en del. Eksempelvis "Profil" hvor jeg skal beskrive at jeg netop er freelancer som blot arbjder vedsiden af studiet og at jeg gør brug af joomla til fleste løsninger. mv.

God weekend
rea

Indlæg af rea »

Det koster fra 8.000 til 1.5 million. Så man kan selv vælge...

Jeg kan anbefale http://www.convince-me.dk/
- De kan tilbyde fede løsninger for omkring 70 tusinde...

REA
nesia

Indlæg af nesia »

Orh rea, du må sgu ikke smide sådanne links herinde, jeg kommer nærmest i bukserne over sidens design og brugervenlighed. Desuden er samtlige af deres tidligere cases en fornøjelse at gennemgå.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

synes nu ikke brugervenligheden er noget voldsomt.
Men der er da en masse eye candy
nesia

Indlæg af nesia »

Kan godt lide at man hele tiden kan vælge en "Quickmenu" i stedet for den fancy navigering, og så er der et "Om Convince" felt som træder meget frem så snart du kommer ind på siden, det behager mig, nu når de ikke har valgt at have en masse tekst på forsiden.

Desuden holder de sig på alle undersiderne til emnerne, det betyder at jeg ikke behøver at få en masse ligegyldigt sludder med når jeg prøver at finde information.

Det er en side mange, efter min mening, kan lære af, men hvis ikke et firma som Convince kan lave en top notch side - ja hvem skulle så kunne?
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Tjaaa heldigvis er det smag og behag, og jeg er på ingen måde imponeret over en side som blot overholder de mest basale regler inden for brugervenlighed. Siden hvornår har det været top notch at følge reglerne ?

Og skal man bitche, så er deres rendering ikke optimal, deres tekst. står ikke så skarpt som den kunne.

Personligt ville jeg heller smide mine penge hos In2Media som bl.a. har lavet:

- http://www.rickymolloy.com/
- http://www.madsnorgaard.com/
- http://demo.in2media.com/laanogspar/flash.htm

Eller måske gå til udlandet og tage fat i Hi-Res:

- http://www.beck.com/
- http://archive.hi-res.net/DIESEL_AW06/
- http://www.saturn.com/saturn/vehicles/f ... /index.jsp

Af andre virksomheder jeg personligt finder meget spændende er:

http://www.spildaftid.dk/
Som i f.eks kender fra en nephew virksomhed. De har en alternativ tilgang til reklame branchen da de alle sammen er illustrator, eller var de ihvertfald de 3 som startede firmaet for nogle år tilbage.

http://www.northkingdom.com/
Er baseret i det absolut nordligste Norge. Men de har kunder fra hele verdenen. Bl.a. Coca Cola, Toyata osv. Prøv at tjekke den her side ud.
http://demo.northkingdom.com/ihuvudetpa ... ex_en.html

http://hello.eboy.com/eboy/index.php
Legendariske Pixel grafikere, som uden tvivl er de mest nørdede folk jeg nogensinde har mødt. Var så heldig at være til et showcase med dem for nogle år siden. Jeg har selv leget med pixelgrafik, men de var ved gud på et langt højere niveau.

Jeg er nok mere til de nævne virksomheder grundet min personlige grafiske stil, men jeg synes bare ikke det futuristiske flacy flash Convince disker op med er særlig fedt. Hele deres ide med siden er hvad der får mig til at hade flash. Altså hvor skal flash være = space-age inspireret design ?
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Interessamt diskussion at følge med i, men hvis jeg skulle have lavet noget, ville jeg tage fat i drengene fra Cuban Council http://www.cubancouncil.com Et bureau, startet af danskere i San Francisco. Ellers ville jeg vælge mig selv til at lave det 8)
Billede
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

pashmak skrev:Hidtil har jeg haft talrige af tilfredse kunder. Jeg har ikke brugt 1 krone på at markedsføre noget af det jeg laver. Det hele har været mund til mund.
Du skal ikke regne med at jeg siger noget specielt pænt om dig videre til nogen...

pashmak skrev:Jeg kom blot herinde for at forsvare det jeg laver.
Jeg kan slet ikke se behovet for at forsvare noget som helst. Der er jo ingen som har nedgjort dit arbejde på nogen måde, det blev blot konstateret hvad det var for nogle sider som du skruer sammen. Altså reagerer du så voldsomt at du har væltet 20 debatører op i kølvandet på din reaktion over følgende tekst.
Drud skrev:Daffy, vil ikke helt kalde det at lave hjemmesider - det "eneste" han gør er at sætte siden op i Joomla. Har kigget på et par af hans referencer samt hans egen, og det hele består af Joomla. Dvs han har ikke kodet grunden selv, og selv det der viser hans portfolio er et Joomla plugin.
Så hvis man har tiden, og lidt skills til det, kan man selv sætte det hele op i Joomla.
Helt ærligt, prøv lige at læse teksten langsomt uden at koge over. Jeg og så mange andre i Danmark forstår slet ikke din slags. Som vi siger, slap dog af mand...
Og nej... Slap dog af mand betyder IKKE "skal vi bokse boi". Så ved du det næste gang du og dine homies skal i byen.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

... flto indlæg ace... specielt den sidste kommentar den gav mening....
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Du har altså flamet lige så mange folk som mig så jeg kan slet ikke forstå at netop du alle mennesker du skulle have så meget imod det.
(Henvisning til en anden og samtidig tråd der nu er låst)
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Fordi du ikke har lavet andet de sidste par måneder end at lave flabede indlæg hvor du taler ned til folk, og ofte folk der er nye herinde.

Skal du lige vise at du er big man on chart attack og har mange indlæg som jo i din verden er = en høj intelligens.

Læs dog det sidste af dit indlæg igennem og forklar mig (langsomt for jeg forstår det ikke) hvorfor du skal begynde at komme med inplicite spydigheder omkring personens omgangskreds ?
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Hmm jeg er ikke uenig i hvad du siger. Vil godt vedkende mig at jeg har flamet temmeligt meget her på det sidste. Men alle stolte mænd kan lære, du har jo også tidligere fået at vide det var lidt for meget af det gode, så den tager jeg da til mig nu særligt når den så kommer fra dig ;)

Vil så sige at jeg syntes der har været en generel oprustning af folk på chart som var irriterende på den ene eller anden måde.
Der har jeg bare prøvet at smide en masse stikpiller af den ene og den anden slags retur.
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Stikpiller er bare næppe den rigtige løsning, folk vil i de fleste tilfælde bare svare endnu flabet tilbage og så har vi en skrue uden ende.

Jeg har intet imod at folk skriver nogle hårde indlæg når disse er begrundede, og jeg har da selv lavet et enkelt eller 3186 af dem.
Ace
[Ltd edition]

Indlæg af Ace »

Jah heh ;) Du er begyndt at slække lidt af på den, derfor jeg har tråd lidt frem til fadet :P
Billede
Besvar