Hjælp til trådløs router til mit internet

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Ejlemos
Geografisk sted: ON THE EDGE!

Hjælp til trådløs router til mit internet

Indlæg af Ejlemos »

Hey folkens.

Jeg skal snart flytte (Odense), og overvejer at få mit nye internet hos NAL-Medienet (har hørt om det fra en kammerat)...
Hvordan fungerer det hvis jeg vil ha det trådløst? Kan jeg selv købe en trådløs router og knalde på, eller hvordan fungere sådan noget?

Håber nogen kan hjælpe, men det kan I jo nok! I er jo så kloge herinde! :D
Ejlemos..

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!
Zivago

Indlæg af Zivago »

Nal-net bruger kabelmodem.
Du kan smide en trådløs router på det kablemodem du får af Nal-net.

Der er nok lige en ting du skal være opmærksom på, ved Nal-net.
Du kan få lukket - eller begrænset din opkobling, hvis du bruger det 24 timer i døgnet - eller bare bruger forbindelsen så meget, at du er til gene for andre.
Problemet er at brugerne på en måde deler en store internet linie. Så hvis der er nogen der up eller downloader meget, er det til stor gene gene for andre. Din hastighed vil derfor også afhænge af, hvor mange brugere der er på.

Ja - jeg har venner på fyn som har haft Dal-net, hvis opkobling blev begænset til 1Mb. Disse to brugte bare deres linie til TV2 sputnink og stream-tv, som jo sluger en del båndbredde, samt IP telefoni. Selvom Stream tv og sputnik kan køre på 2Mb linier - var det åbenbart nok til at Dal-net begrænsede deres linier, da det generede andre.
Så - idag har de begge cybercity istedet for.

Jeg skriver ikke overstående, for at skræmme dig væk fra Dal-net på nogen måde. Jeg synes bare du skal have det i tankerne, når du overvejer om du vil have Dal-net. Du skal regne med, at flere og flere ting kommer på nettet - f.eks Web TV, og at kravene til båndbredde bliver størrer og størrer. Men det afhænger jo af, hvad du vil bruge din forbindelse til.

Du kan læse en del om Nal-net på http://www.nal-medienet.dk/

Zivago
zorro^
Geografisk sted: Langestrand

Indlæg af zorro^ »

jeg har lige opsagt nalnet.
er træt af det lort.
kører okay når det virker, men når det ikke dur er de pisseligeglade på supporten.

har lige skiftet til fullrate 2/1 Mbit

lidt langsommere download men dobbelt så god upload.
og så er der fastnettelefonnummer med til 249 om måneden.

Cybercity solo er også en oplagt mulighed hvis detg skal være hurtigt.
Ejlemos

Indlæg af Ejlemos »

Mange tak zorro og Zivago! Jeg gider ikke det der med noget ustabil net! det er mega irriterende! så hellere betale lidt mer for noget der virker! har selv Cybercity nu, og har aldrig haft nogen problemer!!

Hvis jeg nu vælger f.eks. Cybercity Solo, er det så også muligt at koble sin egen trådløse router på?, der står jo nemlig på deres web-side at man med solo ikke kan få andet end standart.
Ejlemos..

Zivago

Indlæg af Zivago »

Ejlemos skrev:Mange tak zorro og Zivago! Jeg gider ikke det der med noget ustabil net! det er mega irriterende! så hellere betale lidt mer for noget der virker! har selv Cybercity nu, og har aldrig haft nogen problemer!!

Hvis jeg nu vælger f.eks. Cybercity Solo, er det så også muligt at koble sin egen trådløse router på?, der står jo nemlig på deres web-side at man med solo ikke kan få andet end standart.
Jo det kan man. Uden problemer.
Som solo kunde, får du kun standard udstyr fra Cybercity. Hvis du vil have trådløs udstyr, kobler du bare en trådløs router på dit udstyr fra cybercity.

Zivago
Ejlemos

Indlæg af Ejlemos »

oki :D
Mange tak Zivago
Ejlemos..

Besvar