Ny stationær PC - meget strømbesparende.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Ny stationær PC - meget strømbesparende.

Indlæg af amh »

Jeg står og gerne vil investerer i en ny stationær PC. Det eneste som jeg sådan set prioiterer højt, er: meget billig strøm-forbrug, og ingen larm fra den Grunden til de 2 er jeg er lige flyttet hjemmefra, og skal SELV betale strøm (:( ) Derfor ville det være dejligt med en PC, man kan have stående 24/7 og som ingen strøm bruger.

Og så må der jo gerne være okay stor harddisk i, og et OK grafikkort.

Prisleje har jeg intet om nu, da jeg ikke lige pt. ved hvad sådan en maskine koster hvis den skal være ikke larmende, og strøm-besparende.

Er der nogle som har bud?

På forhånd tak
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Tommelfinger-regler:
- Stort grafikkort = Mange penge.
- Heller én stor harddisk end flere små.
- Blæsere = penge. Brug passiv-køling, hvis det er muligt.
- Større CPU = Større strømforbrug ved belastning. Vælg dog en processor med den nyeste teknologi, da de bruger mindre strøm (f.eks. en Conroe klasse "E" som er deres economy-model)
- Gå så vidt muligt generelt efter store, men færre moduler istedet for mange små.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

og lydisoler dit kabinet..

Jeg havde (har stadig) et Chieftec high tower kabinet med tilhørende måtter!! det vejede alene næsten 20kg. men det var satme lydløst..

der var antivibrations rammer til hdd og gummilister til papst blæserne og gummi "skruer" til at fæstne blæserne.. hehe det var lidt overdrevet men når den stod ved siden af min seng så var jeg sq glad for at jeg ik kunne høre den...

der er lidt at finde hos Studiedata

og så generelt gå efter psu og cpu blæsere der ligger på omkring de 12-15 dba så er du da over det med larmen..

ps: kabinettet er til salg for en slik hvis du skulle være intereseret i det.. det fylder bare på loftet og står i ringsted..

ligner dette: https://shop.heureka.co.at/images/CHIEF ... A-01WD.jpg
http://www.hardwarereview.net/Reviews/C ... eftec2.JPG
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

dwr skrev:Tommelfinger-regler:
- Stort grafikkort = Mange penge.
- Større CPU = Større strømforbrug ved belastning. Vælg dog en processor med den nyeste teknologi, da de bruger mindre strøm (f.eks. en Conroe klasse "E" som er deres economy-model)
- Gå så vidt muligt generelt efter store, men færre moduler istedet for mange små.
Kan du komme med en PC, som jeg evt. kunne gå udfra. Også prismæssigt ?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Kommer helt og aldeles an på dit budget og behovet til maskinen?
Hvis du skal have et hardcore gamer-rig, så bliver det aldrig nogensinde strømbesparende.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

dwr skrev:Tommelfinger-regler:
Nu ved jeg ikke om det var tommelfingerregler i forhold til at skulle spare penge, men jeg råder _altid_ til to mindre harddiske i stedet for en stor.

Blæsere kan fås ret billigt, også de lydløse. SHG har en CPU-køler til 78,- kr. der er helt lydløs.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Qrazyleg.
Jeg arbejder ud fra det faktum, at han sagde at den skulle være så lydløs og billig som mulig.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ok, jamen så er vi helt enige.

Tommelfingerregler henfører bare hvad der er alment kendt som gældende når der skal samles computere generelt og der var jeg bestemt ikke enig. Men jo hvis den skal være billig og lydløs (sur kombination dog at få til at blive nogenlunde ordentlig)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Ja
Besvar