Jeg står og gerne vil investerer i en ny stationær PC. Det eneste som jeg sådan set prioiterer højt, er: meget billig strøm-forbrug, og ingen larm fra den Grunden til de 2 er jeg er lige flyttet hjemmefra, og skal SELV betale strøm (:( ) Derfor ville det være dejligt med en PC, man kan have stående 24/7 og som ingen strøm bruger.
Og så må der jo gerne være okay stor harddisk i, og et OK grafikkort.
Prisleje har jeg intet om nu, da jeg ikke lige pt. ved hvad sådan en maskine koster hvis den skal være ikke larmende, og strøm-besparende.
Er der nogle som har bud?
På forhånd tak
Ny stationær PC - meget strømbesparende.
Redaktør: Moderators
Tommelfinger-regler:
- Stort grafikkort = Mange penge.
- Heller én stor harddisk end flere små.
- Blæsere = penge. Brug passiv-køling, hvis det er muligt.
- Større CPU = Større strømforbrug ved belastning. Vælg dog en processor med den nyeste teknologi, da de bruger mindre strøm (f.eks. en Conroe klasse "E" som er deres economy-model)
- Gå så vidt muligt generelt efter store, men færre moduler istedet for mange små.
- Større CPU = Større strømforbrug ved belastning. Vælg dog en processor med den nyeste teknologi, da de bruger mindre strøm (f.eks. en Conroe klasse "E" som er deres economy-model)
- Gå så vidt muligt generelt efter store, men færre moduler istedet for mange små.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
og lydisoler dit kabinet..
Jeg havde (har stadig) et Chieftec high tower kabinet med tilhørende måtter!! det vejede alene næsten 20kg. men det var satme lydløst..
der var antivibrations rammer til hdd og gummilister til papst blæserne og gummi "skruer" til at fæstne blæserne.. hehe det var lidt overdrevet men når den stod ved siden af min seng så var jeg sq glad for at jeg ik kunne høre den...
der er lidt at finde hos Studiedata
og så generelt gå efter psu og cpu blæsere der ligger på omkring de 12-15 dba så er du da over det med larmen..
ps: kabinettet er til salg for en slik hvis du skulle være intereseret i det.. det fylder bare på loftet og står i ringsted..
ligner dette: https://shop.heureka.co.at/images/CHIEF ... A-01WD.jpg
http://www.hardwarereview.net/Reviews/C ... eftec2.JPG
Jeg havde (har stadig) et Chieftec high tower kabinet med tilhørende måtter!! det vejede alene næsten 20kg. men det var satme lydløst..
der var antivibrations rammer til hdd og gummilister til papst blæserne og gummi "skruer" til at fæstne blæserne.. hehe det var lidt overdrevet men når den stod ved siden af min seng så var jeg sq glad for at jeg ik kunne høre den...
der er lidt at finde hos Studiedata
og så generelt gå efter psu og cpu blæsere der ligger på omkring de 12-15 dba så er du da over det med larmen..
ps: kabinettet er til salg for en slik hvis du skulle være intereseret i det.. det fylder bare på loftet og står i ringsted..
ligner dette: https://shop.heureka.co.at/images/CHIEF ... A-01WD.jpg
http://www.hardwarereview.net/Reviews/C ... eftec2.JPG
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Kan du komme med en PC, som jeg evt. kunne gå udfra. Også prismæssigt ?dwr skrev:Tommelfinger-regler:
Nu ved jeg ikke om det var tommelfingerregler i forhold til at skulle spare penge, men jeg råder _altid_ til to mindre harddiske i stedet for en stor.dwr skrev:Tommelfinger-regler:
Blæsere kan fås ret billigt, også de lydløse. SHG har en CPU-køler til 78,- kr. der er helt lydløs.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ok, jamen så er vi helt enige.
Tommelfingerregler henfører bare hvad der er alment kendt som gældende når der skal samles computere generelt og der var jeg bestemt ikke enig. Men jo hvis den skal være billig og lydløs (sur kombination dog at få til at blive nogenlunde ordentlig)
Tommelfingerregler henfører bare hvad der er alment kendt som gældende når der skal samles computere generelt og der var jeg bestemt ikke enig. Men jo hvis den skal være billig og lydløs (sur kombination dog at få til at blive nogenlunde ordentlig)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!