Nal-net bruger kabelmodem.
Du kan smide en trådløs router på det kablemodem du får af Nal-net.
Der er nok lige en ting du skal være opmærksom på, ved Nal-net.
Du kan få lukket - eller begrænset din opkobling, hvis du bruger det 24 timer i døgnet - eller bare bruger forbindelsen så meget, at du er til gene for andre.
Problemet er at brugerne på en måde deler en store internet linie. Så hvis der er nogen der up eller downloader meget, er det til stor gene gene for andre. Din hastighed vil derfor også afhænge af, hvor mange brugere der er på.
Ja - jeg har venner på fyn som har haft Dal-net, hvis opkobling blev begænset til 1Mb. Disse to brugte bare deres linie til TV2 sputnink og stream-tv, som jo sluger en del båndbredde, samt IP telefoni. Selvom Stream tv og sputnik kan køre på 2Mb linier - var det åbenbart nok til at Dal-net begrænsede deres linier, da det generede andre.
Så - idag har de begge cybercity istedet for.
Jeg skriver ikke overstående, for at skræmme dig væk fra Dal-net på nogen måde. Jeg synes bare du skal have det i tankerne, når du overvejer om du vil have Dal-net. Du skal regne med, at flere og flere ting kommer på nettet - f.eks Web TV, og at kravene til båndbredde bliver størrer og størrer. Men det afhænger jo af, hvad du vil bruge din forbindelse til.
Du kan læse en del om Nal-net på
http://www.nal-medienet.dk/
Zivago